ОД СТАЛНОГ ДОПИСНИКА - MOСКВА

ПРЕД почетак серијске производње много хваљени руски невидљиви СУ-57 има проблеме које би требало да реше конструктори и произвођачи ракета, изјавио је генерални директор корпорације "Тактичко ракетно наоружање", доктор техничких наука Борис Обносов.

Наиме, да би се ракете сместиле унутар трупа авиона, оне морају да буду мањих димензија. Осим тога, кад се ракета "пушта" из затвореног простора, она ствара допунско оптерећење авиону. Доктор Борис Обносов каже да ће ти проблеми бити решени.

Што се тиче ракета које се вешају са спољне стране авиона, са њима нема никаквих проблема.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - РУСКИ НЕВИДЉИВИ У СИРИЈИ: Испробаће се сасвим нове ракете


Код произвођача се појавила бојазан да би управо због споменутих проблема неки потенцијални купци могли да изгубе интерес за куповину руског "невидљивог" авиона. Јер, да би се СУ-57 сматрао авионом пете генерације руски конструктори ће морати да реше ове невоље са паковањем најновијих типова ракета унутар његове унутрашњости.

Проблема са класификацијом овог авиона било је и раније, па су у децембру 2019. Кинези саопштили да они не сматрају да је садашњи СУ-57 авион пете генерације, већ га рангирају у поколење 4+++. Интересантно је да су Кинези свој "невидљиви" називали "авионом последње генерације" мада је он летео на руском старом мотору.

И Индуси су имали примедбе, пре свега на домет радара али и мотора са којим су летели први руски "невидљиви". У корпорацији "Сухој" су већ најавили да ће у серијској производњи у овај тип летелице бити уграђивани сасвим нови модели и најјачи мотори на свету са којима ће СУ-57 моћи да лети брже од звука без употребе тзв. форсажа.

Произвођачима СУ-57 свакако не иде у прилог ни то што је први серијски произведен авион руске пете генерације прошле године у децембру доживео катастрофу. Он је полетео са фабричког аеродрома у Комсомолску на Амуру на Далеком истоку и пао је у тајгу удаљену од писте 111 километара. Пилот је преживео јер се успешно катапултирао.

Борис Обносов

До 2028. године ваздушно-космичке снаге Русије би требало да добију 76 авиона СУ-57. До сада је произведено 13 авиона СУ-57 од којих се десет користе за летачка испитивања. Од тих десет авиона пет има моторе прототипе новог поколења.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - НОВО ВОЈНО ЧУДО: Руски невидљиви ратник

Руски "невидљиви" је већ имао ватрено крштење у Сирији. У фебруару 2018. четири авиона пете генерације долетели су до Сирије где су гађали крстарећим ракетама непријатељске циљеве. У децембру су још једном ти авиони летели у Сирију а у руском Генералштабу су саопштили да су задаци успешно обављени.


ИНДИЈА И ТУРСКА ПРВЕ У РЕДУ

ЗА "невидљиве" СУ-57 заинтересовано је више земаља, а на првом месту су Индија и Турска које желе да у кооперацији са Русијом код себе производе ту врсту авиона. Обострани интерес је разумљив јер Русији треба новац за прављење нових типова авиона а Турској, Индији и још неким другом земљама је стало да освоје нове технологије.