DO KADA ĆE GRAĐANI KORISTITI "BUS PLUS" MARKICE?

S. Vidačković

21. 09. 2022. u 13:18

GRAD neće plaćati penale kada raskine ugovor sa turskom kompanijom "Kentkart" koja se bavi naplatom i prodajom "bus plus" markica, a preduzeće koje će prestonica formirati otvoriće potpuno novu eru u rukovođenju čitavim javnim prevozom.

ДО КАДА ЋЕ ГРАЂАНИ КОРИСТИТИ БУС ПЛУС МАРКИЦЕ?

Foto N. Fifić

To je rekao gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić i istakao da se zbog loše naplate ni "Kentkartu" ne isplati da radi ovaj posao u srpskoj prestonici, te je siguran u okončanje saradnje sa njima. S druge strane, predstavnici ove turske firme smatraju da "Kentkart" ni na koji način nije doprineo padu prodaje markica.

Šapić tvrdi da će se Gordijev čvor, u kojem je već decenijama umršen beogradski javni prevoz, razmrsiti kada Grad preuzme i kontorlu i naplatu kartica za vožnju, te da ima uvid u svaki dinar koji će ići od kioska do računa budućeg javnog preduzeća.

- Mislim da smo veoma blizu sporazumnog raskida ugovora, "Kentkart" je pokazao veliko razumevanje za našu želju da mi kontrolišemo naš novac - kazao je gradonačelnik. - Ljudi su bili fer i rekli su mi da je pitanje da li poslednje dve, tri godine uopšte i posluju u plusu, jer je njihov profit u direktnoj vezi sa naplatom karata. Nisu uspeli da budu uspešni u naplati, ali mislim da nije samo do njih već i do sistema, koji nije davao nikakvu podršku, sem one represivne sa komunalnom milicijom koja je donela više štete nego koristi.

Predstavnik "Kentkarta" Sava Terzić nedavno je istakao da je problem prodaja karata, a ne naplata. Prema njegovim rečima, na prodaju utiče i kontrola putnika i zakonska ovlašćenja koju imaju, odnosno nemaju. Sada imaju oko 300 zaposlenih kontrolora, od kojih je 225 svakodnevno na terenu.

- Naplata karata sa prodajom nema veze. Prodaja je ono što ste prodali, a naplata je ono što ste naplatili od onog što ste prodali - objašnjava Terzić. Naplata je na nivou više od 100 odsto, jer nijedan dan u poslednjih 11 godina nija kasnila. Problematična je prodaja karata. Rečeno je da smo mi kao kompanija nezaintersovani za povećanje prihoda, odnosno da ne delimo istu stranu sa Gradom. Naprotiv, naš ugovor je takav da smo direktno vezani za prihode Grada. Mislim da smo dali maksimum i da su oni svesni toga.

Terzić je izjavio da kompanija sada posluje na donjem minimumu. Ukoliko ugovor bude otkazan, "razvod" bi mogao da traje između šest i devet meseci. On podseća da je "Kentkart" tehnološka kompanija, koja se bavi softverom za naplatu karata u javnom prevozu, te da je kontrola putnika samo jedan segment toga.

- Ako Grad u novom preduzeću zaposli 1.000 ili 2.000 kontrolora, naravno da će rezultat biti bolji. Mislimo da nema potrebe za tim, već za davanjem većih ovlašćenja - zaključio je Terzić.

SAMO U SRBIJI RADE OVAKO

PRVI čovek prestonice izjavio je da "Kentkart" poslednjih godinu dana ima takvu naplatu, da im se ne isplati da posluju.

- Oni ovaj posao rade u više od 40 zemalja, a jedino u Srbiji su to naplata i kontrola. U drugim državama imaju svoje softverske sisteme kojima daju podršku, ali nigde drugde niti naplaćuju niti kontrolišu. To je bio ugovor koji su prošle godine preuzeli od "bus plusa" i sad su se našli u ćorskokaku - rekao je Šapić.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (2)

I MI KREĆEMO PUT GRČKE Prvo oglašavanje Nikoline žene: Deca znaju sve, moramo biti hrabri