УБРЗАВАЊЕ метаболизма је најбољи пут до здравог мршављења, тврде нутриционисти. Како бисте започели овај процес, важно је придржавати се препорука које укључују ограничен унос калорија, изгебавање одређених намирница и испланиране оброке.


Дијета за убрзавање метаболизма предвиђа дневни унос од 1.200 калорија. Увек једите у одређено доба дана и не вечерајте након 20 часова, јер су тада метаболички процеси спорији. Храну треба да припремате на роштиљу, пари или у рерни, како се не би променио укус намирница. Од зачина могу да се користе три кашике маслиновог уља дневно, лимунов сок и зачинско биље.

Воће, поврће и беланчевине из меса, рибе и јаја, помажу код успореног метаболизма. Ипак, неке врсте поврћа, попут кеља, купуса, броколија и ротквица, могу да успоре рад штитне жлезде, а тиме и рад метаболизма.

Избегавајте масноће и шећере, као и алкохол и заслађена пића високе калоријске вредности. Бели шећер замените нискокалоричним заслађивачем, пијте 1,5 литара воде за боље прочишћавање и лакше излучивање токсина. Пет шољица кафе дневно убрзава потрошњу калорија за пет одсто, али не треба претеривати, посебно не они са повишеним крвним притиском. У том случају, дозвољене су до две кафе дневно.

Понедељак

Доручак: Незаслађен чај или кафа, три кришке интегралног тоста и чаша немасног млека или немасни јогурт

Ужина: Свеже воће или незаслађен сок од поморанџе

Ручак: 50 г интегралне тестенине са парадајзом и мало ренданог сира, мешана сирова салата и незаслађена кафа

Ужина: Шољица кафе или чаја и јабука

Вечера: Сирово поврће или свеже воће, супа или пире од поврћа без тестенине и пиринча, 200 г рибе на грилу или у рерни, мешана салата и пола интегралног пецива

Уторак

Доручак: Незаслађен чај или кафа, три кришке интегралног тоста и чаша немасног млека или немасни јогурт

Ужина: Свеже воће или незаслађен сок од грејпфрута

Ручак: 160 г посног крем сира са пола интегралног пецива, мешана салата од сировог поврћа и незаслађена кафа

Ужина: Шољица кафе или чаја и крушка

Вечера: Свеже поврће или воће, супа или пире од поврћа без тестенине и пиринча, сос од печурака, мешана салата и пола интегралног пецива

Среда

Доручак: Незаслађен чај или кафа, три кришке интегралног тоста и чаша немасног млека или немасни јогурт

Ужина: Свеже воће или незаслађен сок од грејпфрута

Ручак: Салата од пасуља, мешана салата од сировог поврћа и незаслађена кафа

Ужина: Шољица кафе или чаја и киви

Вечера: Свеже поврће или воће, супа или пире од поврћа без тестенине и пиринча, два кувана јаја, мешана салата и пола интегралног пецива.

Четвртак

Доручак: Незаслађен чај или кафа, три кришке интегралног тоста и чаша немасног млека или немасни јогурт

Ужина: Свеже воће или незаслађен сок од поморанџе

Ручак: 50 г интегралног пиринча с поврћем, мешана салата од сировог поврћа, незаслађена кафа

Ужина: Шољица кафе или чаја и јабука

Вечера: Свеже поврће или воће, супа или пире од поврћа без тестенине и пиринча, бродет од рибе, мешана салата и пола интегралног пецива.

Петак

Доручак: Незаслађен чај или кафа, три кришке интегралног тоста и чаша немасног млека или немасни јогурт

Ужина: Свеже воће или незаслађен сок од поморанџе

Ручак: Шпагете са шкољкама, мешана салата од сировог поврћа, незаслађена кафа

Ужина: Шољица кафе или чаја и киви

Вечера: Свеже поврће или воће, супа или пире од поврћа без тестенине и пиринча, 150 г меса на грилу, мешана салата и пола интегралног пецива