ЗГЛОБОВИ шаке најбрже пропадају услед старења, јер су највише оптерећени. То је разлог због чега долази до бола и отока, као и до смањења функције. За многе, с годинама, најфинији покрети, попут увлачења конца у иглу, постају немогући, док они груби наносе бол.

- Када дође до смањене покретљивости шаке, без обзира на узрок, главни циљ у рехабилитацији је одржавање или повећање покретљивости обима покрета, одржавање и јачање снаге мишића - каже Весна Јањушевић, струковни терапеут Центра за корективну гинастику. - У ту сврху препоручујемо одређене вежбе. Пре њиховог извођења није пожељно да су руке хладне, већ би их требало загрејати истезањем прстију, а препоручује се и да се убрза циркулација топлим облогама.

Да бисте "подмазали" зглобове шака и омогућили да вас што боље служе, наша саговорница предлаже пет вежби:

Песница

Стисните шаку у песницу, задржите двадесетак секунди. Након тога лагано отворите шаку и раширите прсте све док не осетите затезање. Поступак поновите са обе руке 10 пута.

Јагодица на палац

Јагодице свих прстију појединачно спојити са јагодицом палца, задржати десетак секунди, радити вежбу са обе руке уз 10 понављања.

Лоптица

Стисните лоптицу што јаче, задржате пар секунди и пустите. Поновити са обе руке 10 пута.

Длан према лицу

Длан окрените према горе, повлачите према лицу, па спуштајте на доле. Поновите вежбу 10 до 15 пута са обе руке.

Лактови уз тело

Лактови су уз тело, окрећите длан ка горе па на доле. Поновите 10 пута.

Парафинске облоге

За очување здравља руку повремено се препоручују парафинске облоге. Ова врста паковања омекшава кожу руку, елиминише заноктице, а истовремено ублажава бол у зглобовима. Парафинске облоге уз мало вештине могуће је применити и у кућним условима.