ДА ли знате шта је блежр? Ова година донела је многа изненађења у свету туризма, али и потпуно нове облике путовања, а једно од њих је управо - блежр.

Многи људи морају да путују због посла, али желе и да уживању. Дакле, мешавина бизнис-путовања и уживања је блежр. Некада су компаније слале запослене на досадне конгресе и строго утврђена путовања, а данас људи желе да уживају свуда и увек, па уколико су већ кренули на бизнис путовање нека им буде лепо. Тако је њих 60 одсто ове године на путовању остало дуже него што је фирма то од њих тражила. Додатно време су "потрошили" на излете, посету музејима, ноћном проводу или некој активности коју су туристички радници понудили у жељи да зараде. Занимљиво је да се, чак, 70 одсто "блежр путника" поново вратило на дестинацију на којој су прво дошли послом.

Прочитајте још: Влада Србије дели 100.000 ваучера, пожурите на шалтер Поште


Некада се на најлуксузније путовање ишло током меденог месеца, а популарни "ханимунери" су добили нови назив - бебимунери. Наиме, сваки други свеже печен брачни пар се венчао јер очекује - бебу.

Деца су кључ породичних путовања, а имају јасну идеју како за њих изгледа савршено путовање. Деца желе авантуру, купање у аквапарковима, дан у забавном парку... Међутим, многе дестинације могу да привуку породице уколико понуде АР. Augmented reality (AR) је одличан мамац, као што је то био Pokmon Go, јер породице са децом привлаче виртуелни монструми, духови у старим зградама, а ова нестварна створења могу да се користе као водичи, па чак и као конобари (мени) у ресторанима.

Вештачка интелигенција све чешће помаже туристима који имају посебне жеље. Recognition technology се користи у хотелијерству, јер се гости којима хотел понуди оно што воле поново враћају.

Ипак, највећа промена су чаботи. Хотелски ланац "Хилтон" је већ "запослио" робота Конија који "ради" као косијеж и помаже туристима да се лакше снађу у новом граду. И остали хотелски ланци полако уводе роботе који, најчешће, преузимају физичке послове попут служења хране и пића, али и да замене ноћне смене рецепционера. Туристи већ годинама букирају путовања уз помоћ "чабота" (chatbot), резервационих система који помажу корисницима да дођу до информације или резревишу шта им је потребно када су шалтерски радници заузети.