У литијама и на молебанима, бранећи светиње, бранимо државу, поручио је отац Гојко Перовић , рекор цетињске Богословије, хиљадама Новљана који су вечерас обједињени у литији која је ишла из Жвиња и Игала, а онда се сјединила на Топлој у цркви Светог Спаса и кроз град стигла до Манастира Савина.

-Када би било по лудој памети оних који су писали овај закон о слободи вероисповести, а написали су да ће то бити онога који је пре 1918. правио те манастире. Онда овај манастир иде право путем владике Љубибратића у Тврдош јер су га они градили, манстир Морача који су подигли Немањићи, један од најлепших манастира, иде Немањићима, Пива Соколовићима, епископима херцеговачким и патријарсима пећким, Ђурђеви ступови Немањићима казао је отац Перовић.

Закључио је потом да досада није било владара да каже да оно што је црквено постаје државно, нити је данас у Европи нико написао закон сличан овом.


-У Европи нема Закона о верским слободама у који су удробљена имовинска питања и питања својине. Нема таквог закона какав су се наши научници сетили да направе, нема нигде на свету, рекао је Перовић.

Власти у Црној Гори поручио је да нема потребе да у у 21. веку утврђују идентитет Црногораца јер они хиљаду година знају ко су.

- Наш народ зна колико се царстава променило од када је овај манастир направљен. Велика су царства увек била и мењала се, али наш народ је знао да постоји велико царство горе на небу. И знао је сваки мудри владар да у његовој држави, поред тога што има амбасаду Америке, Русије, Британије и свих тих великих земаља, добро је да има амбасаду небескога царства у своме граду, у својој држави. Само лудоме је могло пасти на памет да каже да ће та амбасада небескога царства сад бити моја, моје државе - рекао је отац Перовић и у беседи истакао да се вековима знало коме су манастири посвећени и коме су намењени:


- Иван Црнојевић “последњи српски владар који се склонио под ловћенским кршем бежећи од турске најезде”, склонио се у До, испод Ловћена и посветио манастир Пресветој Богородици као што је и овај манастир Савина посвећен мајци Божијој и рекао : Ово остављам цркви и да није некоме случајно после мене, пало на памет да то узме од цркве и препише себи” – 15. век. Па кад је књаз Никола ојачао своју државу у Гласу Црногорца има записано 1895. “Обнављам ову светињу коју је изградио Иван Црнојевић да се зна да ово остаје цркви да би црква напредовала на благослов народа” и тачно књаз Никола каже који је то народ и православне цркве. Валтазар Богишић,отац црногорских правника каже “постоји више имаоца, односно оних људи који имају имање у Црној Гори. Једно је држава, друго је црква, треће је приватна својина. То се знало пре 150 година -рекао је ректор Цетињске богословије.

Његова порука била је и да је су грађани у литијама грађани Црне Горе и не може им нико мерити колики су Црногорци нити колики су Срби.

-У овој нашој држави пре 27. децембра било је закона по коме си могао судити ако мислиш да је нешто твоје а не моје... Али, пробала држава да се суди за Ћипур и за Крушевац, у парничном поступку, пред судовима ове земље. Нисмо ишли у Београд ни у Требиње и добила је Митрополија спор. Не иде им. Не можеш украсти пред судовима! И шта су онда направили? Закон по којем ћемо између Владе и Цркве расправљати шта је чије и то у катастру који је подређен Влади. Ту ћемо утврдити шта је чије! Е па НЕ ДАМО СВЕТИЊЕ! –поручио је Гојко Перовић једнодушно и бурно подржан.

Исту реакцију изазвала је и жеља да се литије наставе мирно и достојанствено а : ми можемо овако до лета, да спојимо Божић са Божићем и Савиндан са Савинданом – рекао је на крају беседе отац Перовић.