Фејсбук пре билборда

Ј. СТОЈКОВИЋ

28. 09. 2015. у 07:00

Фејсбук пре билборда

Славиша Булатовић, Зоран Антић, Александар Стајић и Игор Андронов

Врањски одбори политичких странака све више схватају значај кампања посредством интернета. Многи, ипак, зазиру од такозваних ботова и нежељених ефеката њиховог ангажовања

СТРАНАЧКИ одбори у Врању све активније раде на промоцији посредством интернета. У "игри" су промотивни сајтови и готово агресивни наступи на друштвеним мрежама, где се - у форми извештаја са разних страначких дешавања - заправо врбују нове присталице. Ипак, политичари у граду под Пржаром имају подељена мишљења о чињеници да се кампање, очигледно, селе изван до сада уобичајених медија...

- До сада су се наше политичке активности на интернету појављивале преко неких унутарстраначких организација, попут Форума жена и Форума младих, који имају своје странице, али су и наши чланови на својим профилима по друштвеним мрежама делили неке информације везане за страначки рад. Убудуће, међутим, планирамо да се озбиљно позабавимо овим видом промоције - најављује први човек СПС у Врању, Зоран Антић, свестан не само чињенице да кампања на интернету може да буде и "прљава", већ и реалности да социјалисти немају такозване ботове, којима је посао да критикују противнике.

Као озбиљна странка, каже, у предстојећој кампањи направиће тимове који ће се бавити овим пословима, али ни традиционална кампања неће бити занемарена. Лично је, вели, противник ангажовања људи који куде или хвале у интересу странке...

Градски одбор Српске напредне странке важи за један од најагилнијих када је у питању промоција на интернету, вероватно и стога што у организационој структури имају тим који се бави управо новим видовима комуникације.

- Реч је о Савету за интернет и друштвене мреже, који се бави уређењем страначког сајта, те страница на "Фејсбуку" и "Твитеру". Инече, верујем да ће интернет кампања све више добијати на значају, а ми немамо ботове и веома водимо рачуна о пристојности коментара чланства. Моји људи који се баве овим послом имају стриктна упуства да на интернету, бар са наше стране, нема увреда, ружних речи и негативних коментара, чак ни према политичким противницима - објашњава Славиша Булатовић, челник врањских напредњака, признајући да се дешавају испади, али их оцењује минималним.

Председник Социјалдемократске странке у граду под Пржаром, Игор Андонов, не крије да и ова странка има својеврсни интернет тим, али додаје да допринос дају готово сви чланови - тако што деле објаве на својим профилима по друштвеним мрежама. И њега иритирају "партијски униформисана мишљења", којих је и највише на новим медијима.

- Због таквих страначких коментарисања, све је изгубило смисао, па чак и они људи који су радо износили своје мишљење у електронској форми сада посустају, јер схватају да нема сврхе - каже Андонов.

Има, међутим, и оних који сматрају да кампања на интернету - нарочито на друштвеним мрежама - постаје контрапродуктивна.

Мислим да су границе доброг укуса пређене, поготово у оним садржајима које људи користе за релаксацију и забаву, па их политичке објаве углавном нервирају. Зато сматрам да кампању на интернету не треба занемарити, али не и форсирати по сваку цену, тим пре што на друштвеним мрежама ефекат, очигледно, може бити и потпуно супротан од очекиваног - закључује Александар Стајић, председник локалног одбора Социјалдемократске партије.

НАПРЕДЊАЦИ И СОЦИЈАЛИСТИ

- ПРЕДНОСТИ интернет кампање су многоструке: не захтева превише новца, брзо се пласирају информације, избор тема је слободан, а ту је и доступност. При томе, није без значаја ни податак да просечан Србин свакодневно на интеренту проводи више од шест сати - каже политиколог Владица Ранђеловић (на слици) и прецизира да "Гугл" претрага локалне политичке сцене показује да само СНС има какав-такав ангажман, првенствено преко њихове фејсбук-странице.

Уз тврдњу да је то што социјалиста нема на друштвеним мрежама, нити имају властиту веб презентацију, у 2015. велики пропуст, објашњава и да СПС поседује дуго година стварану инфраструктуру, па своју кампању базира на личном контакту и организованој мрежи месних одбора.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације