Песма „Свиће зора“ Београдског синдиката, посвећена литијама у Црној Гори недавно је одјекнула у јавности и за кратко време сакупила више од милион прегледа на Јутјубу.

Међутим, онда на је сцену ступио алгоритам ове видео платформе, па се раст броја прегледа драстично успорио, и чак кренуо да се смањује. Поред тога песма није стигла ни до трендинг листе, иако има преко 500.000 прегледа.

Прочитајте још: "Свиће зора" постала незванична химна литија: Фронтмен "Београдског синдиката" објашњава где је и како настала песма (ВИДЕО)

- Услед велике среће што је песма „Свиће зора“ са љубављу дочекана од нашег народа у Црној Гори, покушали смо да занемаримо неправду која нам се све време наноси од стране корпорације „Јутјуб“. Наиме, након објављивања песме, која је само у првом дану имала 500.000 прегледа, нисмо постављени на трендинг лису, а све са циљем смањивања броја прегледа. Након тога смо свакодневно уочавали како се број прегледа рапидно успорава, а врло често и смањује. Као доказ томе достављамо фотографије на којима се то јасно види. Након што је песма прешла милион прегледа, у периоду од 00 до 12ч, број прегледа је према алгоритму „Јутјуба“ био свега 500, иако је досадашњи просек прегледа у том истом периоду до сада износио 50.000.

Да не буде забуне, ову песму свакако нисмо радили због броја прегледа и трендинга, па је и то један од разлога због којег смо све време ћутали. Међутим, како је овакво понашање „Јутјуба“ више него скандалозно, са циљем да се јавност, а поготово млади, информишу о постојању цензуре на Интернету, били смо приморани да реагујемо.

Очигледно је да исти они који у јавности константно настоје да умање број присутних грађана на литијама широм Црне Горе, сада смањују и број стварних прегледа песме „Свиће зора“, а корпорација „Јутјуб“ им то омогућава", наводи се у саопштењу Београдског синдиката.