УЧИТЕЉ и креатор масажа и велнес концепата Пеђа Филиповић пуних 30 година знање и искуство преноси људима широм бивше Југославије. За њега је масажа путовање у средиште душе и комуникација са оним што човек носи у себи. Доброг терапеута, каже, одликују топла душа и емпатија.

- Кад спустите руке на нечије тело, осећате то људско биће и испред себе имате исписану књигу нечијег живота - истиче за "Живот плус" Пеђа Филиповић. - Масажа је само једна техника, све остало је део комуникације и индивидуалног приступа човеку, примењивањем различитих метода. Основно је да поштујете биће које лежи испред вас. Оно носи своје снове, успехе, неуспехе, страст, тугу, бол и срећу. Под рукама осећате да ли је та особа задовољна или није. Поента масаже није у томе да некога испритискате већ да "упалите" прекидаче унутрашњег простора. Особа тада сама види где је ред и неред у њеној души и телу и где треба да се обрише "прашина". Настојим да масажу донесем као уметност живљења и покрета, да има синергију са музиком, ароматерапијом и дисањем. То је посебна психологија која полира душу и тело.

Наш саговорник читаоцима "Живота плус" предлаже комбинацију вежби и масаже за опуштање које можемо да радимо код куће али и на послу, сваки пут када смо под стресом и осетимо да на плећима носимо терет живота.

ВЕЖБА ЗА ОПУШТАЊЕ РАМЕНА

- С обзиром на то да многи од нас седе погрбљени, много је важно да опустимо рамена и лопатице, да не кажем да ослободимо сопствена "крила". Удишите ваздух док раменима идете нагоре, али тако да раменима што више идете назад да се лопатице споје. Онда лагано спуштајте рамена напред, док се не вратите на почетну позицију и издишите.

ВЕЖБА ЗА ДИСАЊЕ

- Обавезно седите, опустите рамена и главу, а руке ставите на стомак. Дишите на нос, тако да удисај иде најпре преко стомака, затим навише, док ваздухом не напуните плућа. Задржите ваздух неколико секунди, а онда га лагано и што опуштеније избаците. Док то радите морате бити свесни да се ослобађате напетости. То је такозвано трослојно дисање, где се активира комплетни дисајни капацитет. Поновите вежбу пет до 10 пута. На тај начин сте средили своје мисли, мало продужили фитиљ и не реагујете на прву лопту.


МАСАЖА ТРАПЕЗАСТОГ МИШИЋА

- Масирајте лагано са три прста од врата према рамену и удахните. Тако ћете наћи средњу тачку на трапезастом мишићу која је најболнија и удара у мали мозак. То је тачка меридијана жучне кесе, па се особама са овим проблемима не препоручују вежбе, као ни трудницама. За време издисаја полако масирајте и осетићете како се опушта рамени део. Масажу радите и на левом и на десном рамену, онолико колико вам прија, а препоручује се по неколико минута. Ако сте код куће, можете да користите крему или уље за масажу.

МАСАЖА ЖЕЛУЦА

- Тачно на половини испод кључне кости се налази тачка меридијана желуца која је веома важна за стабилизацију протока енергије. Током издисаја, полако палчевима радите кружну масажу која траје до седам секунди. Затим мало опустите, док удахнете ваздух, а затим ту тачку поново масирајте седам секунди. Вежбу можете да поновите десет пута.