Масажом ублажите тегобе због артритиса

Специјални додатак Доктор у кући

субота, 04. 07. 2020. у 14:50

Масажом ублажите тегобе због артритиса

Depositphotos

Показало се да парцијално масирање колена или шаке 15 минута дневно доноси значајно олакшање

АКО болујете од артритиса, веома добро знате шта су бол и укоченост у зглобовима. Зато би требало да практикујете масажу, као додатак терапији коју је прописао лекар.

Масажни покрети опуштају мишиће, тетиве и лигаменте, побољшавају обим покрета и стимулишу кардиоваскуларни и лимфни систем. Научно је доказано да масажа даје позитивне ефекте на здравствено стање и помаже код различитих типова артритиса.

Наиме, студијом која је спроведена на Универзитету медицине и стоматологије у Њу Џерсију испитивано је 68 одраслих особа са остеоартритисом колена, код којих је спровођена терапеутска масажа два пута недељно, током осам недеља. Ова група је поређена са групом људи који су оболели од исте болести, али нису ишли на масажу.

Истраживачи су увидели да се стање код људи који су ишли на масажу знатно побољшало у односу на оне који то нису чинили. Смањена је бол у колену, као и укоченост у зглобовима. Повећана је покретљивост у зглобовима, као и квалитет хода.

У другој студији је демонстрирано да масажа има изванредне ефекте и код пацијената са артритисом шаке и зглоба ручја. Показало се да парцијална масажа 15 минута сваког дана, доводи до смањења бола.

Битно је да масажни притисак буде благ, али да стимулише нерве испод коже и на тај начин пошаље сигнал до мозга да се умањи бол. Осим тога, масажом се разара ожиљно ткиво, које настаје када је зглоб под упалом. Повећава се и проток крви у отеклим зглобовима, чиме се повећава доток енергије и хранљивих материја.

У добробити масаже убрајају се чињенице да доприноси опуштању, осећају среће и мирнијем сну.

Уколико не можете себи да приуштите одлазак на масажу код стручњака, можете да помогне и самомасажа.

Важно је само да будете благи и умерени и да уколико током масаже осетите јак бол у одређеном подручју, престаните или ублажите покрет.

ДВЕ ТЕХНИКЕ

У самомасажи против артиритиса саветују се две технике:


1. Штипање

Штипање подразумева благо стискање болног мишића између палца и осталих прстију. Иако једноличан, овај покрет опушта, али немојте стискати исто место дуже од 15 до 20 секунди.


2. Мажење

Мажење подразумева стални притисак, односно прелажење преко мишића спорим покретом, са више понављања. Испробавајте који ниво притиска вам највише одговара.

ГЕЛЗА ЦИРКУЛАЦИЈУ

Током самомасаже можете да користите и гелове који убрзавају циркулацију када се утрљају у кожу и који могу да садрже и аналгетик. Многи користе гел са додатком ментола, који хлади кожу и прија болним зглобовима. Ако користите препарат са дејством хлађења, добро исперите третирано подручје након масаже. Само савршено чисту кожу након масаже можете изложити неком извору топлоте.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације