"Драги дневниче, данас су ме изнервирали сви на послу". Ма како вас ово асоцирало на тинејџерске дане, психолози тврде да је писање дневника у одраслом добу и те како пожељно. Многи зато својим пацијентима преписују терапију дневником која, како тврде, смањује стрес, умањује симптоме астме и артритиса, а чак помаже и зацељивању рана.

Ово се посебно односе на људе склоне да све држе у себи, као и оне који, упркос разговору са блиским људима, не виде излаз из тренутне кризне пословне или емотивне ситуације. Када све ставите на папир, научићете више о себи, својим жељама, потребама и најдубљим страховима. Важно је да видите неке ствари исписане да бисте схватили колико су заправо небитне. Ова активност помоћи ће вам и у случају других, озбиљних проблема, јер ћете се ослободити негативних осећања.

Не морате писатог сваки дана, већ онда кад осећате потребу. С времена на време, прочитајте шта сте унели у дневник пре месец-два. Како кажу психолози, најбоље би било кад бисте писали и о тешким, али и о лепим тренуцима. Када постоји равнотежа између позитивног и негативног, терапија има најбољи ефекат.