ПРОТИВ своје воље, и овог тропског лета свакодневно се кувамо у аутобусима "Ниш-експреса" у којима температура достиже и педесетак степени Целзијусових, а то још морамо и да платимо. Услови превоза су тотално нехумани, многи путници падају у несвест, а надлежни на наше примедбе само одмахују руком, јер им је изгледа најважније да узму паре.

Ово је само део коментара путника из аутобуса нишког превозника, који се из године у годину понављају. Тако је и ових врелих летњих дана, када је у већини аутобуса без клима-уређаја или са поквареним клима-уређајима, прави несносни пакао недостојан човека.

- Зими се смрзавам, као да превозе пингвине, а лети ме кувају, јер су монополисти, а ја морам због доласка на посао у Ниш, као и за повратак, да користим баш аутобусе "Ниш-експреса", плаћајући унапред 8.250 динара сваког месеца за релацијску карту - каже професорка из Алексинца Злата Стојановић.

То траје годинама, надовезује се бивши рудар Алексиначких рудника Дејан Срејић, а на све вапаје путника код диспечера на аутобуској станици да се нешто предузме, они само одмахују руком.

Иначе, већина аутобуса овог превозника ка Алексинцу има ограничену брзину од 50 километара на сат. Путовање на овој релацији од 30 километара траје четрдесетак минута, а унутрашњу температуру од педесетак степени не може да спусти чак ни отварање свих прозора или поклопца на крову.

- Враћам се из Ниша у 16,20. Замислите, за тај полазак који има доста путника, дају нам минибус са 18 седишта, а бар дупло више људи мора да стоји. Као да смо у конзерви сардине, многи се онесвешћују, а недавно је једна девојка уз много среће избегла теже последице - истиче архитекта Жељко Јанковић. - У таквим околностима муку муче и сами возачи који су можда и у горој ситуацији од нас. Не дај боже да неком од њих припадне тешко, ко зна шта би све било.

Ситуација је идентична и у градском превозу у Нишу, где се на овој врелини у аутобусу нађе и стотинак путника, али овде се "кувају" и у аутобусима остала три превозника.


ЧЕТВРТИНА БЕЗ КЛИМЕ

- ОД укупно 350 наших аутобуса, четвртина њих нема климу. У току је обнова возног парка, како бисмо обезбедили квалитетнији превоз, те ће постепено и та возила бити ван употребе. Знамо да су температуре високе, да у аутобусима није баш угодно на овој врелини, али трудимо се да у најкраћем року поправљамо покварене клима-уређаје и за то постоје посебне екипе. Када је реч о минибусевима, они су нови и имају климу, али вероватно не може много да помогне на плус 36 или 38 степени - каже директорка сектора за односе са јавношћу у "Ниш-експресу" Драгана Николић, наглашавајући да сва међуградска возила имају климу, а у градском превозу у 85 одсто аутобуса...