ВИРУС корона дефинитивно је убио туризам. Аранжмани за пролеће готово сви су отказани, а сада се не пише најбоље ни онима који су резервисани за мај. Стручњаци објашњавају да чак и ако се ситуација смири до маја, тешко да ће успети да се реализују и она путовања у јуну.

Овакву ситуацију нико није могао да предвиди, па је тешко било кога окривити. Туристичке агенције апелују на путнике да сагледају читаву ситуацију, јер ће агенције тамо где могу да врате новац то урадити, а где је немогуће, нажалост - не.

- Авио-саобраћај не ради повраћај новца, чак и када они откажу лет, тако исто и хотелијери, јер су многи та средства већ искористили за нешто друго - објашњава нам Александар Сеничић, директор Националне асоцијације туристичких агенција. - Препорука је за све оне који инсистирају на неком тренутном решењу да иду до агенције, како би се постигао неки договор, којим ће сви бити задовољни. Јер, када би сви инсистирали на повраћају новца многе мале агенције би банкротирале. Није реално да путници у овом тренутку добију повраћај новца. Нарочито што немамо ни алтернативну дестинацију, која би им могла бити понуђена.

Према речима Сеничића, за сада нема неких великих отказивања аранжмана за лето. Агенције ће ускоро изаћи са неким ставом како би се дошло до неког решења, уколико ова ситуација потраје. Сигурно је да до апсолутног повраћаја новца неће доћи. На свим дестинацијама дати су аванси. Можда ће моћи да се користе неки вредносни ваучери или да се користе други термини.

- Ово је већ створило велики проблем и не може до краја да се сагледа шта ће бити - истиче Сеничић. - Тражили смо и подршку државе. Пре свега за туристички сектор. Да нам се омогући у неком ограниченом периоду, док траје криза, да се можда ослободе ПДВ или обавезе према финансијским институцијама. Можда чак и неки повољан кредит, јер немамо никакве приходе.

ОНЛАЈН РЕЗЕРВАЦИЈЕ

БЕЗ повраћаја проћи ће највероватније и сви они који су резервисали сами смештај преко неке од онлајн платформи. Како нам је испричао Сеничић, компанија "Рајанер" је отказала лет за Мароко, и нити враћају новац нити мењају лет. Тако да и кад би путници хтели да туже онлајн платформе за повраћај, морали би то да раде у иностранству, тамо где су они и регистровани.