Америчка публика ужелела се мјузикла "Прича са Западне стране", а Бродвеј је одлучио да овај мјузикл прилагоди новом времену и врати га на сцену.


Новинар Филип Монгомери је о тој новој везији написао чланак за "Њујорк тајмс".


Нова верзија "Приче..." почиње на тотално празној сцени која је у мраку. На сцени је само зид од црних цигаља испред кога стоји група младих људи који ћуте и гледају публику.


Са првим тоновима музике они почињу да се крећу љуљајући се на десно и лево, а њихова лица су пројектована на позадину, док камера, смештена у аудиторијуму прелази преко њихових лица показујући ожиљке, тетоваже, разголићене груди, у гардероби која је примерена момцима који припадају неким уличним бандама.


Са друге стране сцене излази друга група пођеднако "откаченог" изгледа и гардеробе и обе групе показују да се припремају за неки физички обрачун.


У оригиналној верзији за коју је 1957. године кореографију радио Џером Робинс балетани изводе плес док сада ови нови момци са Западне стране скачу, бацају се и туку.


Они су две њујоршке банде - Џетови и Ајкуле који желе да униште противника.


Ново извођење мјузикла изнедрио је пре неколико година режисер Иво ван Хове, који је директор једног од знацајних амстердамских позоришта и који је последњих неколико година постао бродвејска звезда због његових веома необавезних извођења класика као што је "Поглед с моста".


Критичари су његове представе назвали немилосрдним, бруталним, имагинативним и али и искреним.


Ван Хове је гледао као младић филм "Прича са западне стране" и одлучио да понуди своју визију тог мјузикла.


Продукција како ју је замислио ван Ховен је била тако различита од класичног извођења да је морао да тражи одобрење од наследника ауторских права свих који су поставили оригиналну верзију.


Једини који је још жив је један од аутора либрета Стивен Зондхајм који је гледао неке ван Ховенове представе и одмах је дао сагласност да мења у продукцији све што жели.


Ван Ховен је ангажовао белгијску кореографкињу Ану Терезу др Кермаекер која је постављала само класичне балете и никада раније није правила кореографију за неки мјузикл, али се показалио да је довољан мајстор да креира плес који ће се свидети новој генерацији.


На представи се ради већ три године и сви се слажу да су још далеко од премијере.


На поставку представе је већ потрошено 15 милиона долара и планифрано је да се пре премијере представа изводи два месеца, али због великог интересовања морали су да продуже предпремијере за неколикои седмица. Званична премијера би требало да се изведе 20. фебруара.


Најтеже је било наћи глумце, јер сви су морали да знају да певају, плешу и да глуме.


Најстарији глумац који игра члана једне банде има 25 година, а најмлађу 17 и услов је био и да сви буду веома згодни.


Прочитајте још: Мјузикл посвећен Грети изазвао критике


Режисер ван Ховен је са кореографкињом Де Керсмаекер позвао на аудицију током 2018. и 2019. године 1 500 глумаца из Њујорка, Лос Анђелеса и Мајамија пре него су одабрали 50 који су знали све што се од њих очекивало и још су били згодни. На


премијери ће играти њих 33 и већини ће то бити први наступ на сцени.


Главну јунакињу Аниту угра једна млада Латино девојка Јесенија Ајала коју би ова улога могла да лансира међу звезде, пише у тексту "Њујорк тајмса".