Притисак може да вам скочи и од грејпфрута: Избегавајте ових 5 намирница

В. Н.

недеља, 06. 10. 2019. у 15:17

Притисак може да вам скочи и од грејпфрута: Избегавајте ових 5 намирница

Depositphotos

У борби против хипертензије није довољно само искључити пржену и слану храну. Пасуљ је, рецимо, пун натријума, док додатне количине соли може да садржи чак и кекс

ХИПЕРТЕНЗИЈАје обољење од којег пати све већи број људи. Дијета и посебна исхрана често се препоручују како би се обољење држало под контролом, али чест је случај да пацијенти са високим притиском стање регулишу само тако што избегавају пржену, слану и масну храну.

Ипак, стручаци кажу да то није довољно, и да хипертензија може да буде погоршана коришћењем неких намирница које се иначе не убрајају у нездраве.

Неољуштен кромпир

Овакав кромпир је препун соли, чак и кад је свеж, а доказано је да со повишава крвни притисак. Уколико волите овакав кромпир, препорука је да га не солите додатно, а било би пожељно и да га пре припреме добро оперете.

Пасуљ

Конзервисан пасуљ је пун натријума који повишава крвни притисак. Уколико купујете овако запакован пасуљ, обавезно га оперите под млазом хладне воде, како би се додати састојци бар донекле елиминисали. Исто важи и за свеж пасуљ и остале махунарке. Најбоље би било да их пре конзумирања оставите да одстоје у води.

Грејпфрут

Иако је уврежено мишљење да је воће веома добро за здравље организма, то није увек случај. Грејпфрут је повезан са повећањем крвног притиска, па се људима који пате од ове болести саветује да га избегавају. Наиме, ово воће има нежељену реакцију ако се конзумира истоврамено са многим лековима, па и оним за снижење притиска.

Сосови

Садрже комбинацију соли и шећера, а то је погубно за људе који пате од високог крвног притиска. Када се праве домаћи сосови, треба избегавати комбиновање соли и шећера, али такође не претеривати ни са зачинима, кечапом и мајонезом.

Кекс

Иако се мисли да је кекс препун шећера, он може да садржи и додатне количине соли. Већ смо напоменули да је ова комбинација лоша за људе који пате од хипертензије. Када купујете кекс, важно је да гледате састав и да бирате онај са мањом количином шећера и соли.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (7)

Neko

06.10.2019. 23:59

@Deki - Nista nije glupo u tome kada neobavesten ujutru pojedes jedan grejp posle sinocnjih cetvrt bensedina i krene da ti se koci leva ruka i stezu grudi i to sve u 25oj godini, ako ne verujes slobodno proveri mada ne bih ti preporucio.

Miloš

06.10.2019. 16:18

Zar industrijski kečap nije namirnica koja je prepuna šećera i nije preporučljiv ni za savršeno zdrave osobe.

trkulja

06.10.2019. 18:34

Pasulj, beli, nekonzervisani, ima minimalno Natriuma (Eng. Sodium), molim vas proverite pre objavljivanja ovakvih nutricionih podataka, koji su bitni za mnoge ljude. Pasulj je bogat Kaliumom (Eng. Potassum) koji je bitan za nizak pritisak. Ne nerava da vam navedem i ostale neispravnosti u tekstu. Povucite tekst.