ТУРИСТИМА су досадили "обични" одмори и зато траже узбуђење, изазов и авантуру, па не чуди што је само у једној агенцији у Великој Британији 120.000 људи одлучило да уплати аранжман за који два сата пре поласка на пут нису ни знали где ће путовати.

Путовања изненађења су последњих година постала прави хит у свету, па поред "Црног парадајза" и "Мистериозних путовања", који су пионири ове гране туризма, само ничу нове агенције које воде туристе спремне за "ниски старт" на места изненађења. Ове авантуре "хоћу да се изгубим" подразумевају да се мобилни телефон остави код водича, а често укључују и менталне и физичке изазове.

Прочитајте још: Нови туристички тренд: Људи плаћају да би провели ноћ у затвору?

У истом правцу мењају се и добро познати велнес- -центри, па су се и највећи и најлуксузнији хотелски ланци прилагодили жељи туриста да "траже себе" и живе здрав живот. Пораст интересовања за "спиритуална путовања" драстично је порастао после филма и књиге "Једи, моли, воли", а туристички радници су се дали у потрагу за местима на којима ће туристи "пронаћи себе".

Луксузни хотели тако сада у Мароку нуде тибетанску медитацију, на Малдивима јогу, у Бутану гостима нуде окрепљење додиривањем камења, у Индонезији грљењем дрвећа, а биодинамични физиотерапеути раде детокс у Мозамбику.

Пошто туристима више није довољно уживање у спа центрима, већ траже да "освеже крв", Калим Морисон, бивши маринац, почео је за агенције да организује екстремна путовања, као што је вожња џипом од Јоханесбурга до Картума и путовање Путем свиле камилама, а све време конвој прати екипа психотерапеута и холистичких и лајф коуча.

Према подацима Глобалног велнес-института, ова грана је три пута већа од фармацеутске индустрије. Све земље Азије бележе двоцифрено повећање долазака туриста и готово сви користе неку од услуга велнеса: масажу, рефлексологију, биљну или терапију уљима, третман звуком, ароматерапију, медитацију...