ГАСТРОЕЗОФАГЕАЛНИ рефлукс повезан је са избором јеловника и количином хране коју једемо. Фактори ризика за појаву овог проблема су гојазност и накупљање масног ткива у абдомену, због чега треба водити рачуна о килажи и здравој исхрани.

Када дође до овог проблема, углавном долази до враћања хране и желудачних сокова из желуца у једњак. То је последица поремећене и слабе функције прстена који затвара пролаз из желуца назад према једњаку. Тонус мишића почиње да слаби када се једе пржена и пикантна храна, али примећен је сличан ефекат након конзумирања парадајза и његових производа, паприке и поморанџиног сока.

На листи намирница које треба избегавати су чоколада и алкохолна пића. Примећено је да након пијења од два до три децилитра вина, четири особе од 10 људи имају симптоме рефлукса, док након пијења пива две од 10 особа имају наведене симптоме. Такве тегобе се јављају и код оних који пију кафу или газирана пића, као и након јела која садрже црвени или бели лук.

Режим исхране код особа које имају проблем са гастроезофагеалним рефлуксом укључује доручак који подразумева мусли са јогуртом, чај, док један сат након доручка треба појести од 150 до 200 грама воћа.

ПОНЕДЕЉАК

Ручак: Краставци са киселом павлаком (150 г), барена пилетина (100 г), кестен-пире, зелени чај

Вечера: Лигње на жару (100 г), кинеско поврће у сосу од гљива (100 г), ражани хлеб (80 г), кајсије, чаша млека од соје

УТОРАК

Ручак: Грашак и артичоке (80 г) са млевеним ћурећим месом (70 г), рендана шаргарепа са цвеклом (150 г), чај од липе

Вечера: Запечени патлиџан са сиром (150 г), зелена салата, ражани хлеб (80 г), кифлице са ванилом, чај од коприве

СРЕДА

Ручак: Салата са пиринчем, ћуретином и ананасом (250 г), карфиол (80 г), пудинг од ваниле, кефир

Вечера: Одресци од соје (150 г), печене тиквице (100 г), свежи сир (50 г), салата од пшеничних клица (70 г), кукурузни

хлеб (50 г), чај од менте

ЧЕТВРТАК

Ручак: Пита са семенкама бундеве и сиром (100 г), барене махунарке (70 г), шака бадема, минерална вода

Вечера: Ћуретина на жару (150 г) са мешаним поврћем (100 г), јечмени хлеб (50 г), фрапе од банане

ПЕТАК

Ручак: Повртна супа (70 г), гљиве на жару

(200 г), интегрални пиринач (40 г), поморанџа, лимунада

Вечера: Риба из рерне (150 г), барени кромпир у љусци (50 г), интегрални хлеб

(50 г), компот од трешања, планински чај

СУБОТА

Ручак: Супа са алгама и тофуом (150 г), барене шпаргле с наренданим ђумбиром (150 г), кришка интегралног хлеба

Вечера: Мусака с патлиџанима (150 г), зелена салата, ражани хлеб (80 г), чај од липе