ЖИВА у телевизијском "термометру" ове сезоне биће за степен виша, јер се постојећим страним медијским кућама у нашој регији, отварањем балканског представништва у Београду, придружила и кабловска мрежа AMC (Еј-Ем-Си). Компанија у чијој су биографији 263 номинације за Еми и девет освојених Златних глобуса, уз наслове попут "Људи са Менхетна", "Чиста хемија", "Окружен мртвима", "Фарго" и оне нешто новије као што су Humans, Into the Badlands ("У рђавој земљи"), Fear the walking dead ("Страх окруженог мртвима"), а чије најновије епизоде сада и у Србији гледате упоредо са светским премијерама, гарантује узбудљив ТВ провод.

У интервјуу за "ТВ новости", Џорџ Балинт, директор Еј-Ем-Си Адрије открива нам чиме ће то све ова светска ТВ компанија задовољити "апетит" балканских гледалаца и шта ће за домаће тржиште значити долазак најгледаније америчке ТВ мреже.

- Задовољење апетита само је почетак. Желимо да оплеменимо укус овдашње публике и припремимо га за потпуно ново ТВ искуство - поручује он, истичући да се Еј-Ем-Си за Београд одлучио баш због тога што српску престоницу види као динамичан град у развоју. - Београд је раскрсница свих важних пословних путева на Балкану. У Србији смо покренули пре 10 година програм за децу Минимакс, који је у то време био први специјализован канал те врсте. Како је у релативно кратком периоду остварио велики успех, пожелели смо да такве резултате забележе и наши остали ТВ канали. Због тога смо данас ту.

* Ко ће чинити београдски Еј-Ем-Си тим?

- Задовољство ми је што ћу у Београду радити са истакнутим професионалцима и познаваоцима свог посла, који имају богато искуство у медијима, али и у међународним компанијама. Тим чине, изузмемо ли мене, Ненад Недељковић, Ксенија Ђорђевић, Наташа Пуповић и Татјана Арсић. Ненадово искуство у погледу комерцијалног сектора и програма за децу, Ксенијино у маркетингу, Наташино у утицајним компанијама и Татјанино у области финансија, нешто је што је вредно сваког поштовања. Поносан сам што предводим такав тим. Кад је реч о мојој биографији, дуго сам био део великих медијских кућа попут МТВ и Никлодеона. У новој улози задатак ће ми бити да као директор Еј-Ем-Сија Адрија, после петогодишњег управљања нашом испоставом у Будимпешти, заокружим Еј-Ем-Сијеву причу на Балкану, почевши од односа са јавношћу, преко продаје до маркетинга.

* Шта долазак Еј-Ем-Сија значи за остале стране ТВ куће присутне у региону, а шта за публику?

- Живимо у време кад су ТВ серије узеле примат од филмова, и ми смо се прилагодили том тренду. Нема неке велике филозофије. На балканско подручје доносимо наш виђење онога што друге медијске компаније ту већ раде. Свака од наших серија засебан је и јединствен свет. Било да говоримо о прљавим послићима и трговини дрогом или мрачној зомби будућности, сваки шоу увлачи гледаоца у причу која га из епизоде у епизоду оставља без даха. То је оно што нудимо и обећавамо свим гледаоцима у Србији.

* Да ли ће сада ваше серије попут "Окружен мртвима", који бележи велику гледаност на домаћем Фоксу, бити емитоване само на овдашњем Еј-Ем-Сију?

- "Окружен мртвима" посебна је прича, чија је међународна лиценца ступила на снагу још 2014. Тада нисмо ни имали у плану ширење компаније ван националних граница. С временом се то променило, тако да се данас сви наши пројекти емитују искључиво на Еј-Ем-Сијевим програмима, попут предстојеће треће сезоне серијала "Страх окруженог мртвима", која нас очекује 5. јуна.

* Који су Еј-Ем-Сијеви планови и очекивања за Балкан?

- Узмемо ли у обзир успех наших дечјих канала, очекујемо да ћемо и са другим жанровима постићи исто. Циљ нам је да низом постепених успеха балканску регију учинимо стабилним седиштем Еј-Ем-Сија у овом делу Европе.

* Планирате ли развој локалне продукције, с обзиром на сличне подухвате конкурентских ТВ кућа?

- Оснивањем канцеларије у Београду направили смо први, веома значајан корак ка домаћим партнерима и публици. Улагања у продукцију са усмерењем на локално важне теме имали смо већ у нашим седиштима за централну Европу, у Прагу и Будимпешти, и тај програм емитовао се на тамошњим каналима. Вероватно је да ће то бити случај и са Србијом, јер увек настојимо да задовољимо потребе публике у средини у којој се налазимо.

* Који жанр вам се досад показао као најуспешнији за српско тржиште? Да ли сте опипали пулс домаће публике?

- Занимљив је податак да кабловски канали сваке године узимају све више учешћа у гледаности у Србији, поготово кад је реч о серијама и филмовима. Због тога смо поносни јер баш у тој области имамо највише да понудимо. "Страх окруженог мртвима" само је један од светлих примера популарности наших серијала у Србији. Такође, ту су и "Ноћни менаџер", "Људи", "Проповедник", "Фарго", "У рђавој земљи", чију смо прву епизоду нове сезоне погледали премијерно кад и гледаоци у САД. Реч је о једној од Еј-Ем-Сијевих најбоље оцењених и најгледанијих серија и са поносом, ексклузивно за ваш лист, могу открити да смо добили одобрење за снимање нове сезоне са још 16 епизода, које нас очекују следеће године.

* Које нас још то премијере очекују у предстојећем периоду?

- Нема месеца без барем једне премијере. "Проповедник" нас очекује крајем јуна, у јулу настављамо са авантурама Хепа и Леонарда, јесен нам доноси наставак "Страха" и трећу сезону серије "Фарго", која је награђена и Златним глобусом.

НАУЧИЋУ СРПСКИ!

* ДА ли се лично радујете доласку у Београд и који су највећи изазови који вас очекују на новој позицији?

- Волим промене, живот у новим градовима и државама. Веровали или не, у једном тренутку током студија један семестар провео сам на Универзитету Краснојарск у Сибиру и тај период живота остао ми је у лепој успомени. Засад, Србија и Београд шанса су за упознавање нове културе и средине. Највећи изазов је, свакако, језик, и због тога сам одлучио да научим српски. Радовао сам се доласку у ваш град, а први утисак о Београђанима је да су веома пријатељски настројени људи.