Време је да се одвикнете од шећера: Јеловник за 5 дана

Специјални додатак Доктор у кући

недеља, 21. 06. 2020. у 19:10

Време је да се одвикнете од шећера: Јеловник за 5 дана

Depositphotos

Уколико престанете да га конзумирате 10 дана, потреба за њим биће знатно смањена

УКОЛИКО не можете да издржите ни дан без неколико штангли чоколаде, слатке хране, газираних пића, време је за примену режима исхране за одвикавање од шећера.

Доказано је да се само 30 одсто шећера уноси у облику намирница као што су слаткиши и газирани напици, док је остатак скривен у јогурту, конзервисаној храни или чаши воћног сока.

Сукроза, декстроза, глукоза, кукурузни сируп, који су назначени на паковању, такође су врсте шећера, и уколико се он превише користи у исхрани, организам може да се навикне на тај унус.

Према речима нутрициониста, уколико престанете да конзумирате шећер 10 дана, потреба за њим биће знатно смањена. Када почнете поново да га уносите, требаће вам мање количине да бисте осетили задовољство.

Смањене количине његовог уноса утицаће на пад енергије током успостављања балансиране исхране. Можда ће доћи до промене расположења, јер неће бити додатних налета серотонина. Због тога је важно придржавати се балансиране исхране.

Намирнице које садрже скроб могу да побољшају расположење. То могу да буду сочиво, пасуљ, интегрална тестенина, млади кромпир и овсене пахуљице. Избегавајте бели хлеб и бели пиринач, јер могу да изазову пораст шећера у крви.

ПРВИ ДАН

Доручак: чинија пахуљица од мекиња са обраним млеком или сојиним млеком, шака вишања

Ручак: чорба од парадајза, хумус са свежим поврћем

Вечера: интегралне шпагете и сос карбонара

ДРУГИ ДАН

Доручак: две кришке ражаног хлеба, путер од кикирикија и пола грејпфрута

Ручак: пасуљ са поврћем и чилијем

Вечера: мешано поврће и смеђи пиринач

ТРЕЋИ ДАН

Доручак: јогурт, свеже воће

Ручак: обарена јаја, комадићи ћуретине, цвекла и нарендана шаргарепа

Вечера: пржени тофу сир, ораси, поврће

ЧЕТВРТИ ДАН

Доручак: скувано јаје и два парчета ражаног тоста

Ручак: пилећа салата, рукола, паприка, црвени лук, целер

Вечера: сос од парадајза и морских плодова, интегралне шпагете

ПЕТИ ДАН

Доручак: туњевина и гриловани прадајз

Ручак: димљена усољена харинга, кришка ражаног хлеба, млади лук, парадајз, краставац и супа од сочива

Вечера: гриловани филе тоста са мешаним младим поврћем и кромпиром

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације