Избеглица из Хрватске две године живи у киоску

Танјуг

03. 07. 2014. у 09:27

Избеглица из Хрватске две године живи у киоску
Милан Крајишник више од две године живи у напуштеном киоску - трафици поред пута, без тоалета и купатила

КРАЉЕВО - Избеглица из Хрватске Милан Крајишник више од две године живи у напуштеном киоску - трафици поред пута, без тоалета и купатила.

Напуштени киоск преуредио је у собу, након што се пре више од две године развео од супруге, са којом је живео у социјалном стану за избегле и расељене у краљевачком насељу Берановац.

Она је остала у стану, јер је уговор склопљен са њом, а Милан је завршио у киоску поред зграде.

"Две године и два месеца немам никакве услове за живот. Видите и сами. Немам воду, струју, санитарни чвор, а здравствено стање ми није баш задовољавајуће", започиње своју причу Крајишник (58), некада житељ прелепог краја на Плитвичким језерима у Хрватској.

Каже да му је најгоре зими, и када пада велика киша, јер је кров пропао и бушан на много места и у тој импровизаној собици некада зна да буде поприлично воде. Али и да је у топлим летњим данима јако тешко у усијаној лименој трафици.

"Тешко је за купање, а некада би морао по три пута дневно да се туширам. У овом киоску је температура 50 степени, а напољу је 30. Нисам у мугућности да се чешће купам", прича Крајишник.

Зими у овом киоску дува са свих страна, на пролеће прокишњава, па се таваница састављена од картонских кутија толико натопи воде, да печурке расту на њој колико има влаге.

Дешава му се, каже Милан, да ноћу када затвори очи, толико почиње да му лупа срце, да помисли да ће му препући.

"Јако тешко долазим до огрева, а понекада ми помогну другари. Немам шпорет, иако сам тражио од појединих институција да ми доделе један. Нажалост, нико од њих ми није изашао у сусрет. Тражио сам најлон за кров, који прокишњава. Ни то нисам добио. Обраћао сам се и градоначелнику Краљева, неколико пута, али никада нисам добио одговор, нити ме је ико обишао", прича Крајишник из насеља Берановац.

Милан преживљава дане поправком бицикли.

Како каже, уместо тога би морао да проси на улици и наводи да му комшије помажу, јер му доносе храну, али да му је најтеже што је изгубио свако право на становање.

Миодраг Вујовић, директор Општинске стамбене агенције из Краљева, која газдује становима за социјално становање, каже да им је познат случај Крајишника, али да због процедуралних проблема нису могли да га удоме.

"Због тога што у тренутку развода са супругом, Крајишник није био запослен, а то је био услов да би конкурисао за социјални стан, он није могао да добије. При том, није ни било празних гарсоњера. Имамо у плану да му помогнемо до краја године. Очекујемо да када се буде завршила градња још једне у зграде за социјално становање у насељу Рибница, Крајишник буде усељен у један од станова", каже Вујовић.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (46)

zoran

03.07.2014. 09:56

Koja smo mi propala drzava kad nismo u stanju jednom choveku pomoci. Svi su nama krivi, sem da vidimo na kako smo mi niskom nivou razvoja i praktichno smo u Evropi nivo jedne Somalije.

зокс

03.07.2014. 13:29

@zoran - зоран,не вређај Сомалију јер је Сомалија независна држава,а живе онако како сами желе,било да се некоме свиђа или не њихова је унутрашња ствар!А Србија мора како јој нареде!

Deki

03.07.2014. 10:32

"Ne lipši magarče do zelene trave", a da je neki Džambo ili Maradona, već bi dobio barem kontejner, kao ekipa ispod Gazele.

Stanko

03.07.2014. 10:49

Zasto Srbi ne mogu da se sete kao i romi da naprave sebi nelegalne kucice? Nek je sklepa pored reke i kad je voda odnese, drzava mu mora napraviti novu kucu. Bilo bi fer i lepo. Jos bi se gradonacelnik ili neko iz vlasti uslikao sa njim.

SOFIA

03.07.2014. 11:03

Ovakvih slucajeva je puna Srbija,a hoce u Evropu i narod koji je po Hrvatskoji Bosni prodao cela imanja nemoze da sagradi kucu da ima gde da zivi mora sve te pare da da za stokakve dozvole i poreze i opet nema nista ,lopovi i paraziti su na vlasti bez imalo srca i duse,sramota zasto tom jadnom narodu ne pomognete da steknu svoj krov nad glavom svagdje u svetu nas prihvataju samo majka Srbija kozu guli pa se pitamo zasto nas Bog kaznjava

Dule

03.07.2014. 12:07

@SOFIA - I opet kriva Srbija! Pa nije vas Srbija proterala sa ognista! Sto ne spomenu Hrvate i muslimane! Srbija se borila za vas i ljudi iz Srbije su ginuli tamo!

Deki

03.07.2014. 19:33

@SOFIA - Dule nisi u pravu ili ne poznaješ temu do kraja. Hrvatska jeste proterala te ljude, ali nije jedina odgovorna za to! Zašto se ništa nije preduzimalo, kada je snimljen Boljkovac i obelodanjena zavera?Zato što je naš vladar Milošević želeo RAT! E onda je naoružao te ljude i odveo ih na put bez povratka! Ko nije hteo da učestvuje u tome, bio je u najbojem slučaju upozoren, a ne retko i likvidiran! Znam da ovo neće dopreti do tebe, ali nisam mogao da prećutim tvoje ponižavanje tih ljudi iz Krajine.

Dule

03.07.2014. 21:13

@SOFIA - Ti Deki znas da ja nisam u pravu a pola familije mi je izbeglo i 9 rodjaka privremeno zivelo u mome stanu u Beogradu! Mislim da si ti zalutao ovde jer se ovde ne komentarise politika i uzroci vec bahat Sofijin komentar i krivnja Srbije za sve. Da nije Srbija kriva i za Jasenovac i politiku NDH, klanje i progon, pokrstavanje i preko milion pobijenih Srba??? Da si pametniji i pismeniji ne bi napisao da ponizavam ljude iz krajine jer to nije napisano niti to mislim jer su moji iz Like!!!

Deki

04.07.2014. 10:47

@SOFIA - Dobro Dule, ja sam glup (ne možemo svi biti pametni kao ti), ali znam da sabiram i da razlikujem crno od belog. Taj Jasenovac i NDH veze nemaju sa temom, već služba državne bezbednosti pod Miloševićevom kontrolom, koja je najpre naplašila narod, a potom putem Arkana i ostalih operativaca, naoružavala taj isti, zavedeni narod. Onda vas je cimao, juriš napred-povlači se nazad, šifre za lansiranje raketa sa Petrove gore držao u svom sefu, kada ste napadnuti rekao je da "izdržite tri dana, barem"..

Deki

04.07.2014. 10:55

@SOFIA - Kada ste najzad krenuli da bežite u pidžamama (ne mislim pogrdno), jer vam niko nije javio za izdaju, ni tada ga nije bilo da vas barem sačeka i uteši, već se ućutao ko kur.. i prosleđivao ljude na novi, kosovski bajonet, šipcima na tacnu! Ja razumem da je teško priznati grešku i naivnost, ali ovo su činjenice, a ne moje nepismeno pisanije ili moje glupo razmišljanje, moj Likota! Znam ja ko su ustaše, ali za neke stvari smo itekako odgovorni i mi sami. Da ne pominjem fijasko na Kosovu. Pozdrav!

Dule

04.07.2014. 12:04

@SOFIA - Sam si rekao sta si! Kao prvo jos jednom potvrdjujes ono sto si jer sam napisao da mi je otac rodjen tamo i dosao je u Srbiju pre 60 godina majka mi je iz Srbije a ja sam rodjeni Beogradjanin. To si mogao da shvats! Nemam nameru da se bavim istorijskim cinjenicama i uzrocima i to sam ti napisao sto opet nisi shvatio, vec samo Sofijinim komentarom! Ostavila je novi da ne zivi u Beogradu, samo da u Beogradu ima kucu i stan (verovatno ih izdaje) a opet pljuje na Srbiju i Beogradjane!

Deki

04.07.2014. 14:09

@SOFIA - E vidiš Dule, takvi specijalci poput tebe, koji "nemaju nameru" da se bave istorijskim ili bilo kojim drugim činjenicama, su preplavili društveni život u ovoj zemlji i doveli nas ovde gde smo sada! Ne vidiš dalje od nosa, a znaš da koriguješ i vređaš drugoga (vrati film, ti si mene tako kvalifikovao, a ne ja sam sebe), ignorišući činjenicu da hodaš na dve noge (?), tj. da ti glava služi još nečemu. Malo je ovde prostora da ti nadoknadim propušteno školstvo.Još iz tebe goveda riču, kakav beograd.

Dule

04.07.2014. 21:02

@SOFIA - Vidim ja dalje od tebe i nemam nameru da se raspravljam s obzirom da sam obrazovan i magistarskog obrazovanja pa bi mi trud da ubedjujem nekog ko je polu-pismen oduzelo vreme! Tvrdis da samo Hrvatska nije odgovorna. Nije kriv Milosevic, vi ste ,,krivi" jer ste dozvolili da vas navuce kao i Tito posle pokolja da zivite sa dusmaninom. Imas ti jos puno da naucis o istoriji i onome sta se desavalo! Sam moj otac koji je iz krajine kaze za Srbe iz krajne da kao da nemaju pameti.

Dule

04.07.2014. 21:10

@SOFIA - Ja ,,nemam nameru" da se bavim istorijskim cinjenicama sa dangubama vec to radim sa mojim kolegama koji su obrazovani i stvar posmatraju malo sire od razno-raznih ogranicenih danguba! Da si zavrsio i magistrirao na ekonomskom fakultetu ili bilo kojem drugo mozda bi malo vise ,,video"! Nemam sta da vracam film, umem da procitam sta sam napisao i nigde ne pise da si glup vec da nisi preterano pametan, zbog tvoje povrsnosti i ogranicenosti! Ti si se sam okatakterisao! Ali vazno je da ti sve znas!

Lazar

04.07.2014. 22:22

@SOFIA - Deki procitao sam komentare koje si ostavljao i stvarno gresis. Dule je u pravu vezano i za tebe i Sofiju prihvatio ti to ili ne. I ne samo sto gresis u svojim navodima vec si i bezobrazan optuzivajuci druge za ono sto nije uradjeno. Ako neko treba da cuva ovce onda ste to ti i Sofija.

Brankica

04.07.2014. 23:31

@SOFIA - Daj Deki oladi malo! Nisu te valjda te ovce toliko iznervirale?

Lazar

05.07.2014. 12:57

@SOFIA - Dule u pravu si! Zbog ovakvih sto su Deki i Sofija nasoj zemlji i ide ovako..

Deki

05.07.2014. 22:18

@SOFIA - "Sam moj otac koji je iz krajine kaze za Srbe iz krajne da kao da nemaju pameti." :) Ovakvu složenu rečenicu, može da sklopi jedino Dule-magistar! :) Vidi kako guta slova u odgovorima,čovek se potresao,smiri se "magistre" :) Nazivaš me dangubom,a ti napisao najviše komentara ovde,magistre? :) Dule,tvoj nastup je smešan,ali sam si kriv. Nemoj da pokrenem proveru tvog "magistarskog rada" :) Ajde pazi da ti neko ne promakne od zaposlenih,hoće to kada vide portira da dangubi.

SOFIA

03.07.2014. 11:10

Moj otac prodao ogromno imanje sa kucom u Hrvatskoj za 20 000 evra a u Srbiji treba da plati za sto kakve dozvole za gradnju 10 000 evra pa to nema nigdje na ovom svetu,pa to je bruka i sramota to je zalosno pa ni u Americi toliko nekosta i Srbija hoce u Evropu,sram da vas bude misle paraziti da ce ceo vek da zive na grbaci sirotinje i guli sirotinjsku kozu da bi oni raskosno ziveli nece vam Bog dati verujte

Dule

03.07.2014. 12:05

@SOFIA - Ne preteruj! I mj je otac i rodbina iz Hrvatske i imao sam u mojoj kuci dosta izbeglica. Sada pljujes na Srbiju koja te je primila a ni jednog trenutka ne spominjes one koji su te proterali sa ognjista zbog cega si postala izbeglica. U svakoj uredjenoj drzavi pribavljaju se i placaju gradjevinske dozvole i tp je normalno. Ako to ne zelis kupi plac (livadu) negde na selu i sagradi kucu. Idu tuzi Hrvatsku pred medjunarodnim sudom, pusti Srbiju koja te je primila i u kojoj zivis na miru!

bato

03.07.2014. 12:08

@SOFIA - Problem je ako ste zivli na selu i prodali to imanje ,a sad hocete za te pare da pravite kucu u gradu onda je skupo ali ako odete negde van grada bice vam puno jeftinije !

Milos

03.07.2014. 12:50

@SOFIA - Pa ne mora da gradi u Beogradu . Vec 50 km od Beograda maltene i ne trebaju dozvole .

зокс

03.07.2014. 13:26

@SOFIA - Дуле,кад помињемо оне који су протерали Србе из усташије онда братство-јединственички "срби"дигну галаму како смо великосрпски националисти и хегемонисти!Тако да............!

Dule

03.07.2014. 14:52

@SOFIA - Zoks, nije bas tako. Srbija je zemja materijalno izmucena i ljudi su dobri i pomazu izbeglim licima koliko im materijalne mogucnosti dopustaju. Ne moze se ocekivati da ce neko da im pokloni kucu jer su proterani iz druge drzave. Drzava moze da im da imanja i placeve. Drugo je licno nezadovoljstvo i mrznja prema onima koji imaju a to je vec i bezobrazluk sto istice Sofija.Srbija i Srbi iz Srbije nikome nisu krivi. Umesto da se cuje zahvalnost prema Srbiji i ljudima u Srbiji oni se vredjaju!

Владимир

03.07.2014. 11:42

Имате ли број рачуна како се конкретно може помоћи овом човеку? Људи умиру око нас, живе горе од животиња...

Che

03.07.2014. 11:48

Kako mi skoči pritisak kad vidim kakvi su lopovi na vlasti svih ovih godina! Ništa ovi političari nisu bolji od tiranina i okupatora, svi mlate praznu slamu i kradu kao da će da žive trista godina. Pa zar je problem bio da čovjeku obezbjedite šporet i najlon?

Rape

03.07.2014. 12:52

Socijalni stan koji je ostavio svojoj supruzi nakon razvoda nije dobila samo supriga nego i on. Prema tome on ima pravo na nužni smeštaj. Žao mi je stvarno ovih ljudi i njihovih sudbina lai takvih je slučajeva bilo i pre rata. Ne verijem da on nema 100 - 200 dinara da kupi najlon i da sam pokrije kiosk. Verujem da bi mu neko u sezoni i prilično platio za rad na kopanju, košenju,branju i sl.poslovima. Zašto on to ne radi nego popravlja bicikle?

Slucajni prolaznik

03.07.2014. 12:55

Ovo moram da napisem, a da li ce biti objavljeno nema veze , kao ni minusi . Ovo je smisljeno za Dobijanje novog stana ! Razveo se od Zene , a ona sklopila ugovor ?? Pa sta, po Zakonu je pola stana njegovo ako je bio u braku , nije vazno ko je sklopio ugovor. Ako je resio da pokloni nekome pola Svoga stana , neka zivi i u Klozetu, njegova stvar. Jeftini trikovi, evo sada drzava za svakog ko pokloni svoj stan nekome ima jedan rezervni !!!

Srki

03.07.2014. 13:43

Ne razumem zasto ljudi moraju da zive u gradu? U Srbiji ima prilicno mnogo napustenih seoskih gazdinstava koja se mogu kupiti za svega 2 do 4000 evra. A na gazdinstvima je pitanje egzistencije reseno.

Marcus

03.07.2014. 15:38

Srbina u Srbiji zovu izbeglicom!!! Zasto???? Samo zato sto zivi na ulici, potrebno je sirotinju nagaziti jos. Zasto pored Breginog imena ne stoji izbeglica iz Bosne ili pored Kustinog imena isto, ili recimo pored imena Vucica izbeglica iz Bosne, Djindjicevog imena?, ne samo pored nekog bednika, treba naglasiti da je izbeglica. ccccZasto se odgovarajuce sluzbe ne bave ovakvim slucajevima???

Sramota !!

03.07.2014. 16:11

@Marcus - Hrvati svoje nazivaju prognanicima, Velika je razlika izmedju reči izbeglica i prognanik... Izbeglica znači sam si pobegao, niko te nije oterao, sam si pobegao, a prognanik znači da si prognan , da si oteran... Srbi iz Hrvatske su prognanici, oni su prognani i oterani, nisu izbeglice !!!

SOFIA

03.07.2014. 16:52

Ja nikada nisam rekla da su ljudi sa sela u Srbiji losi ljudi to i jesu jedino ljudi u Srbiji ostalo je sve gamad posebno oni po Beogradu i moji komentari se i odnose na Beogradjane i opstinare i sto kakve te drzavne sluzbe a ljudi poljoprivrednici u Srbiji to je jedan castan i posten narod ali isto tako ko sto nas maltletiraju iz Hrvatske i Bosne tako lopovi i paraziti Beogradski isto pljackaju i srpskog seljaka

Deki

03.07.2014. 22:23

@SOFIA - E moja Sofija, ti izgleda ni ne znaš koliko je malo Beograđana u Beogradu... Preplavljen je raznom seljanijom, možda baš nekima od tih koje veličaš. Uvek ste nas prezrivo gledali (svi koji su maštali da budu deo Beograda), nije to od Oluje. Malo umiri emocije, sutra ćeš se možda kajati zbog ovoga.

Dule

03.07.2014. 22:27

@SOFIA - To sto si navela za Beogradjane si sama! Nezadovoljna si svojim zivotom pa mrznjom lecis frustracije! Moji rodjaci koji su izbegli i zive u BG-u ne zale se vec su ljudi radili i uspeli i vole Beograd kao svoj grad u kome zive vise od 20 godina!

SOFIA

04.07.2014. 00:09

Za informaciju ja ne zivim u Beogradu nego hvala dragom Bogu daleko daleko od Beograda ali imam i kucu i stan u Beogradu ,puno radim danonocno ali zato i imam znam da zaradim i postujem novac al mi zao i sirotinje koja radi a lopovi joj ne dopustaju da ima,zao mi je svakog postenog gradjanina pa ma ko on bio a onih sa rukama u dzepovima i od splava do splava i recnika "brate" uopste mi nije zao tu jos spadaju starlete ,zvezde granda i ostali i oni nepismeni po kancelarijama

Dule

04.07.2014. 10:10

@SOFIA - Znaci izbegla si a imas i kucu i stan u Beogradu koje verovatno izdajes a zivis na drugom mestu i puna si nezadovoljstva i pljujes na sve zivo! Obicno to tako ide. Sta bi trebao da radi ovaj covek koji zivi u starom kiosku! Zasto ne ponudis bar stan u BG-u ovom coveku ili nekom drugom izbeglom licu kako bi se skucio bar na izvesno vreme. Ja sam to uradio kada je ljudima bilo potrebno! A da li ti je zao same sebe?

4c

04.07.2014. 09:25

Hrvatska je svoje izbjegle zbrinula u vrlo kratkom roku,bojovnicima je dala penzije ako su samo prismrdili frontu,a Srbija.................... vidite i sami. Ko ce vise da se ponosi sa svojom nacijom i drzavom?Ko ce bezrezervno da stane u odbranu nacije i drzave?Srbi ili Krvati?