СВАКО је бар једном у животу имао проблем са хемороидима, и многи знају на каквим су тада мукама при сваком одласку у тоалет. Није за утеху, али сваки друга особа старија од 50 година има хемороиде. Хемороидима су подложније и труднице, гојазне и неактивне особе, као и они који не воде много рачуна о исхрани и уносе претеране количине рафинисане, прерађене хране.

Симптоми су безболно светлоцрвено крварење, бол приликом пражњења црева и свраб. Код унутрашњих хемороида може се видети крвав траг на тоалет папиру, али много је већи проблем ако унутрашњи хемороиди испадну из ануса - тада цело подручје боли, сврби и веома је осетљиво.

Изазивач хемороида је најчешће затвор, услед повећања притиска у крвним судовима приликом напињања при пражњењу црева. Затвор, такође, погоршава стање већ присутних хемороида, јер су дебело црево и чмар под притиском, па се механички гребу проширени крвни судови и тако увећавају.

Превенција углавном треба да се заснива на здравој исхрани. Да не бисте на крају морали да оперишете хемороиде, најбоље је да се на време придржавате ових савета:

1. Ако сте гојазни, смршајте, јер због вишка килограма имате веће оптерећење на цео организам - на крвоток и пробавни систем. Уносите довољно дијетних влакана, да бисте спречили затвор и одржали здравље крвних судова. Водите рачуна о томе да исхрана буде разноврсна и богата свежим поврћем и воћем, интегралним житарицама, семенкама и коштуњавим воћем. Избегавајте јако зачињену храну, јер она иритира део тела који је под упалом.

2.Редовно једите супу или чорбу и пијте више воде од препоручена два литра, да би столица била мекша.

3. Покушајте, ако можете, да не проводите много времена седећи, јер поред тога што тако мање сагоревате калорије, недовољно стимулишете крвоток.

4. Пражњење не треба да буде превише кратко, али ни са напињањем. И дуго седење на шољи повећава притисак на анус.

5. У данима када осећате болове, трудите се да не седите много, већ се одмарајте у полуседећем или лежећем положају, тако да вам ниво стопала буде изнад нивоа карлице.

6. Неактивност појачава тегобе, па се трудите да уведете редовну физичку активност, довољно је 20 до 30 минута дневно. Тако ће вам крвни судови бити здравији, а имаћете и бољу кондицију и лакше ћете празнити црева.

7. При подизању терета немојте савијати леђа, већ колена. Немојте задржавати дах док дижете терет, већ дубоко удахните пре тога и издахните у моменту дизања. Избегавајте дизање тешких терета.

8. Немојте седети на хладним предметима (камен, метал, земља) дуже време.

9. Користите мекан тоалет-папир, без мириса и само тапкајте њиме. Можете да користите и влажни тоалет папир, али непарфимисан и без алкохола јер може да изазове иритацију.

10. Седење у топлој води годи упаљеном ткиву и опушта ректалне и аналне мишиће. Код озбиљнијих случајева примењујте наизменичну седећу купку. Узмите два велика поцинкована суда са наслоном на једној страни, како би вам било пријатније. Пресавијте већи пешкир и поставите га у посуду како би вам било удобније. Један суд испуните топлом водом (37,7 степени), а други хладнијом водом. Седите у врућој води пет минута, а онда 30 секунди у хладној. Поновите поступак три пута.

11. Алтернативна метода за лакше случајеве јесте седење у кади испуњеној врућом водом. Упражњавајте купку три до пет пута дневно.

12. Када треба смањити оток и упалу, лед је један од најефикаснијих лекова. Стављајте кесу са ледом или хладну облогу на област око ануса сваког дана.

13.Узимајте Б комплекс, бета-каротин, витамин Е, витамин Ц, калцијум и магнезијум.