СА новонасталом ситуацијом оболевања од инфекције вирусом ковид 19, многи су почели да размишљају како подићи имунитет за кратак временски период. Нажалост, уколико желимо да сачувамо своје здравље од било које инфекције и од настанка других болести, веома је битно да водимо рачуна о свом имунитету дугорочно, током целе године, а не само у време пандемије.

Мр сц. мед Тијана Дангубић, ендокринолог и магистар хране у "Бел медику" објашњава да је потребно освестити људе да здрав начин исхране, физичка активност, квалитетан одмор и добар сан постану њихови приоритети у животу.

- И сама претња да је болест близу, може бити добар окидач за многе који су се тек сада суочили са чињеницом да неке хроничне занемарене болести могу постати смртоносне у комбинацији са вирусом. Међу њима је и гојазност, која је главни покретач и свих других болести и поремећаја. Она сама по себи ствара хроничну упалу организма, па је тако у основи кардиоваскуларних обољења, дијабетеса, карцинома ... - каже докторка.

ИЗБАЦИТЕ СОКОВЕ И СЛАТКИШЕ ПОТРЕБНО је смањити унос црвеног меса, месних прерађевина, пуномасних млечних производа и лоших масти, а повећати унос рибе, маслиновог уља, авокада, бадема, индијског ораха и ораха.
- Можда је и најбитније избацити из исхране сокове, слаткише и све намирнице које имају просте шећере, а бело брашно заменити интегралним - каже др Дангубић.

Према њеним речима, како би одбрана била што адекватнија, неће помоћи краткотрајно узимање суплемената у великим количинама, већ уравнотежена исхрана са доста поврћа, нарочито зеленог (броколи, кељ, купус, спанаћ, блитва), љубичастог (црвени купус, патлиџан), наранџастог (шаргарепа, бундева) и црвеног, попут црвене паприке.

- Занемарили смо и конзмурање ферментисаног поврћа, као што је кисели купус који се у Кини користи већ 2.000 година у исхрани, а богат је пробиотицима који имају значајну улогу у очувању имунитета. Битно је узимање и разоврсног воћа, нарочито бобичастог, попут купина, малина, боровница, ароније, који су пуни Це витамина и антиоксиданаса и у замрзнутом облику. Важни су и агруми попут лимуна, поморанџе, мандарине, грејпфрута, кумквата, кивија...

Добра хидратација је, сматра наша саговорница, такође веома битна. Пожељно је да се у време вирусних инфекција узимају незаслађени чајеви који имају висок ниво антикосиданаса као што су зелени чај, чајеви од рузмарина, оригана, матичњака, нане, чај од ђумбира и многи други који имају противупално дејство.

Зачини, сматра докторка, могу побољшати укус јелима, али и појачати ниво антиоксиданаса и зато их треба додавати током припремања оброка, нарочито бибер у комбинацији са куркумом, чили паприку и цимет.