ЛАЈКОВАЦ и Љиг ће поново бити спојени некадашњом "ћирином" пругом уског колосека, али ће уместо шина и железничких прагова на траси ће бити - асфалт. Пут дуг 12 километара се, иначе, протеже од Латковића, Доњег Лајковца, Боговађе и Пепељевца, до Лајковца - својевремено највећег железничког чвора узане пруге у обе бивше Југославије.

Траса бившег колосека се, после пола века, реконструише средствима државе, посао је поверен фирми "Страбаг", а радови вредни 360 милиона динара - колико је обезбедио ЈП "Путеви Србије" - би требало да буду завршени до краја лета.

Прочитајте још - "Ћира" чека наследника

- Од укупно 12, чак десет километара трасе се налази на подручју наше локалне самоуправе и то је изузетно значајно за села дуж бивше узане пруге. Асфалт ће стићи до старог железничког моста преко Колубаре, надомак варошице - истиче заменик председника Општине у Лајковцу Ненад Џајевић.

А, својевремено је, после "гашења" узаног колосека, траса пруге која пролази кроз Лајковац тек на појединим, кратким деоницама била асфалтирана. Први пут још 1979...

- Сарадња локалних самоуправа, посебно на пројекту који ће скратити растојање између Лајковца и Љига, даје резултате, баш као што смо заједно радили и на регионалној акумулацији "Стубо Ровни" која ће водом снабдевати Колубарски округ и две београдске општине - каже председник Општине у Љигу Драган Лазаревић. - Током протекле две године, од државе смо добили око милијарду динара, те успели да асфалтирамо много локалних и сеоских путева. Од 2015, тај биланс износи 115 километара, ове године је асфалтом "пресвучено" 20, колико ће их бити и реконструисано.

САН

- КОНАЧНО смо дочекали асфалт којем су се надали још наши дедови и очеви - каже Дарко Тодоровић из Доњег Лајковца. - Наше село ће убудуће са три локална пута излазити на бившу "ћирину" пругу, чиме ће раздаљина до Боговађе, односно Лајковца бити скрећена за око пет километара.