Соња Савић је играла у првом југословенском меком порнићу - ево како је она то видела

NovostiOnline

05. 09. 2016. у 16:55

Априла 1985. године у домаћим биоскопима приказује се “Уна”, филм који је својим слободнијим сценама узнемирио пуритански део домаће јавности, која га је прогласила првим меким порнићем

Соња Савић је играла у првом југословенском меком порнићу - ево како је она то видела

Априла 1985. године у домаћим биоскопима приказује се “Уна”, филм који је својим слободнијим сценама узнемирио пуритански део домаће јавности, која га је прогласила првим меким порнићем. Главна глумица Соња Савић, тада двадесеттрогодишња девојка и већ награђивана глумица је у интервјуу Весни Радовић открила шта она мисли о том филму.

"Има двадесет три године, а за собом већ позамашан број филмских и позоришних улога. "Царица Теодора", нишки "Гран при", "Златна арена" – на ове награде неке њене колегинице чекају годинама. У каријери Соње Савић све се дешава вртоглавом брзином. Улоге се ређају једна за другом, а она се с невероватном лакоћом и ноншалантношћу трансформише из љубомоме девојке ("Нешто између") у мушкобањасту тинејџерку ("Шећерна водица"), екстремно елегантну жену ("Давитељ против давитеља"), у савесну студенткињу ("Балкански шпијун") и тако редом до фаталне, голишаве Уне у истоименом филму Мише Радивојевића, око кога се подигло много прашине. Филм је проглашен првим југословенским меким порнићем, а љубавне сцене, у којима Соња и Раде Шербеџија заиста не штеде своје умеће окарактерисане су као жесток секс", написала је Весна Радовић на почетку разговора са Соњом.

-“Уни” је пришивена етикета не само “меког порнића” него, чак, и порно филма, али мене то претерано не узуђује. Људи су код нас доста непрецизни, тако да погрешно постављају ствари. И софт порн и порно филм врло су честе форме озакоњене у свету; јасно је како и у коју сврху се праве. Ако су добри филмови, естетика им је веома чврста, а еротика се узима као суштина међуљудских односа и, на известан начин, велича - рекла је Соња Савић.

Секс у Уни није ни еротичан, ни узбудљив, ни леп

- “Уна" обилује с тих пет-шест љубавних или еротских сцена, али како се у филму говори о распаду међуљудских односа зарад општег издајства, и тај секс је доста равнодушан и агресиван. Дакле, није ни еротичан, ни узбудљив, ни леп. Последица је једног замореног средовечног човека , који је некада можда и уживао у љубави, и једне младе још изгубљене особе, која није ни пронашла своје место, тако да је тешко да је икад и уживала у љубави. Они се међусобно подају, а то чини нарочито она, пристајући да буде – на неки начин – не понижена али употребљена за атак тог човека на целокупно своје постојање, на средину, на све што га окружује - објаснила је Савић.

Она је на тај начин прочитла и сценарио. Како је објаснила погледа редитеља Мише Радивојевића на свет и однос према моралу је чист. Он је желео да бљуне ту стварност из филма ред људе, баш зато што је моралан човек загушен до грла.

- Е, сад, продуцент каже: порно филм! Треба ставити етикету која је људима примамљивија, непозната, пошто је у Југославији – без обзира колико су се људи нагледали порно филмова на видео-рекордерима по кућама – јавно приказивање порно филмова, у биоскопима, немогуће и неморално, на првом месту - сматрала је Савић.

Уна је осредњи филм, а био би досадан порнић

Уколико узмете да гледате Уну као мек порнић, он онда постаје инфантилан и смешан филм мислила је Соња.

- Онда су те сцене неузбудљиве, остављају гледаоца хладног и, отприлике, своде се на коментаре да ли ерекција може да се догоди у року од 5 секунди или не може? Или: зашто она има чарапе кад води љубав?! Истина, то све јесте неки знак, али пре мелодрамски знак за разоткривање карактера ликова. Ја признајем: ми нисмо довољно занатски развијени – ни Милош, ни Раде, ни ја – да би то довољно обзнанили гледалишту - рекла је Савић, објашњавајући да по њеној процени, они раде у доста неразвијеној, чак примитивној кинематографији која ствара своја дела путем импровизације, произвољности.

Закључила је да је Уна један осредњи филм, који је погрешно представљен и који већина, вероватно, погрешно гледа.

- Неко очекује лепу жену, неко капоровске сјајне путене мушкарце и путене жене, а неко – навикнут на америчке трилере – убедљиви заплет приче о уцени, па зато филм углавном и разочарава - објаснила је Савић.

Зашто је само Уна гола?

- У првој сцени, која се у филму слуша преко траке, која није урађена уживо, а која је написана у књизи и преузета тако, сазнаје се да Уна и Мишел (Соња и Раде) већ увелико воде љубав и да му она, тек негде усред тог чина, каже: “Свуци се и ти”. Дакле, она је већ обнаженана и тражи од њега да уради исто , и ето – то је та нека генерацијска одредница коју је Момо Капор доследно потенцирао у “Уни”, описујући једну генерацију која се лако свлачи и једну која лако води љубав, али се зато лако не свлачи - казала је Савић.

Другу генерацију је описла као веома добро је информисану, пуна је чињеница, али када треба да искаже емоције – заћути. Као ону која не уме да каже: хладно ми је, топло ми је, волим те, не волим те – већ то из чиста мира исформулише у неки интелектуализам.

- Е, сад, што се тиче Шербеџије: он је човек који је радикално избљувао себе, и на сцени и на платну, не либећи се ни бала на устима: не либећи се свлачења; не либећи се своје задњице; не либећи се агресивности и, можда, емоција.. Тако да да њему није никакав проблем да се свуче и услика са свих страна, што значи да несвлачење професора Мишела Бабића у “Уни” нема никакве везе са Шербеџјом - навела је Савић.

Радња је у глуми основа, па нема проблем да се скинем

- Ја сам имала велики проблем да ли уопште глумити или не, али кад сам то у себи дефинитивно преломила – све је кренуло својим током. На Академији сам научила да, као што је у сликарству потез оно осовно, у математици број, у глуми је то радња. Дакле, све наше ситуације, све што ћовек живи, све ствари које постоје могу се свести на радњу - рекла је Савић, објашњавајући како је сваки покрет у нека радања попут кресња шибице, трзаја тела, загрљаја.

Кад је све то научила било јој је много теже, да док је снимла “Шећерну водицу”, да шета градом рашчупана и са великим носом, да покрене себе и инфантилно се помири са девојком од 23 године и каже: "Пу, дркаџијо!", него да се у “Уни” скине у студију пред пет људи који имају потпуно исти однос према том чину као она.

Моје родитеље није шокирала "Уна"

- Ја се добро слажем са својим родитељима, и међу нама нема никаквих проблема. Ми смо се увек међусобно пратили, и свака акција свакоме је позната. Пошто имају поверења у мене, имају поверења и у сваку моју активност, знају да од некуда долази, они је промотре.
Признајем, мом оцу је углавном досадно кад гледа оно што сам ја урадила, али ипак гледа. Међутим, оно што мене нервира јесте страх да они од средина не трпе известан атак због мене, јер ја сам ипак њихово дете, једино дете – па још женско - описала је Савић.

На питање да ли се плаши да ће улога Уне повући за собом и наредне тог типа, рекла је да она жели што разноврсније ликове.

- Моја жеља је да бацим себе у све могуће околности , у што разноврсније улоге и да будем искоришћена на што више начина. Од позоришта и уопште од овог позива – не може се захтевати нарочита егзистенција. Моја егзистенција није чврста; ја не бих могла да живим сама од себе, с начином исплате какав је у кинематографији, без запослења, без свега: апсурдно је и помишљати тако нешто - сматрала је она.

Мерлин Монро и Милена Дравић као узори

Три домаће глумице су јој били узори и била је фасцинирана њиховом појавом.

- Снежана Лукић, која је радила у филмовима Живојина Павловића, њена грациозна појава и филмски начин говора фасцинирали су ме. Друга жена, која је на известан начин увек неформално у неформалним филмовима сјајно себе изражавала и била лепа, паметна и слободна жена јесте Божидарка Фрајт. И трећа особа, која је филм спознала као свој лични живот и учествовала у њему кроз њега се развијајући , бескрајно га волела и дивила му се, која је увек била фотогенично, паметно и духовито биће – Милена Дравић. Она је била моје детињство, детињство целе моје генерације, заштитни знак за Југославију - рекла је она.

Глумице, које су је фасцинирале, уништиле, пробудиле у њој потпуну страст за бављење глумом су: Били Холидеј, Марлена Дитрих, Жана Моро и најзад, у апсолутно професионалној кинематографији недавши се до краја – Мерилин Монро.

Ја сам једна несрећна девојка


- Ја имам неку срећу – чујеш колико пута то спомињем да изгледа да стварно имам много

среће, а ја је, у стварности уопште немам. Ја сам једна несрећна девојка. Дружим се са ширим кругом људи с којима сам одрасла негде од петнаесте године. Ми смо прошли многе фазе распадања, скупљања, свега живог и сад смо до те мере сјајни да више не причамо ни о чему. Не процењујемо једни друге и углавном, играмо виста табланета и тако можемо ноћима. Умемо и да шетамо улицама, умемо и да одемо од других људи, сјајно се слажемо и – сви смо самци. То су људи који немају никакве везе с филмом, али ја волим да их одведем на премијере својих филмова - испричала је Савић.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (23)

naranca

05.09.2016. 17:44

Eh zlatne 80-te.Kako mi nedostaju I Sonja I filmovi I bioskopi ali i Vesna(ne znate je) I predvecerje u Knez Mihajlovoj I kupovina Long Plej ploca u Elektrotehni.Nije sto sam tada bio mlad ali bilo je to doba magije.Pozdrav svim Yugoslovenima I mojoj generaciji.Beograde ti zivis vecno mlad......

Uvek cu je pamtiti

05.09.2016. 20:47

Sonja je divna neponovljiva glumica sta god da je radila.Nazalost isuvise je eksperimentisala u zivotu i bila je ponosan buntovnik jedne generacije u pokvarenom drustvu.

bljak

06.09.2016. 07:39

@Uvek cu je pamtiti - "pokvarenom drustvu" ??? u tom istom drustvu drugi su se zenili, udavali, stvarali porodice i odgovarali svakodnevnim obavezama. Sonja je radila sta je htela, a to nema veze sa "pokvarenim drustvom" !

naranca

06.09.2016. 11:43

@Uvek cu je pamtiti - @bljak Pokvareno jedino u tome sto je krilo istinu o svetu.Da su tada svi okolo (a bogami) I sada bili jadni ruzni,,prljavi I zli.Prodali su nam iluziju da su bolji a bili su bednici.(Zaopad ).A pobuna je uvek dobra(pogotovo tako misle Srbi),mada kad neko snima filmove o drzavnom trosku, prima javne nagrade po zemlji,dobija stan od drzave.......Tesko da moze bas sebe da nazove pobunjenikom.Vise galamdzijom.Mada ako je lepa(kao Sonja sto je bila) sve joj se oprasta

Zoran

06.09.2016. 11:59

@Uvek cu je pamtiti - Ako je ovaj Vaš komentar maksimum,ne mogu da vam dam ni plus ni minus.Dakle računajte da je to nula za Vaš komentar.

bljak

06.09.2016. 12:56

@Uvek cu je pamtiti - draga Naranca, konfuzno objasnjenje ali, to ne umanjuje cinjenicu da se na primeru jedne glumice ne moze praviti presek drustva tih godina. Nasa lepa i pametna Sonja je bila okupirana nekim svojim privatnim zivotom, nadanjima i navikama(!) i to joj naravno niko ne zamera(!) ali, bilo je i drugih opcija! A za one bedne, prljave, zle...njih je onoliko koliko ih primetis! Na svim stranama i svim meridijanima!

naranca

06.09.2016. 19:32

@Uvek cu je pamtiti - @bljak Blago tebi kad ih ne primecujes(pretpostavjam).Mislio sam da smo imali (I imamo)neopravdani complex Zapada.Sonja kaze tamo u Svetu I misli na Zapad.Kao da mi nismo Svet.Vidis na sta mislim?PS ja sam muskarac.

Mila

06.09.2016. 10:23

@Killer - ...šteta što je Arkan uticao da se izbace scene Svetlane Veličković i "mlohavog" iz Nečiste krvi...videli biste još njegovih "mekih" navatavanja...voleo je on to...a uzgred,nikakav čovek...hrvatoljubac...dolaroljubac,ustvari...

Milutin

06.09.2016. 01:21

Pa jer su ovi bolesni jadnica je mrtva vec skoro deset godina, a vi obljavjujete njen interviju kao da je ziva. Nista mi nije jasno

naranca

06.09.2016. 10:09

@Milutin - @milutin I Dzon Kenedi je mrtav vec 50 godina a Ameri vise nego ikada objevljuju njegove intervjue,govore,snimaju filmove I dokumentarne emisije.Smrt je smrt ali ponekad nije kraj price.

Dule

06.09.2016. 06:19

Eeeee kako smo šiljili Mankija na "šećernu vodicu". A sad mi ne pomaže ni cela farmaceutska industrija a kamoli šećerna vodica.

Marko

06.09.2016. 10:05

Ovo je sramota za Novosti, takav naslov. Da o jednom divnom filmu pišu kao o mekom porniću. Potpuno ste požuteli i razočarali me, nije ni čudo da vam tiraž opada, kada pratite rijalitije i slične kvazi programe, a pravim vrednosti osporavate.

naranca

06.09.2016. 12:01

@Marko - @marko Alo decko,smiri se.Ovo nije sadasnja kritika ondasnjeg filma.Niti ondasnja kritika ondasnjeg filma.Ovo je samo jedan mali simpaticni Vremeplov u april 1985.Nije reality.

MIRa

06.09.2016. 13:27

Bila je neprevazidjeni talenat, osetljiva dusa, ocaravala je lepotom duha i tela, na zalost ona i nije bila svesna toga koliko ju je Gospod Bog Blagoslovio! Imala je divne roditelje koji su je u svemu podrzavali i pomagali, ali ona i pored svega izjavljuje: "Ja sam jedna nesrećna devojka." Steta za sve mlade talente sto ne shvataju koliko su od Boga blagosloveni, pa iz duhovnog ne znanja pristupaju delima onog s'druge strane dobra, koji sve vreme pokusava da unizi Blagodat Boziju i upropasti sv

naranca

08.09.2016. 00:34

@MIRa - Tada je bilo moderno biti nesrecan bez razloga,kao sto je danas moderno biti srecan bez razloga.Govori mnogo o vremenima.A znamo kakva su ova!