Jедан од најчешћих савета за мршављење је онај: Не једи после 18 сати. Међутим, стручњак за мршављење проф. др Дејна Ханс каже да у томе нема баш ничега и да слободно можете да вечерате и после шест сати поподне.

"Не знам ни како се ово "правило" појавило", каже др Ханс, дијететичарка Медицинског центра УЦЛА Роналд Реган и професорка на
UCLA Fielding School of Public Health, објавио је Men's Health.

Неки сматрају да се храна коју једемо након 18 сати складишти као масноћа и да су касни оброци увек повезани с гојењем. То је по правилу тако, али не због чињенице колико је сати, већ због избора хране.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Није само укусна воћка, већ и лек: Грожђе чисти крв, побољшава варење, уклања масне наслаге

"Ретко ко ће да грицка здраво поврће док увече гледа телевизор. Вече је готово увек резервисано за нездраве оброке попут чипсева, и то је узрок гојења", објашњава докторка.

То је разлог због којег мршавите ако избаците вечеру - зато што сте избацили нездраве касне оброке.

Истраживање Универзитета Бригем, које је проучавало младе мушкарце који нису јели између 19 и 6 сати ујутро. Након две недеље изгубили су један килограм. Након тога, две недеље су могли да једу у то доба и добили су назад у просеку 1,3 кг.

Шта јести увече?


Ако сте гладни јер нисте јели цео дан, дефинитивно посегните за храном. Немојте да се плашите да једете јер та филозофија неће упалити код мршављења.

"Узмите житарице целог зрна и протеине у малим порцијама. Поједите једну порцију па крените даље ако сте још гладни, али правите паузе како би желудац могао да "схвати" да ли је гладан или не", каже др Ханс.

Ипак, немојте да допуштате да вам се то често догађа. Храна је попут горива, а важно је точити га целог дана у оптималним количинама.

"Ваше тело не зна колико је сати, али зна да нема горива. Ако сте нешто појели после 18 сати, немојте се осећати лоше", закључује докторка.

Она препоручује избалансиране оброке на свака три до четири сата, захваљујући чему и нећемо бити гладни касно увече.