Омиљена српска храна одлична је за мршављење: Махунарке топе сало и снижавају холестерол

Специјални додатак Доктор у кући

недеља, 24. 05. 2020. у 14:50

Омиљена српска храна одлична је за мршављење: Махунарке топе сало и снижавају холестерол

Depositphotos

Око 150 грама овог поврћа днево скида 0,34 килограма и регулише масти у организму

АКО свакодневно једете око 150 грама махунарки (грашак, сочиво и пасуљ) можете да очекујете губитак 0,34 килограма, а уз то ова дневна порција снижава "лош" холестерол за чак пет процената. До овог закључка дошло се на основу студије која је обухватила резултате 21 клиничког испитивања у којем је учествовало 940 одраслих жена и мушкараца.

Махунарке имају низак гликемијски индекс, што значи да се полако варе и могу да се користе као замена за животињске протеине, као и "лоше" масти. Оброк сачињен од махунарки повећава осећај ситости за 31 одсто, што резултира мањим уносом хране.

Аутор поменуте студије др Расел де Соуза, из Института за истраживање јавног здравља у Канади, истакао је да се једноставним увођењем махунарки у дијету може утицати на мршављење, а што је још важније, предупредити враћање прекомерне телесне тежине, и истовремено спречити развој кардиоваскуларног обољења.

ПОНЕДЕЉАК

Доручак: парче хлеба са паштетом од сардине и шоља чаја

Ужина: јабука

Ручак: 150 грама пасуља и салата од купуса

Вечера: парче пите са сиром

УТОРАК

Доручак: парче пите са сиром

Ужина: поморанџа

Ручак: 150 грама грашка и салата од цвекле

Вечера: резанци са туњевином

СРЕДА

Доручак: парче хлеба са сирним намазом

Ужина: јабука

Ручак: 150 грама сочива и салата од роткве

Вечера: запечени карфиол са сиром и јајима

ЧЕТВРТАК

Доручак: јаје, тост и кисело млеко

Ужина: поморанџа

Ручак: 150 грама пасуља са салатом од купуса

Вечера: резанци са сиром

ПЕТАК

Доручак: прженица и кисело млеко

Ужина: јабука,

Ручак: 150 грама грашка и цвекла салата

Вечера: препечен тост, сардина са луком и шоља чаја

СУБОТА

Доручак: виршла са сенфом и јогурт

Ужина: поморанџа

Ручак: 150 грама сочива и зелена салата

Вечера: парче пите од бундеве

НЕДЕЉА

Доручак: омлет са луком, јогурт, хлеб

Ужина: грејпфрут

Ручак: 150 грама пасуља и зелена салата

Вечера: запечени резанци са сиром и јајима

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације