НОВИ САД - СПОР Илије Девића са градским властима могао би да добије другачији ток. Судски вештак, којег је некадашњи власник АТП "Војводина" ангажовао, проценио је да је штета нанета предузећу у време док му је Девић био власник, због непоштовања уговора потписаног са градским властима, знатно већа од првобитно процењених три милиона евра. Укупна штета, како каже Девић, већа је за 99 милиона евра.

Илија Девић, после рочишта у Вишем суду у Новом Саду, навео је да је суд висину штете значајно умањио и да је, управо због тога, самостално ангажовао вештака финансијско-економске струке, који је објединио и обрачунао укупну изгубљену добит за АТП "Војводина".

- Суд није коректно сарађивао с вештацима ангажованим на Машинском факултету. Судија је решење да се уради финансијско-економско вештачење штете издао у мају 2013. године, али га је вештак Јован Драгаш предао тек после две године - објаснио је Девић.

- Испоставило се да је њиме обухваћена само Међумесна аутобуска станица, а не и све делатности АТП. Вештак није могао да обрачуна изгубљену добит сервисног центра и седам брендова јапанских фирми, које је заступало моје матично предузеће "Манкоп". Суд је због тога у јуну 2015. донео решење да Машински факултет уради вештачење изгубљене добити сервисног центра "Евобус" и "Манкоп Итоћу".

Машински факултет је, како тврди Девић, формирао комисију од пет редовних професора и три стална судска вештака да би израдили налаз, који је у августу 2015. предат Драгашу. По том налазу, сервисни центар је изгубио 24 милиона евра добити.

ОСПОРАВАНА ПРИВАТИЗАЦИЈА АТП "Војводина", према препоруци Савета за борбу против корупције Владе Србије, нашла се на списку 24 спорне приватизације, али као једина у којој је оштећен инвеститор, а не држава. Решавање проблема око ове спорне приватизације захтевала је и Европска комисија.

- То је трећина стварне штете за период од 2007. до 2014. године - истиче бивши ласник АТП "Војводина". - Политичарима се учинило да је то много, па је судија самоиницијативно издао допунски налаз у октобру 2015. на три милиона евра.

На рочишту, после којег се Илија Девић обратио новинарима, био је саслушан представник комисије Машинског факултета Градимир Ивановић, који је на суду изјавио да је изгубљена добит СЦ "Евобус", као и заступништва фирме "Итоћу", од 2007. до 2014. године износила 70 милиона евра.


ДОБИО ТУЖБУ ЗА ОДШТЕТУ

ИЛИЈА Девић је, после куповине АТП "Војводина" 2006. године, закључио уговор са Мајом Гојковић, ондашњом градоначелницом, о изградњи нове међумесне аутобуске станице, која би пословала у оквиру овог предузећа. Девић је саградио нови објекат, као и најсавременији сервисни центар за аутобусе, али градске власти никада нису преусмериле саобраћај на МАС.

Због неизмиривања рата кредита, АТП "Војводина" је отишла у стечај, а Девић је поднео тужбу за накнаду штете, а Нови Сад је осуђен да му исплати одштету од 300 милиона динара, са каматом.