Урош А. (66) из Србије могао би да буде осуђен на осам година затвора у Чешкој након што је скривио тешку саобраћајну несрећу код Прага у којој је тешко повређено шест особа.

Држављанин Србије се терети да је септембра прошле године камионом стао на шине у тренутку док је наилазио воз у ком је било 220 путника, свесно занемарујући спуштене бранике и саобраћајну сигнализацију. Како тамошњи медији пишу, он је камионом стајао на шинама пуних два минута пре него што је на њега налетео воз.

Прочитајте још:
Возач камиона из Србије преминуо на аутопуту код Братиславе: Стало му је срце током вожње, али је успео да уради ОВО и спречи већу несрећу


Од силине удара воз је излетео из шина, а повређено је шест особа. Урош А., који је професионални возач у пензији, приведен је неколико дана након несреће.

На почетку суђења Урош А. је тврдио да је до несреће дошло јер је изгубио свест за воланом. Како је рекао, он је прошао кроз рампу јер је мислио да се браници подижу, а не да се спуштају и додао да није видео светлосну сигнализацију, тачније да исте није ни било.

"У СРБИЈИ СЕ ЗА ТО РОБИЈА ДВЕ ГОДИНЕ"

- Тада сам размишљао да ли да пробијем бранике, али нисам смео, јер нисам желео да себи направим проблем - рекао је Урош А. и додао да не би ни могао да одреагује јер му је од панике кренула несвестица. Следеће чега се сећа јесте како се буди у болници. Он каже да се кроз маглу сећа како га неко извлачи из возила.

Тужилац је рекао да одбрану Уроша А. демантује ранији исказ који је дао, као и подаци са тахографа. Наиме, он је рекао да Урош "никад није дао такав исказ током ранијег саслушања". Исто је навела и судија Ивана Хинкова, која је прочитала полицијски извештај у ком је Урош рекао да је свест изгубио тек након што је воз ударио у камион којим је управљао, те да, када се нашао између браника није ни покушао нешто да уради како би спречио да дође до судара.

- Нисам смео да пробијем бранике, у Србији се за то робија и до две године - рекао је Урош А. полицији, наводи се у извештају.

УМОР КУМОВАО НЕСРЕЋИ

Верује се да је узрок тешке саобраћајне несреће заправо умор возача камиона, који је у дводневној вожњи од Србије до Чешке починио чак 23 прекршаја. Како пишу чешки медији, Урош А. је имао неколико прекорачења брзине, возио је путевима на којима је забрањено саобраћање теретних возила, а није испоштовао ни законом прописане паузе. Тахограф је наводно забележио како је возио скоро 20 сати без престанка.

- Делује као да је журио да што пре заврши вожњу - навео је тужилац.

БРАНИЦИ ИПАК БИЛИ ПОДИГНУТИ?

Такође, један од очевидаћа несреће је рекао да је Урош А. био видно уморан пре него што је дошло до судара. Наводно је прво залутао у слепу улицу у насељеном делу Ухриневеа. Други сведок је навео да је видео камион крај рампи, као и возача који је изашао након несреће. Ипак, у првом сведочењу је навео да су се браници подизали када је камион стао на шине те да су се поново спустиле када је Урош А. већ стигао до шина.

Још неколико сведока је потврдило да је пружни прелаз у Ухриневеи "проблематичан". Истакли су да се неретко догађа да рампа почне да се подиже након што воз прође, а да потом одмах потом крене да се спушта и да светло сигнализира долазак новог воза.
Урош А. је на суђењу истакао да камион вози већ 45 година, те да је сада у пензији и да не може да плати казну од својих примања.

ВОЗИО АЛАТ ЗА НЕМАЧКУ

Урош А. је из Србије кренуо камионом пуним алата и мотора, које је требало да превезе до Берлина. Према полицијским извештајима, са возила је уклоњен уређај који је ограничавао брзину кретања. Да би стигао до одредиште путовао је кроз Мађарску, Словачку и Чешку, а навигација га је навела до Ухриневеса, предграђе Прага. Тамо је нешто пре 9.30 стао на шине, а само минут касније ударио га је путнички воз који је при великој брзини изашао из кривине.
Машиновођа срећом гледао пругу

Томаш Кадлец, машиновођа, каже да је имао срећу што је кобног дана више гледао пругу него командне табле.

- Видео сам камион на неких 80 метара од нас. Да сам којим случајем узимао гутљај кафе или гледао у командну таблу, данас ме не би било. Иако је била та раздаљина знао сам да ћемо га за две секунде ударити - испричао је Кадлец након трагедије.

Он је рекао да није ни имао времена да размишља.

- Да сам размиишљао, били бисмо сви мртви. Одмах сам притиснуо нагло кочење и побегао сам из кабине и чекао удар - рекао је Кадлец.

Како је истакао, воз је у пун камион ударио при брзини од 90 километара на час.

- Око мене се ломило стакло, пуцало је дрво, све је летело по кабини. Није било ништа друго што сам могао да урадим. Само да стиснем кочницу и побегнем како бих се спасао. Камион је улетео у кабину, да сам остао да седим унутра смрскао би ме - присетио се машиновођа.

ПУТНИЦИ ЛЕТЕЛИ

У тренутку удара врата која деле локомотиву од путничког дела су се отворила и машиновођа је видео како путници лете по возу. Међу њима је била и беба која је са све колицима одлетела на други крај вагона. Воз је клизао још 180 метара након што је излетео из шина.

- Систем за нагло кочење нас је успорио са неколико стотина на 90 километара на час. Оно што је битно јесте да су путници осетили тај први снажан трзај наглог кочења, па су неки успели да се ухвате негде, а онда је тек уследио ударац. Да није било наглог кочења, ко зна, вероватно би било и мртвих - рекао је Кудлец.

ШТЕТА МИЛИОНСКА

Причињена штета на возу и пружном прелазу премашује 63 милиона чешких круна (око 2,5 милиона евра). Урош А. је у једном од исказа које је дао пре почетка суђења рекао и да осим што није пробио браник из страха од казне, да се надао да на прелазу постоје сигурносне камере, те да ће надлежени видети да стоји и подићи рампу да прође.

(telegraf.rs)