Касни реконструкција моста краља Александра Првог на Дрини, пешаци трпе због радова

Владимир МИТРИЋ

19. 01. 2020. у 08:11

Касни реконструкција моста краља Александра Првог на Дрини, пешаци трпе због радова

Фото В. Митрић

Извођачи: Оштећења много већа него што се мислило

РАДОВИ на реконструкцији старог гвозденог моста на Дрини - моста краља Александра Првог Карађорђевића, који је најкраћа веза између Малог Зворника и Зворника у Републици Српској и који је пре 90 година подигао омиљени српски монарх, почели су у септембру, али споро напредују. Средства за реконструкцију моста, дугог 150 и широког 7,2 метра, који служи само за прелазак пешака, обезбедила је Влада Републике Србије.

Држава Србија је браћи са леве обале Дрине дала за тај посао 600.000 евра и препустила им да спроведу јавну набавку, што су и учинили. Према оценама извођача радова, мост је много оштећенији него што се мислило. Право је чудо, како се може чути, што се на неким деловима није одвалила челична конструкција, која је баш на делу коловоза потпуно зарђала. То, како истичу, подразумева озбиљне, осетљиве и одговорне послове.

Рок за завршетак радова је годину дана, али су извођачи својевремено навели да би до краја претходне године могли да раде а да повремено отварају мост за пешаке. То се, међутим, није догодило. Извођачи то правдају већим оштећењима моста па је ризично да се мост повремено отвара.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ -Прелаз за пешаке чека лепше време: Још нема отварања Моста краља Александра првог између Зворника у РС и Малог Зворника у Србији

ОГОРЧЕНИ су и привредници из Малог Зворника, посебно они који имају фирме крај моста, њих двадесетак, којима је скоро стао посао. Главни купци били су им из Републике Српске. Трпе и њихове колеге у Зворнику, где су на пазар свакодневно долазили овим мостом многи купци из Србије, а не само из Малог Зворника.

Знало се да је мост жила куцавица за ове градове на Дрини, да је изузетно фреквентан, али се није могло наслутити колики је број људи свакодневно везан и за једну и за другу обалу. Сада из једног до другог града може да се стигне преко моста у Каракају, што је дуже скоро десетак километара.

- Доста смо помогли када је реч о обезбеђивању документације за реконструкцију моста и што се тиче обезбеђења новца за те радове, који је дала Република Србија, али све друго је у рукама браће и комшија из РС - каже Зоран Јевтић, председник општине Зворник. - Уважавам и једне и друге разлоге, али сам позвао и извођаче и привреднике да заједно седнемо и да видимо има ли неког решења.

Зоран Јевтић

ПРОТА Милета Товаревић, старешина цркве у Малом Зворнику, којој припада и Мали Острог код моста, каже да је грехота и од Бога срамота што се мост не отвара бар повремено, подсећајући да је ово 21. век. Додаје да је то велика препрека за многе вернике да краћим путем дођу на богослужење у храмове, у матицу, што знатан број њих редовно чини, посебно у дане великих празника, какви су Божић и православна Нова година.

Узводно, у Љубовији, мада је држава Србија завршила све послове и све поштено платила, већ две године стоји затворен нови мост на Дрини, који повезује тај град и Братунац, Србију и РС, БиХ, јер власти БиХ не испуњавају своје обавезе, док су их испуниле и власти Републике Српске.


ИМЕ ПО КТИТОРУ

Мост преко Дрине изграђен је средствима краља Александра Првог Карађорђевића и Министарства грађевине Краљевине Југославије. Гвоздени мост свечано је отворен и освештан 12. јануара 1930. године, а у саобраћај га је пустио краљ Александар. Према неким изворима, изградња моста коштала је око 13,5 милиона динара, када је однос тадашњег динара и енглеске фунте био један према један. Тадашња општина Зворник одлучила је да од тога дана мост буде назван по ктитору - краљу Александру.


Пратите нас и путем иОС и андроид апликације