Највећа заблуда о исхрани је идеја да пет, шест мањих оброка на дан убрзава рад метаболизма. Заправо, то можда и јесте истина, али овај начин исхране дефинитивно не утиче на топљење масних наслага. Студија објављена у „Британском дневнику исхране“ каже да нема никакве разлике између оних који једу чешће и мање и оних који имају обилна три оброка на дан.


Зашто?


Разлог томе је што су метаболички процеси и поред тога што се убрзавају, сразмерни уносу калорија, а на то никакав утицај нема колико често једете на дан.

Друга студија је чак показала да што чешће уносите мање оброке то пре изазива осећај глади. Узрок томе је грелин, хормон који изазива глад. Што чешће жваћете нешто, толико више повећавате ниво хормона и доводите тело до повећаног броја килограма. Парадоксално, али истинито, што ређе једемо ређе смо и гладни.


Чак и ако не желите да смањите унос хране, постоје још неке предности контроле апетита. Повећање времена између два оброка има и хормонске предности које доводе до побољшања физичког изгледа. Пауза између оброка у одређеном интервалу, подиже ниво инсулина и хормона за раст, који подстичу трансформацију масти у мишићну масу.


Запамтите, нема никакве користи од шест малих оброка током једног дана, као што нема никаквих негативних последицаод три обилна оброка. У овом случају мање значи више.

(vijesti.me)