Покрените се ујутру, на празан стомак: Најефикаснији је тренинг у јутарњим сатима, ево и зашто

З.О.Ј.

недеља, 21. 06. 2020. у 16:10

Покрените се ујутру, на празан стомак: Најефикаснији је тренинг у јутарњим сатима, ево и зашто

Depositphotos

Активност одмах након устајања их кревета ствара осећај да сте се пробудили сат раније, смањује стрес, доводи до бољег менталног здравља и продуктивности током дана

За вежбање и одржавање добре кондиције свако бира време које му највише одговара. Наравно, сходно пословним и другим обавезама. Међутим, има и оних којима је мрско да вежбе раде ујутру, па их померају за поподневне или вечерње сате.

А да ли је то исправно, објашњава Ентони Хекни, професор на одељењу за вежбе и науку о спорту Универзитета Северне Каролине у Чапел Хилу:

- Иако може да се вежба у било које доба дана, најефикаснији је тренинг у јутарњим сатима. Вежбање ујутру, посебно на празан стомак, најбољи је начин сагоревања ускладиштених масти. Ово време идеално је за мршављење. А и хормонски састав тела ујутру савршено подржава исти циљ. У организму је присутан повишен ниво кортизола и хормона раста. Оба се укључују у метаболизам. Тада се извлачи више енергије из масних резерви, што потенцијално може да помогне при губитку килограма.

Истраживања показују да јутарњи вежбачи могу да имају мањи апетит током дана, што такође помаже да се не таложе килограми. Зато, чак и ако мрзите рано буђење, убедите себе да је то веома важно за ваше психофизичко стање.

- Ако почнете да вежбате у седам сати, имаћете осећај да сте се пробудили сат раније, што уопште није лоше, јер ћете имати утисак да сте уштедели времена. Увече ће вас умор такође стићи сат раније него што то време показује, па ћете бити спремни да се довољно одморите и са лакоћом следећег јутра рано устанете. Поједина истраживања чак сугеришу да је лакше придржавати се здравих навика ујутру. А јутарње вежбање смањује стрес, доводи до бољег менталног здравља и продуктивности током дана - каже овај стручњак.

Међутим, ако некоме не одговара овакав ритам, може да изабере вежбање након ручка, уз коће ће такође постићи добре резултате.

- Ово време је добро јер сте већ појели два оброка. Када год једете ниво шећера у крви расте, а он је, у облику глукозе, потребан за напоре током вежбања. Осим тога, вежбање између 13 и 16 часова, такође субјективно помера часовник вашег тела, као и током јутарњег тренинга. То практично значи да ћете, ако сте почели тренинг у 14.00 часова, имати осећај као да је 13 часова. И увече ће се умор јавити сат раније и благовремено вас одвести у кревет. Ујутру ћете се раније пробудити и то потпуно наспавани - наводи предности Хекни.

Осим тога, неке студије су показале да људско тело у фази мировања природно сагорева око 10 одсто више калорија у касним поподневним сатима, у односу на рано јутро и касну ноћ. Намеће се логичан закључак да ће уз нешто више физичке активности, макар то била само брза шетња, тело успети да потроши далеко више калорија.

Постоје, међутим, особе које упражњавају само вечерње тренинге, када заврше све дневне обавезе. Када је реч о стручњацима, они нису јединствени поводом овог термина. Неки сматрају да вечерње вежбање узнемири организам, па особа тешко успева касније да утоне у сан. Чак тврде да вежбање између 19 и 22 часа утиче на организам тако да на починак одлазимо касније.

Хекни се, ипак, не слаже са тим:

- Истраживања показују да, све док не вежбате већ се само туширате и одмах одлазите у кревет, то не ремети ваш образац спавања. Или, ако упражњавате активности за ослобађање од стреса попут јоге, то доприноси бољем сну. Уколико се правилно бирају, ноћне вежбе не нарушавају сан. Временом могу да почну да утичу и на смањено лучење грелина, хормона који стимулише глад, што такође помаже губитку сувишних килограма.



СВАКО ВРЕМЕ ЈЕ ДОБРО


Ако већ мора да се изабере најбоље време за вежбање, јутро би победило. Рани тренинзи максимално користе све биолошке и психолошке потенцијале, омогућавајући вежбачима током времена остваривање бољих резултата на различитим пољима. Међутим, ако некоме то не одговара, не мора стриктно да се придржава, јер лошег времена за вежбање нема. Ако ћеш то да радиш ујутру, уради ујутру. Ако ћеш увече, онда уради увече. Битно је да вежбаш - поручује Хекни.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације