ПОЗНАТО је да социјална изолација код људи корелира са појавом депресивних симптома. У време вируса корона, када је она неопходна, питање је да ли то важи и за спортисте? Наиме, оно што је спортистима ускраћено у овом случају јесу тренинзи, такмичење, дружење, усавршавање, тимски рад, подршка публике коју добијају са трибина, а свега тога морају да се одрекну на неко време.

Спорт сам по себи захтева много жртвовања, одрицања и непрестану жељу за успехом. Познато је да спортисти и онда када се повреде не могу дуго да издрже управо због изолације, али и нервно-физиолошки систем спортиста ради другачије него код обичних људи, па постоји и научно објашење за то. Заправо, спортисти због сталне физичке активности луче више адреналина и серотонина, што обустављањем физичке активности драстично престаје. А, то се на психолошком нивоу одражава као нервоза, напетост и несаница, због тога се овај период социјалне изолације за време пандемије може много негативније одразити управо на спортисте.

Да до тога не би дошло, саветује се сваком спортисти да тренира код куће колико може, јер сва неистрошена енергија, коју иначе троши на тренинзима, претвара се у негативне емоције. Негативне емоције, уз смањену физичку активност, доводе до повећаног апетита, па се дешава да се у условима изолације неки спортисти угоје, што касније може довести и до повреда и до незадовољства самим собом.

Веома је важно одржати дисциплину, умерено тренирати сходно тренутним кућним условима, и одржавати здраве навике. Оно најгоре што може да се деси јесте да спортиста овај период доживи "као распуст", да се опусти и не ради ништа, па да испадне из спортског биоритма. Такође је важно да о својим емоцијама разговара са неким у кога има поверење, јер за спортисте, психолошки, вирус није као за друге људе који га прележе, излече се и наставе да живе нормално. За спортисте је овај вирус претња по каријеру, што је додатни фактор стреса.


Новак игра тенис са тигањем у рукама
Ипак, добре вести су да су упорност, позитиван ментални склоп, послушност, сарадња и одлучност увек били кључни у кризним ситуацијама у спорту, као и прављење индивидуалног плана тренинга код куће. Тај план служи да се на менталном плану одржи континуитет и на тај начин превлада криза.
Она је пролазна, спорт ће наставити да се одвија и после ње, важно је само на шта се више фокусирате, на спорт или на кризу, јер оно што окупира вашу пажњу то, на неки начин, психолошки одређује и вашу судбину.

ПОБЕДНИЧКИ И ГУБИТНИЧКИ МЕНТАЛИТЕТ
ТАКОЂЕ, спортисти са повредама могли би ову "велику паузу" да искористе за опоравак. Поред тога, оно што је најважније за сваког спортисту јесте да не кука, већ да ради на себи и психички и физички, овакве ситуације праве селекцију између будућих победника и губитника, јер они са победничким менталитетом сада у изолацији скупљају поене кроз рад на себи.