ЗА потрошаче је значајно да информација о прехрамбеним производима буде јасна, транспарентна и разумљива обичном човеку, као и да је прате подаци о саставу намирница. То каже др Милица Појић, из Научног института за прехрамбене технологије у Новом Саду, координаторка међународног пројекта "Фудстарс", и истиче једнако важну улогу потрошача у развоју новог производа, поред индустрије и науке.

Прочитајте још:Иновативни пројекат у част српског научника

- Реч је о концепту отворених иновација, што је кључна активност која покреће глобалну прехрамбену индустрију и обухвата процес од рађања идеје до пласмана новог производа на тржиште - каже др Појић. - У том процесу су и потрошачи иноватори, чије препоруке научници уобличе у готова решења која користи индустрија. Наш институт је у читав процес, уз произвођача, укључио и одређени број едукованих потрошача о квалитету хране. Међутим, да би све то заживело у пракси, потребно је да индустрија буде иницијатор.

Према речима др Појић, кренуло се обрнутим поступком, и уместо уобичајеног, да потрошачи добију готов производ у продавницама, они се сада од старта укључују у развој прехрамбеног производа.

Прочитајте још: Потрошачима мора све да буде јасно

- Управо то је кључна идеја на којој је заснован пројекат "Фудстарс", финансиран у оквиру програма за истраживања и иновација ЕУ, а поверен на реализацију Научном институту за прехрамбене технологије. Пројектне активности засноване су на јачању истраживачког потенцијала нашег института, чиме јача и способност прилагођавања новим технологијама и иновацијама у прехрамбеном сектору.

ДОПРИНОС

ТОКОМ трогодишње реализације пројекта "Фудстарс", велики број младих истраживача је радом у партнерским институцијама у Ирској, Италији и Холандији унапредио знања из разних области науке.

- То је значајно допринело развоју њихове научне каријере и угледу наше науке у свету - каже др Појић.