GUBITAK GSP MILIJARDU I PO DINARA: Dužni dobavljačima, komunalnim preduzećima, pa i zaposlenima

S. Vidačković

22. 10. 2022. u 08:45

MNOGO se radilo, a malo zaradilo - najkraći je opis poslovnih rezultata Gradskog saobraćajnog preduzeća "Beograd" (GSPB) za prošlu godinu.

ГУБИТАК ГСП МИЛИЈАРДU I PO ДИНАРА: Дужни добављачима, комуналним предузећима, па и запосленима

Foto V. Danilov

Finansijski problemi sa kojima ova gradska firma odavno kuburi doveli su do velikih dugovanja dobavljačima, komunalnim preduzećima, čak i za novčane nagrade radnicima koji su slavili jubilarne godine staža. Kada se podvukla crta, realizovani nivo prihoda i rashoda za 2021. godinu pokazao je gubitak u GSP u iznosu od 1,53 milijarde dinara. To je više od planiranog gubitka za 620,46 miliona dinara, odnosno 68 odsto.

Ovi podaci navedeni su u Rebalansu programa poslovanja GSP za 2022. godinu, koji će biti pred prestoničkim odbornicima na sednici u utorak. Rebalans poslovanja GSP predviđa i korekcije finansijskog plana. Povećanje cene po pređenom kilometru, koju su privatni prevoznici dobili početkom septembra, odobreno je i GSP, za šta će Grad izdvojiti 513 miliona dinara. S obzirom na neprekidnu inflaciju i cene energenata, za gradske linije predviđeno je povećanje od 18,81 odsto, a za prigradske 16,22 odsto.

Foto Tanjug

Planirano je i smanjenje kapitalnih subvencije za ukupno 174 miliona dinara. To je postignuto tako što je umanjena rata koju GSP plaća Evropskoj banci za obnovu i razvoj, a takođe je smanjen iznos na ime finansijskog lizinga za kupovinu 10 autobusa.

Preduzeće koje je žila kucavica celog grada i koje svakog dana koristi deetine hiljada sugrađana, postalo je nelikvidno jer ostvarene radne učinke u prošloj godini nisu pratili adekvatni finansijski rezultati.

- Posledice pandemije osećale su se i tokom 2021, te je novonastala ekonomska situacija uticala na visinu ukupnih rashoda preduzeća - stoji u dokumentaciji. - Shodno tome, GSP je od Grada dobio finansijsku podršku kroz subvencije. Kašnjenje u izmirivanju obaveza prema dobavljačima rezultuje time da oni sve češće svoja potraživanja naplaćuju sudskim putem. To uvećava naše ukupne rashode zbog zateznih kamata i troškova sudskih sporova. Tako se naše preduzeće dovodi u još težu finansijsku situaciju.

Foto Tanjug

Kako bi prevazišao ove poteškoće, GSP koristi kratkoročne kredite, pozajmice od komunalnih preduzeća, te sprovodi racionalizaciju kako bi umanjio troškove poslovanja.

- Značajnu podršku u obezbeđivanju finansijskih sredstava i nalaženju rešenja za trenutnu situaciju preduzeće ima od osnivača, koji obezbeđuje deo sredstava kroz subvencije, sredstva za plaćanje rata investicionog kredita EBRD u planiranim iznosima i u značajnim finansijskim sredstvima za nabavku novih vozila.

 

NOVE CENE PO PREĐENOM KILOMETRU

NOVE cene po pređenom kilometru za gradske linije iznose 220,66 dinara za solo autobus, 264,79 dinara po kilometru za zglobni, a minibus dobija 166,14 dinara po kilometru. Kada su u pitanju prigradske linije, solo autobus plaćaće se 171,92 dinara po pređenom kilometru, a zglobni 206,30 dinara.

BONUS VIDEO - MINISTAR MOMIROVIĆ: Saobraćajnica Novi Beograd - Surčin biće završena do februara 2023. godine

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (3)

UEFA GLEDA I NE VERUJE: Evo šta će Belorusija da uradi zbog EURO 2024