Кочница код Хрвата: БиХ не може да успостави међународни железнички саобраћај

Љ. Ђурић

четвртак, 12. 03. 2020. у 09:41

Кочница код Хрвата: БиХ не може да успостави међународни железнички саобраћај

Фото Љ.Ђ.

БиХ и Хрватска и даље без договора око међународног железничког повезивања. У ХЖ, како кажу, не желе да плаћају страна возна кола на својој територији
ЖЕЛЕЗНИЦЕ Републике Српске се нису противиле предлогу Железница Федерације БиХ за успоставу међународног саобраћаја са Хрватском њиховим талго возом, али је та могућност отпала након противљења Железница Хрватске.

- Путни превоз ХЖ је више пута одбијао тај предлог, са образложењем да не желе да плаћају употребу страних кола на својој територији, па су у ЖФ БиХ одсутали од тог плана - кажу из седишта ЖРС у Добоју.

Напомињући да немају властите капацитете за успоставу међународног железничког саобраћаја, кажу да је слична ситуација и у суседним земљама и да је возни парк који имају ЖРС довољан да подмири потребе локалног путничког саобраћаја.

Из ЖРС су негирали изнете тврдње Центра за хуману политику (ЦХП) да је просечна брзина саобраћаја возова на прузи Добој - Бањалука 60, уместо пројектованих 100 километара на час након ремонта пруге.

- Просечна брзина на тој деоници је 81, а на ремонтованом делу пруге С. Костајница - Бањалука је 82 километра на час - тврде у том предузећу.

На примедбе ЦХП да је корозирао лим реконструисане железничке станице Добој, у Управи предузећа кажу да је та реконструкција извршена још пре 15 година, ограниченим кредитним средствима и да су материјал, и сви радови изведени по пројектној документацији, а да су на корозију утицали временски услови и временски проток од деценију и по од извршених радова.

На примедбе путника о дотрајалим и нефункционалним тоалетима на већини железничких станица у РС, у ЖРС се слажу да су оне оправдане, али и да темељне реконструкције зависе од финансијских средстава којима располажу.

Такође, не споре да у железничкој станици Бањалука постоји проблем са потапањем подземног пролаза, прецизирајући да се ради о подземним водама које извиру при већим падавинама.


ПРИМЕДБЕ ИЗ ЦЕНТРА

ИЗ Центра за хуману политику су упутили низ примедаба на функционисање ЖРС. Ова НВО је пред крај прошле године "оборила" оптужницу за смрт четири члана породице Ђедовац на пружном прелазу у Љесковим Водама код Добоја. ЦХП је изнео тврдње и презентово доказе који потврђују да за њихову смрт нису одговорни оптужени саобраћајни инспектор Града Добоја и власник пумпе који је саградио објекат и тиме заклонио видик код пружног прелаза, већ да одговорност сноси и ЖРС.

ОЈТ Добој је повукао оптужницу и случај је враћен на почетак, а кључно ће бити додатно вештачење овлашћеног института.