Јосип Броз добар за туризам скроз (ФОТО/ВИДЕО)

А. Миката

петак, 21. 07. 2017. у 23:59

Јосип Броз добар за туризам скроз (ФОТО/ВИДЕО)

Фото: М. Лабудовић

Социјалистичко наслеђе СФРЈ је све већа атракција за госте из иностранства

ПЛАВИ воз, Тито и СФРЈ су, свидело се то некоме или не, огроман туристички потенцијал, који се и даље не користи довољно.


Тако је пре неколико дана салон "Шарл де Гол" у Плавом возу оставио аустралијске госте без даха, а сусрет с "Титом" изазвао буру емоција међу овим туристима који су дошли на балканску турнеју која траје месец дана. Тито је за многе госте бренд овог простора, а у агенцији "Балкан травел центар" су схватили да интерконтиненталне туристе у Србију најлакше могу да доведу кроз балканску туру.


- Свеобухватан поглед на Балкан кроз неколико земаља је изузетно привлачан путницима који долаза издалека, а наша социјалистичка прошлост им је веома интересантна - каже Бојан Унковић из "Балкан травел центра".


Туристе из Кине, Америке или Аустралије занима све у вези са СФРЈ, и то треба и да им продамо. Плави воз је права ексклузива и има изузетан потенцијал, чак и међу нашим људима, и штета је што нема редовне поласке, бар једном месечно.


Аустралијски туристи се први пут возе Плавим возом. Пошто су претходног дана, када су посетили Музеј историје Југославије и Титов гроб, показали завидно знање о његовом животу и СФРЈ, одлучили смо да их изненадимо.

Изненађење је успело, јер су с пажњом разгледали Титов апартман, канцеларију, собу за састанке, вагон за ручавање и салон "Шарл де Гол", у којем генерал никада није био, али јесте енглеска краљица Елизабета. Они су у Плавом возу комплетирали причу коју су започели у Музеју историје Југославије. Овај музеј је од почетка године већ обишло 59.000 људи, што не чуди, јер је реч о најпосећенијем музеју у Србији, који годишње угости више од 120.000 посетилаца.


- Музеј Југославије је без сумње специфичан, јер се налази на делу резиденције доживотног председника Југославије Јосипа Броза Тита - каже Ана Радић, портпарол Музеја. - Од укупног броја посета, странци чине 70 одсто, а 30 одсто гости из бивших република Југославије. Туристи који посећују Музеј су из целог света, а у последње две године највише из Кине, Америке, Русије и земаља Европске уније.


Неколико агенција нуди пешачке "комунистичке туре" по угледу на Берлин, Будимпешту, Праг или Москву. Туристи могу и "тристаћем" офарбаним у боје тробојке да разгледају места која су били стубови државе СФРЈ, а на туру их води Холанђанка Лизи Мае, која се скрасила у Београду.


Занимљиво је и да Холанђанин Ралд дер Зијден више цени бруталистичку архитектуру престонице од самих Београђана. Наиме, он свакодневно организује бициклистичке туре до новобеоградских бисера.



ЛУКСУЗНИ КУПЕИ


ОРИГИНАЛНА композиција Плавог воза имала је 30 вагона и с маршалом је прешла 600.000 километара. Када је путовао, обично би још у депоу легао и, када заспи, машиновођа би тихо кренуо на пут. У свакој већој станици налазила се резервна локомотива, а Плави воз никада није чекао сигнал.

Унутрашњост је урађена од махагонија, ораховог дрвета и најфинијих материјала, попут алги које су уграђене у зид "зеленог салона". Запослени су добијали по две плате - из Железница Југославије и Маршалата. У неколико вагона са купеима за спавање, које су користили политичари, данас спавају туристи који иду ноћним возом за Бар.




Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (21)

Igor

22.07.2017. 00:29

Ustostrucite cene karata a novac saljite srpskim porodicama ciji su sinovi golobradi terani na sremski front od strane tog zlotvora. !

Srboljub

05.05.2018. 01:21

@Igor - A mogli bi i da se prodaju i jagnjeće brigade, jedine brigade protiv kojih su se ravnogorci uspešno borili. Pare bi mogle da idu nasledicima žrtava u Vraninću.

Dejan

22.07.2017. 01:33

Plavi voz je ogroman potencijal,i stvarno neznam zasto je parkiran u garazi i samo sluzi za iznajmljivanje.ocigledno davu zeleznicama niko od direktora neume da prepozna potencijal voza.

milojko

22.07.2017. 11:55

@Dejan - Sacuvaj Boze, otkad je za zemlju u kojoj ne funkcionise 50% staroizgradjenih pruga ikoji voz "potencijal"?

realni

22.07.2017. 07:10

kakav komunistički cirkus.komunisti će zaviti u crno ovaj narod.samo se zlikovci hvale zlikovcem.

Видим сви, ...

22.07.2017. 10:18

Промоција масакратора српскога рода, браво пет бамбија за оригиналност.

Petar

22.07.2017. 11:33

Malo sam zbunjen. Ako je plavi voz deo nasleđa SFRJ kako to da njegovi vlasnici nisu sve nezavisne republike? Ko je vlasnik ovog voza sad?

komandant 1001

22.07.2017. 14:37

@Petar - PETRE.................vlasnik je JŽ ( Jugosloveneske železnice).Poruđbina voza (plavog) je maršalat (Ambroz) sa boravkom prijavljenim u Srbiji. Nije đavo da vam i taj voz treba kada ste se odrekli Amroza ?

Чикаго

22.07.2017. 11:45

Поставити у возу и слике из Јасеновца, Јастребарског и осталих 30 логора у хрватској, да виде странци како су Титови хрвати убијали Србе 1941-1945

Romeo

22.07.2017. 14:00

@Чикаго - S obzirom da je voz bio u vlasništvu SFRJ, trebalo bi uključiti i slike iz Srebrenice, Vukovara. Kosmeta, Dubrovnika, Sajmišta itd. što to ne bi bilo fer?

Чикаго

22.07.2017. 20:57

@Чикаго - Ти си се нешто гадно посвађао са географијом! Космет је Српска територија, и свака држава на свету брани своју територију! Што се тиче Дубровника, узми мало погледај шта кажу старе Аустроугарске карте , из 1912- званични језик у Дубровнику је био Српски, а хрвати су били на нивоу Статистичке грешке. Сребреница са 3.500 убијених муџахедина и Братунац са 4.000 убијених Српских цивила ?? Али добро је што читаш и разумеш ћирилицу, вероватно се јављаш из загреба или сплита

Srboljub

05.05.2018. 01:31

@Чикаго - Šta to lupa u Čikagu, a nije otvoren prozor? Titova vojska se borila protiv Ustaša i pobedila ih.

Миле666

22.07.2017. 15:24

Постали смо толико бедни и материјално и духовно да за сићу продајемо и срамоту да би нам се други смејали.

Srboljub

05.05.2018. 01:29

@Миле666 - Stranci su, kao neutralni i neostrašćeni, svesniji veličine jugoslovenskog antifašistićkog pokreta nego mi. Mlade generacije, indoktrinirane poluistinama i lažima povampirenih neoustaša i neočetnika, naprosto nemaju pojma da je Jugoslavija jedina zemlja u Evropi koja se sopstvenim oružanim snagama oslobodila fašističke okupacije, a nakon rata od razrušene i zaostale zemlje napravili cenjenu i snažnu državu.

električar

22.07.2017. 15:38

Evo prilike da nepismeni, ali željni neke osvete, revanšisti pošalju svoje dubokoumne komentare, a da ih uredništvo objavi kao korektne ... A sve sa ciljem da ova zemlja pokuša da jednom krene ka normalnom životu, verovatno ... Šta li će biti sa mojim komentarom ?

Електроничар

22.07.2017. 21:38

@električar - Ма ти си потпуно у праву ! У 2 светском рату погинуло око 1.500.000 Срба, од тога највећи део у хрватским логорима смрти , и неких 30.000 хрвата, који су стрељани у Блајбургу због злочина над Србима. И шта сад ти велиш ? .. ма Ајде да се помиримо, и све заборавимо, нису то велике разлике у бројкама ?

VOZ KOJI NIKADA NIJE CEKAO SIGNAL

23.07.2017. 08:44

DOKAZ KAKAV JE REZIM BIO NA VLASTI, koji nikada nije gledao ni slusao na signal svog naroda. Titu je bilo vaznije da naoruza pobunjenike po svetu, dok su sela diljem SFRJ camila bez elektricne energije, puteva, vode, a o telefonu da i ne govorimo. Ne samo da je "Plavi voz" znacio raskosnost titove vladavine, nego je jos veceg luksuza bilo, na primer "Titova jahta" kojom je plovio mprima i okeanima, uz veliko odricanje naroda, a narod ko ovce, das im saku soli, i niko nije srecniji od njih.

Srboljub

05.05.2018. 01:24

@VOZ KOJI NIKADA NIJE CEKAO SIGNAL - Mladiću, raspitaj se, još ima svedoka iz prve ruke. Titov režim je u sela masovno uvodio vodu, struju i pravio im puteve, jer su u kraljevini Jugoslaviji ta ista sela izgledala kao u srednjem veku.

101% НЕУТРАЛАН

23.07.2017. 11:27

Па и нпр. нацистичко "наслеђе" Немачке би сигурно итекако било исплативо за ту земљу у туристичком смислу, али се они ипак не баве таквим некрофилско - аутодеструктивним морбидаријама...

Srboljub

05.05.2018. 01:22

@101% НЕУТРАЛАН - Ma ti si 303% neutralan čim upoređuješ nemačke naciste i vođu jugoslovenskog antifašističkog pokreta.