Директор Ферарија Матија Биното рекао је данас да ће та екипа бити флексибилна како би се ове године у шампионату Формуле 1 одржало што више трка, чак и ако то укључује две трке у оба дана викенда.Сезона у Формули 1 требало је да почне 15. марта у Аустралији, али је почетак одложен због пандемије корона вируса. Сезона неће почети пре краја јуна, пошто је одложено девет трка, а последња у Канади.

Управа Формуле 1 покушаће да пронадје нове термине за одложене трке и заједно са екипама разматра бројне могућности, медју којима промену структуре такмчења, али и одржавање трка и суботом и недељом.

"Знамо да је потребно најмање осам трка да би се такмичење рачунало као светски шампионат, али сви покушавају да буде и више од тога. Мислим да ће бити важно да будемо флексибилни. Прилично сам сигуран да ће (председник Формуле 1) Чејс Кери и екипе бити у стању да поставе најбољи шампионат који може. Ми смо спремни на све што је потребно, било да се ради о краћем времену за трке или дупле трке викендом", рекао је Биното за Скај.

"Важно је бити флексибилан и осигурати да добијемо добре трке и за навијаче", додао је директор италијанске екипе.

Биното је рекао да још није познато када ће почети сезона, али да се нада да ће то бити почетком јула.

"Тешко је рећи када ће почети сезона. Нико то не може да зна. Формула 1 се труди да организује најбољу сезону, можда почетком јула ако буде могуће, али за сада нема потврде. Мислим да ћемо крајем маја имати јаснију слику. У свачијем је интересу да почне тркање и да имамо што више трка, али сада је прерарно говорити о будућности", навео је он.

Директор Мекларена Зек Браун недавно је рекао да би екипе могле да напусте спорт ако се њиме не буде на прави начин управљало током кризе, као и да би буџетски лимит од 175 милиона долара за 2021. годину требало смањити.

Биното је рекао да је пресудно смањити трошкове, али да верује да би иста граница за сваку екипу наштетила онима који производе све делове.

"То је сигурно за бригу. Потпуно смо свесни тешкоћа у којима су неке екипе и свесни смо да се морамо позабавити трошковима због будућности Формуле 1, смањење трошкова је први покретач који осигурава да ће свака екипа преживети. Разговарамо о смањењу буџета, али за то време не смемо заборавити да имамо и другачије структуре и другачију имовину. Постоје тимови који су конструктори попут Ферарија и других великих екипа, где дизајнирамо, развијамо, одобравамо и производимо сваку појединачну компоненту наших болида", навео је он.

"Друге екипе су купци, купују неке делове и немају исте структуре. Дакле, када разговарамо о ограничењу буџета не смемо заборавити да смо у различитим ситуацијама. Важно је да смо пронашли заједничку основу која је прилагодјена различитим ситуацијама и можда одговор није подједнако ограничење буџета за све екипе", додао је Биното.

Он је истакао да је било врло позитивих и конструктивних састанака везано за трошкове, али да приликом доношења одлуке треба бити рационалан.

"Мислим да у овом тренутку не треба да будемо емотивни", навео је Биното.

"Знамо да ћемо се суочити са тешким ситуацијама, али морамо некако да одржимо ДНК и суштину Формуле 1, а то је конкуренција и то не бисмо требали да заборавимо о Формули 1 и мотоспорту", рекао је Биното.