УКОЛИКО често имате грчеве у стомаку после јела, могуће је да имате синдром иритабилног црева, од ког пати око 70 одсто жена. Важно је да сазнате шта је узрок ових нелагода, које често настају због стреса, осетљивог стомака или алергија на одређену храну. Када се то открије, потребно је применити мере којима се ове тегобе ублажавају. Не постоји једно решење за синдром иритабилног црева, али одређени кораци могу да помогну.

Селектовање
Пратите како се осећате после оброка, да ли вам одређене намирнице пријају или изазивају надимање. Уколико приметите да вам не одговарају пиринач или карфиол, решење је да избаците ову храну из исхране на две недеље и да пратите да ли вам се стање побољшало.

Разноврсност
Понекад за ручак конзумирајте нешто што иначе не једете, јер конзумирањем различите хране повећавате присуство различитих бактерија у цревима.

Поврће
Водите рачуна о томе колико поврћа једете у току дана. Спанаћ, першун, целер, садрже ензиме који побољшавају варење, док су лук, бели лук, празилук и шпаргле и банане добри пробиотици који хране добре бактерије у стомаку.

Вино
Осим одређених намирница, повремени унос црвеног вина такође има позитиван ефекат. Оно садржи хемикалије полифеноле, које хране здраве микробе у дигестивном тракту.

Шејкови
Започните свако јутро зеленим соком или шејком направљеним од неколико врста поврћа. Фитонутријенти и ензими учиниће да се осећате боље, самим тим што ће омогућити добар рад система за варење.