ЈЕЛОВНИК који је настао као дијететски приступ регулисању хипертензије, подразумева да су сваки дан обавезни доручак, ручак и вечера са две ужине. Попут многих здравих дијета, и ова је првобитно настала као превенција одређених болести, док се временом усмерила и на губитак килаже.


Ова дијета може да помогне да дођете равног стомака без трунке масних наслага, и великог одрицања. Ипак, како ово није рестриктивна дијета, сам процес мршављења може тећи спорије, па није предвиђена за нестрпљиве који желе да одмах виде резултате.

Дозвољена је конзумација немасног меса, рибе, пасуља, сочива, соје, јаја, нискомасних сирева, јогурта, биљних уља, орашастих плодова и свог поврћа.

Забрањене су све житарице и производи од њих, слаткиши, газирани сокови, алкохол, пића са кофеином, млеко и млечни производи, маргарини и воће у било ком облику. Потребан је што већи унос течности, било да је у питању вода или благи биљни чајеви. За ужину, најбоље је конзумирати семенке или поврће.

Препорука је да се избегну напорне физичке вежбе, а уместо тога једноставно можете да одвојите пола сата дневно за шетњу.

ПРВИ ДАН

Доручак: Јаје, кришка печене сланине и чаша сока од парадајза. За ужину кришка сира и шаргарепа

Ручак: Пилећа прса печена на жару и порција зелене салате са маслиновим уљем. За ужину мало немасног сира и целер

Вечера: Говеђи хамбургер печен на жару и поврће по избору кувано на пари

ДРУГИ ДАН

Доручак: Омлет од два јаја, парче печене говедине и парадајз. За ужину чаша јогурта и десет ораха

Ручак: Конзерва туне са мало мајонеза, ситно сецканог лука, "вегете" и бибера. Служити уз порцију салате од парадајза, краставца, лука и зелене салате. За ужину шака несланог прженог кикирикија

Вечера: Пржени лосос са мешавином поврћа

ТРЕЋИ ДАН

Доручак: Комад ћуретине, парче сира и чаша сока од поврћа по избору. За ужину једна кашичица маслаца од кикирикија и целер

Ручак: Велики парадајз пуњен сиром, младим црним луком и одабраним зачинима. За ужину кашика хумуса и свеже поврће (паприка, парадајз, целер, лук, купус). За ужину целер и кришка сира

Вечера: Салата од пасуља са порцијом зелене салате

ЧЕТВРТИ ДАН

Доручак: Омлет од два јаја, парче печенице и чаша сока од бруснице. За ужину шоља немасног млека са мало бадема

Ручак: Печено пилеће бело месо, салата од купуса и шаргарепе и чаша сока од лимуна без шећера. За ужину кришка сира и четири-пет чери парадајза

Вечера: Барени броколи и чаша сока од зеленог поврћа

ПЕТИ ДАН

Доручак: Сок од бруснице, мало сувог меса или пршуте, парадајз и комад сира. За ужину шоља какаоа и шака бадема

Ручак: Печена ћуретина са шаргарепом и салата по избору. За ужину чаша јогурта са мало индијског ораха

Вечера: Печена риба са маслиновим уљем, шаргарепом и рузмарином