МЕШТАНИ из подјухорског села Трешњевица су деценијама судбински били везани за скеле које су их даноноћно превозиле "преко". Јер, њихово село је са леве стране Велике Мораве, Параћин и њихове њиве са десне, а моста - нема.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Сетва на прагу, скела преко Тисе не ради

- Месна заједница је сама финансирала израду идејног пројекта, купили смо и челично уже тешко пола тоне, а са општинарима смо се током зборова договорили да локална самоуправа уради главни пројекат, те уреди прилазе. И, таман кад смо то пребринули, испоставило се да није лако наћи скелеџију који има положен испит за ову врсту превоза. Тај проблем јоћ нисмо решили, али нам је краћи прелаз преко реке од животне важности, па се надамо позитивном епилогу до почетак овогодишње сезоне - каже први човек Трешњевице Видан Аранђеловић, и прецизира да се Трешњевчанима чак 80 одсто имања налази са друге стране Велике Мораве.

Тракторима и другим машинама, уз помоћ скеле, до њива су стизали за пола сата, а сада им - преко Рашевице и Чепура, односно тамошњег моста - треба и шест пута више времена, јер морају да превале двадесетак километара више.

Притом, једну скелу је однела велика поплава током 2014, а другој је - после превртања једног трактористе који је пао у реку и удавио се - Републичка инспекција забранила рад. Она је била стара и није испуњавала безбедносне услове, па данас чами на обали.


САГЛАСНОСТ

ИДЕЈНО решење нове скеле је добило сагласност Управе за бродове при Министарству саобраћаја, грађевинарства и инфраструктуре, па ће бити дуга 15 метара, широка 540 центиметара и, са носивошћу до 20 тона, апсолутно безбедна - објашњава Наташа Јурић, која је у параћинској локалној самоуправи задужена за координацију рада месних заједница.