НАПАД анксиозности често долази ниоткуда, али ни тада ни онда када бисмо могли да кажемо да је с разлогом, неће проћи тек тако ако сами себи не притрчимо у помоћ. Важно је да реагујемо одмах и да осећај панике зауставимо што пре. Како? Тако што ћемо пре свега освестити да морамо да чувамо здравље.

* Освестите важност дисања. Дишите, дубоко и уравнотежено, јер ће се организам тако довести у ред.

* Умијте се што хладнијом водом. Циркулација ће вам се убрзати, мозак ће се покренути, а тонус мишића опустити.

* Покрените се физички, уместо да седите на једном месту. Одрадите тренинг, “навалите” на јогу или трбушњаке.

* Објасните себи да је напад панике само тренутна ситуација, нешто што ће проћи онолико брзо колико ви одлучите да може.

* Скрените пажњу, промените фокус. Стручњаци препоручују да убрзано бројите уназад од 100 до 0. Или решавајте математичке проблеме, судоку, занимљиве психолошке тестове.

* Позовите неког ко вам је близак и драг, али позитиван. Разговарајте са њим о неким ведријим темама.

* Пустите гласно омиљену песму, неки смешан видео-снимак или серију која вас увек опусти.

* Узмите бојанку и потрудите се да што лепше и детаљније обојите странице.

* Купите неке биљчице (ароматичне или декоративне), посадите их и декоришите саксију.

* Декупаж технике су одличне за смиривање ума, па набавите салвете, лепак и неки стари предмет који ћете улепшати.

* Почните да пишете дневник. Чак и две-три реченице дневно ће бити лековите.