ЛОШЕ организован јавни превоз у главном граду Црне Горе - иако га користи свега неколико процената грађана - представља проблем на чије се решавање чека дуже од деценије.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ -Ревизија дипломатских представништава Црне Горе: Трошили и упошљавали без одобрења


Али, пре него што су се изборна обећања о побољшању у овој области обистинила, Подгоричанима је најављено да ће бити први у региону који ће на располагању имати такси службу са искључиво возилима на електрични погон. Још се, међутим, не зна колико ће возила бити на располагању, те да ли ће цене бити прилагођене стандарду грађана.

Како је најављено на фејсбук-страници агенције "Тесла клуб МНЕ", не само што ће у употреби бити модерни "тесла" аутомобили, већ се траже и возачи који ће радити код њих. Иначе, за коришћење овог таксија ће бити потребна "паметна" апликација посредством које ће клијенти на брз и ефикасан начин пронаћи најближе возило, а требало би да буде омогућено и плаћање посредством мобилног телефона.

Досад је поменута агенција само изнајмљивала два "тесла" аутомобила - претежно клијентима на приморју.

Из подгоричког Секретаријата за саобраћај су најавили да би број такси возила до краја године требало да буде смањен - са тренутних 966 на 870, при чему ће половина новог "биланса" бити на електрични погон. Истовремено, као разлог за смањење је истакнута процена да оволико таксиста није примерено броју становника, односно податак да Подгорица у читавом региону предњачи по индексу броја возила у односу на популацију.

Таксисти на подгоричким улицама / Фото РТЦГ


Политика смањења броја возила у такси превозу, сазнајемо, никога неће оставити без посла, односно нико неће изгубити лиценцу, али право на обављање ове делатности по одласку у пензију или промене посла више неће бити уступано другим особама.

- Такси превоз у Подгорици се масовно користи у свакодневном функционисању, а муштерије су све генерације, од ђака до пензионера - сматра дугогодишњи таксиста Славко Вујовић. - Верујем да се та навика стекла због лошег јавног превоза, али и ниских цена каквих нема нигде у Црној Гори, па ни шире. Јер, овде се са краја на крај града може стићи за само неколико евра... Иначе, најава да ћемо добити "електричну" конкуренцију ме не брине јер посла има, чак се људи често жале да нема слободних возила, па само треба прилагодити цене. Због тога што су ти нови аутомобили прилично скупи, не верујем у то да ће моћи да возе јефтиније од осталих таксиста.

Фото цдм.ме


ЈОШ ОСАМ ПУНИОНИЦА

НАЈНОВИЈИ подаци показују да је у Црној Гори регистровано 106 аутомобила на електрични погон, а недавно је у Подгорици пуштена у рад и прва јавна пунионица за њих.

Иако ће пуњење на њој током прве године бити бесплатно, на територији главног града се планирају још две, а крајем месеца треба очекивати још осам оваквих пунктова - у Будви, Бијелом Пољу и Колашину, те на Цетињу и Жабљаку. Јер, из Министарства туризма и одрживог развоја поручују да је развој инфраструктурне мреже за електричне аутомобиле један од предуслова за светлију будућност енергетски ефикасног саобраћаја који мање угрожава животну средину.