ВИШАК килограма значи додатни терет за зглобове, срце и на крају за крвне судове. Што стање предгојазности и гојазности дуже траје тело све више испољава симптоме у виду болова и отежаног дисања и кретања. Зато је неопходно да се телесна тежина сведе у границе нормале. У супротном ризик да се појави неко кардиоваскуларно, неуродегенеративно и метаболичко обољење постаје дупло већи.

Предлажемо јеловник уз који можете знатно да смањите број килограма, а који истовремено прија срцу и крвним судовима.

Нутриционисти тврде да се уз овај режим исхране постижу добри резултати у смањењу броја оболелих од кардиоваскуларних обољења управо због чињенице да се јеловник заснива на намирницама богатим влакнима, а сиромашним мастима, односно холестеролом, засићеним и трансмасним киселинама које налазимо у масном месу и млечним производима, индустријским прерађевинама, као и прженој храни.

Базирана је на уносу интегралних житарица, мононезасићених уља (маслиново и ланено уље), бареног поврћа и свежег воћа, пилећег белог меса и рибе. Препоручљиво је да уз ову дијету свакодневно препешачите најмање пет хиљада корака.

Дајемо вам дневни план јеловника на основу кога можете да креирате исхрану за целу седмицу. На пример, уколико нисте љубитељ белог пилећег меса, можете да га замените рибом или неким другим месом. Уколико вам је морска риба скупа, може да је замени порција туњевине или сардине, али не сваки дан. Поврће, осим кромпира, грашка и пасуља, можете да једете у већим количинама било барено или свеже. Лешнике повремено замените орасима, бадемима, пистаћима.

ОБРОЦИ

Доручак: мања интегрална кифла, барено јаје, шоља јогурта са један одсто млечне масти, јабука

Преподневна ужина: парче младог немасног сира и парче интегралног хлеба

Ручак: печено бело пилеће месо, шоља куваног интегралног пиринча, зелена салата зачињена лимуновим соком и ланеним уљем

Поподневна ужина: шака печеног лешника и шоља јогурта с пробиотицима

Вечера: пастрмка или орада на жару, барени броколи и пола шоље пиринча