Свађе Срба у Црној Гори све опасније

В. КАДИЋ

06. 09. 2013. у 06:55

Свађе Срба у Црној Гори све више нарушавају јединство и прете још већим невољама. Све почело разбијањем блока за заједничку државу након референдума 2006.

ПОДГОРИЦА - Срби су победили Србе! Тако је, бар када је Црна Гора у питању, где се после „ћерања“ српског језика као службеног из Устава, затим свештеника и монаха Митрополије црногорско-приморске, сада и Срби између себе „ћерају“! Гашење Српског националног савета у Новој српској демократији поздрављају, истичући да су успели да затворе једну, и то најважнију, од „институција“ за стварање „пожељне“ слике о Србима у Црној Гори.

- Нема више политичког аргумента Ђукановићу у међународним комуникацијама да је „српски проблем“ решен јер су исти прихватили статус националне мањине и основали мањински савет - каже Славен Радуновић, функционер Нове, додајући да неће више бити ни новца за финансирање учешћа на изборима странака задужених за расипање српских гласова.

Међутим, др Момчило Вуксановић, председник СНС, не мисли тако.

- Црногорска власт нагодила се са представницима контролисане српске опозиције, око заустављања афере „Снимак“ у замену за гашење Српског националног савета - каже он.

Славиша Губеринић, функционер Народне странке, каже за „Новости“ да је српска агонија у Црној Гори почела разбијањем блока за заједничку државу, одмах након референдума 2006. године, и још траје!

- У том прљавом „рату“ српски народ је највећи губитник. Срби у својој заслепљености гласају за оне политичке субјекте који не само да не деле наша политичка уверења, него што је још горе, и за оне који су експоненти брисања нашег идентитета - каже Губеринић. - И док сукоб траје, остали смо без језика иако је он већински у Црној Гори, деца нам у школама уче како су Срби агресори, иако су Срби створили Црну Гору. Једина светла тачка је Митрополија на челу са митрополитом Амфилохијем, а они су такође под великим ударом. Зато је неопходно покренути дијалог међу Србима како би сачували не само свој идентитет, већ и карактер Црне Горе. Овај степен дискриминације над Србима је неиздржив и неприхватљив.

ГДЕ СЕ ИЗГУБИШЕ?

ПРЕМА последњем попису из 2011. године, Срба у Црној Гори је 178.110 (28,77 одсто), Црногораца 278.865 (44,98). Српским језиком говори 265.895 (42,88 одсто) грађана, а црногорским 229.251 (36,97). Свега осам година раније Срба је било више, 198.414 (31,99 одсто), Црногораца 267.669 (43,16), док је српским језиком говорило 393.740 грађана (63,49 одсто), а црногорским 136.208 (21,96). Са резултатима последњег пописа српске странке и организације у Црној Гори нису се помириле. Одговор на питање где се изгубило 20.000 Срба за кратко време, као и више од 120.000 оних који су говорили српским језиком, нису добили!


Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (17)

Srki

06.09.2013. 07:56

Ovo ce da se promeni u korist Seba vrlo brzo, kad u CG ponestane novca i hrane i kad ode ova vladajuca garnitura. Sigurno vise nece trebati dugo.

statistika

06.09.2013. 16:18

@Srki - "Srki", nazalost ova "vladajuca garnitura" je programirana da o(p)stane dok nas ne podijele kao cipele: na desnu i lijevu ?! Od njih nas jedino moze spasiti BOG i .... ?!

sasa

06.09.2013. 08:34

sta je tu je. Samo ne znam da li je Njegos bio Srbin ili Crnogorac. Wikipedia Petar II Petrović-Njegoš (Serbian Cyrillic: Петар II Петровић Његош, pronounced [pêtar drûɡiː pětroʋit͡ɕ ɲêɡoʃ]; 13 November 1813 – 31 October 1851) was the Prince-Bishop of Montenegro, the Serbian Orthodox Metropolitan of Cetinje and a philosopher and poet,...

pustahija

06.09.2013. 09:04

cepanje crne gore je sve izvesnije,i samo je pitanje vremena.na koji nacin ce to biti uradjeno,e to je vec druga prica...

Crnogorijanac

06.09.2013. 12:16

Pa dobro kada vec iznesoste podatke sa popisa sto ne prikazaste i podatak da je 1991 godine na popisu bilo 82% crnogoraca?

Mile

06.09.2013. 16:08

@Crnogorijanac - A na popisu 1910. nije bio nijedan Crnogorac nego sve Srbi i to u sve tri vere. A kralj Nikola u ustavu napisao da su stanovnici Crne Gore Srbi. Nije bilo Milosevica ni njegove "velikosrpske politike" a tu se nije pitao ni kralj Petar ni prestolonaslednik Aleksandar. Sta cemo sa tim? Daj pomozi brate, kako to da sakrijemo. Da nisu mozda Kralj Nikola, Vladika Rade, Marko Miljanov i Stefan Mitrov bili zavedeni?

Mile

06.09.2013. 16:41

@Crnogorijanac - Na popisu 1910. godine svi stanovnici Crne Gore su se izjasnili da su Srbi. To je potvrdjeno i ustavom Kralja Nikole. Tada nije bilo Milosevica i njegove "velikosrpske politike" a nije bilo ni kralja Petra ni prestolonaslednika Aleksandra. Sta cemo sa tim. Kako to da sakrijemo? A sta cemo sa tim sto su kralj Nikola, Vladika Rade, Marko Miljanov i Stefan Mitrov bili Srbi? Ma nema veze, ziveli Jevrem Brkovic, Milo Djukanovic, Miodrag Vukovic i ostali velikani! Ali proci ce i vreme lazi...

butros

06.09.2013. 12:22

Žao mi je Crnogoranaca jer će uskoro ostati goli i bosi.Slali smo dole para i para i za zemljotres i besplatna struja i imali su uvek prioritet za isporuku našeg žita i ostalih namirnica.Ali "raniš kera da te ujede" izreka je stara tako da su se oni brže bolje odvojili pa priznali nepostojeću državu u inat i zbog stranog kapitala prvenstveno koji im je obećan.Kompletno stanovništvo se školuje u Srbiji i to im nije dobro?!Prave se englezi kao i ovi zaturcani što lome tablu ćirilice.

Bogosavac Momir

07.09.2013. 22:19

@butros - Umjesto pruge Beograd-Bar potrebno je napraviti prugu Beograd-Solun, kao i nastaviti gradnju auto-puta ka Solunu i Grčkoj. Ne vidim rentabilnost gradnje istih prema Crnoj Gori.

statistika

06.09.2013. 13:13

Gospodine Momcilo Vuksanovicu! Upotrijebili ste izraz za kojim tragam vec decenijama?!"Kontrolisana srpska opozicija" !? Sva opozicija koja nije mogla biti kontrolisana je poubijana, "dresirana" ili protjerana ! I u PROGONU joj ne dozvoljavaju zivjet !?

vuk-maniti

07.09.2013. 07:05

@statistika - Da'li primjer gospodina Slavka Perovica nekome govori nesto ?! Nacin na koji je protjeran pa se objavljuju clanci u medijima i komentari o njemu, govore da "neko" pokusava na svaki nacin stvoriti "ne'afirmativnu" sliku o njemu !? Projekat "nazavisne anti'srpske Crne Gore" je od njega otet !? Zele mu ukrasti autorsko pravo !!!?

Mole

06.09.2013. 13:58

A sta im fali da se podele?CG ne priznaje srpsko poreklo i svim silama se trudi da ugusi svest srba koji su preostali. Cepanjem ce nestati kao sta ih nikad nije ni bilo. Bili i ostali poturice.

Bishop of Cardboard City

06.09.2013. 16:48

Na kosarkaskom prvenstvu igracima Crne Gore na majcama pise Montenegro kao da se stide svog imena. Zamislite da na nasim majcama pise Serbia umesto Srbija.

Jabre

06.09.2013. 17:08

Milo je najgora sorta čoveka koji postoji. Izdao je svoj narod i sada ga uništava a sigurno vidi da Albanci već planiraju cepkanje te Crne i Gore feudalne države. Kralj Nikola, Njegoš, beg Ivan, serdar Vukotić, Marko Miljanov i ostali velikani se okreću u grobu !

dalmatinac

07.09.2013. 05:42

Crnogorci ne postoje pošto su to srbi.Hrvati su pokatoličeni srbi,a bošnjaci ili muslimani su u stvari poturice koji su bili srbi. Nema čistijih srba no što su makedonci . Dakle najsretnija država Srbija koja u stvarnosti ima pet država samo sa različitim imenom i ne vidim u čemu je problem?Zar nije bogatsvo u raznolikosti