Због Хандкеа вратила Нобелову награду коју није ни добила

NovostiOnline

11. 12. 2019. у 12:23

Због Хандкеа вратила Нобелову награду коју није ни добила

Фото: принтскрин YouTube

У информацији коју су светски медији пренели наводи се да је Доктареова Нобелову награду за мир добила 1988. као чланица мировних снага УН. Колико је то тачно?
Вест је звучала бомбастично: Нобеловка вратила награду у знак протеста због Хандкеа! Да ли је баш тако?

Кренимо од почетка. Док је аустријски књижевник Петер Хандке јуче у Стокхолму примао Нобелову награду за књижевност за 2019. годину, његови противници су оштро протестовали. У мору бурних реакција којима се оспоравала одлука Нобеловог комитета, издвојио се гест извесне шведске лекарке Кристине Доктаре, која је крочила међу окупљене испред центра „АБФ“ у Стокхолму и са медаљом високо подигнутом у руци саопштила драматичну одлуку: „Враћам своју Нобелову награду!“

„Некада сам била поносна на Шведску академију, али сада осећам само стид и кривицу. Била сам сведок геноцида из прве руке пре 27 година, када сам била тамо. Вратићу Нобелову награду због чињенице да ју је добио и Петер Хандке, који негира геноцид који се десио у Босни и Херцеговини“, рекла је Доктареова.

​Присутни су обраћање испратили бурним аплаузом уз скандирање: „Кристина!“ „Кристина!“

​Међу окупљенима су, између осталих, били Алида Бремер, немачки писац хрватских корена, немачка и француска новинарка Елке Шмитер, као и Флоранс Артман, амерички новинар Рој Гутман, Емир Суљагић, директор Меморијалног центра Сребреница — Поточари, члан норвешког Хелсиншког комитета Енвер Ђулиман, као и Мирсад Дуратовић, председник Регионалног савеза Удружења логораша регије Бањалука.

​Вест су ускоро пренели регионални и светски медији.

У информацији коју су светски медији пренели наводи се да је Доктареова Нобелову награду за мир добила 1988. као чланица мировних снага УН. Колико је то тачно?

Једноставан поглед на сајт Нобеловог комитета говори да њеног имена међу добитницима Нобелове награде за мир за ту годину — нема.

Наиме, награду су као колектив добили сви припадници мировних снага УН од 1948. до 1988. године, што је укупно више 500.000 људи из 53 земље света!

​Одлуку да награда буде додељена Хандкеу изазвала је много буре. Већина земаља региона због Хандкеа је бојкотовала овогодишњу доделу Нобелове награде, међу којима су амбасадори БиХ, Хрватске, Северне Македоније и Албаније. Бојкоту се потом придружила и Турска.

Добитник овогодишње Нобелове награде за књижевност, аустријски писац Петер Хандке изјавио је синоћ да није очекивао кампању која се води против њега и да је имао идеју да покуша да помири ставове.

„Волео бих да сретнем једну мајку са једне и једну са друге стране. Једну мајку из Кравице, где је био почетак свих масакра и једну мајку из околине Сребренице. То је била моја идеја, али мислим да је била помало наивна. Мислим да у овом тренутку ту идеју не могу да реализујем“, рекао је Хандке.


rs.sputniknews.com



Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (33)

Bursaci

11.12.2019. 12:43

Ne možete da pomirite one kojima je sukob potreban. Paradoksalno ali na žalost istinito. Sukobi su nekima potrebni da opravdaju sto su izmislili sebe i zanimanje 'zrtva' od koga žive i oni i ovakve kampanje, kao i projekti za koje se muzu pare da neko opere svoju savest sto je svemu tome doprineo. Gospodin Handke dobro zna da se scenariji i pozorisne i filmske predstave pišu za raznu publiku jer svako ima svoje likove koji imaju svoje mesto i svrhu u necijem životu. Slični se sličnima dopadaju.

bager

11.12.2019. 12:48

Ako je bila tamo na licu mesta onda je videla i cula za klanje srba,staraca dece i zena od strane muslimana -pre Srebrenice,,zasto i to ne spomene ili kucka laje za pare

Zardjala Kasika

11.12.2019. 12:49

Zanimljiva imena medju protivnicima: ustasa, poturica, judeo-bolshevk... i tako u krug.

Alex vrnjački

11.12.2019. 13:01

Dobro vratila je ovu, daće joj drugu...verovatno za izveštavanje o ratovima u ex YU. Kad se razneži pa opiše slavnu borbu Nasera Orića u Kravici, hrvatska junačka dela u "Oluji" i pohvali šipotarski doprinos u spašavanju života obolelih zapadnjaka putem obezbeđivanja organa za transplataciju...Naravno, spomenuće i NATO kao dobrotvornu organizaciju sa božanskim ovlašćenjima i anđeoskim motivima delovanja... G-dine Handke...hvala Ti što si hrabar, i čestitam ti više na tome nego na nagradi.

Mirjana

11.12.2019. 13:02

umesto da vrsti nagradu i pare ,trebalo je "uručiti Florence Hartman!!!Isto bi bilo!

живота

11.12.2019. 14:40

@Цецко - Предлажем да замолимо "Бошкића" да са заставом на мотки, пошто му је алатка увек у или при руци, покуца код набројаних демонстраната и покаже викинзима реакцију по српски!

DzSvetac

11.12.2019. 13:12

Па нека врати и лову која се додељује уз награду , таман биће већи фонд следеће године ...нека пусти она дипломе и папириће !!!

Temerinac

11.12.2019. 14:17

@DzSvetac - Tako je. Nek vrati novac pa ćemo možda i poverovati u iskrenost.

Leštanac

11.12.2019. 13:28

Opet srpski narod gubi medijsku bitku za istinu. Gde je bila naša dijaspora? Gde je naša vlast da organizuje okupljanje naših gradjana, da aplauzom pozdrave dodelu Nobelove nagrade, čoveku, piscu, koji je govorio istinu o stradanju našeg naroda i o lažima suprotne strane? Ne, nema hrabrog Srbina! Ali zato tu su poltroni i strani plaćenici i špijuni koji agituju satanizaciju Srba.

буки

11.12.2019. 13:38

Доктарева ће за ову изјаву од албанских нарко кланова добити много више новца, него што би добила да је којим случајем стварно завредела Нобелову награду за нешто. Све чешће циљ оправдава средство, а нељудима је најважније некако доћи до пара.

Vlajko

11.12.2019. 14:03

A možda prvo da sretne stotine majke vojnika od 18 godina pobijenih u Dobrovoljačkoj ulici ili još gore zarobljenih pa mučenih i ne zna se gde su, jer su kriminalci prekršili dogovor sa Vojskom i napali kolonu koja se povlačila iz Sarajeva. To je bio prvi zločin a posle se pitaju što je Sarajevo bilo pod opsadom. Eto odgovora.

Saša

11.12.2019. 14:48

Pa nije ova bre jedina čuknuta tamo. U poslednje vreme u toj Švedskoj sve se neki čudni likovi pojavljuju, još malo pa će i nova Jovanka Orleanka sa kućom gladova po glavi.

Karadjordje

11.12.2019. 15:03

Hrabro uradjeno od strane Akademije. To bi se retko koja zemlja usudila da uradi.

Zoran

11.12.2019. 15:13

Pa ona uopste ne drzi u ruci medalju Nobelove nagrade...pogledajte malo pazljivije i videcete da ona u stvari drzi NATO medalju (odlikovanje), koju uz put mozete da kupite na ebay-u za tricavih 5 dolara jer ih je dobilo 10-tak miliona ljudi koji su po raznim osnovama bili clanovi NATO formacija u svetu.

Laki

11.12.2019. 15:21

Jes genocid bio , ali nad Srbima. Preko pola miliona ljudi proterano iz ustasije, a mrtvih na hiljade. U BiH ubijali civile srbe,..i niko ni dana kazne. I da dodam Srami se!

sara

11.12.2019. 15:31

Protestovali su samo neimformisani provokatori koji su olako podlegli lažima i prevarama o Srebrenici, kao i lažima o Račak i slični!!!. Bravo Hanke, samo napred i ne fermaj lažne glumce, koji su ljubomorni, kao ova žena, koja nikada nije dobila Nobelovu nagradu i slični njoj!!!.

драгана

11.12.2019. 15:50

Zanima me jedno :Kristina DOKTARA je Šveđanka kog-čijeg porekla?Važno je.Prihvatamo njen opoziv.Pare neka ne zaboravi.

Hercegov grad

11.12.2019. 17:42

Dok neprijatelj siri propagandu, nema priblizivanja stavova o pomirenju. Hankeovaideja da cuje obe szrane, ne cuje se dok ideolozi fasizma urlaju!

Ролекс.

11.12.2019. 19:13

Ето им Енглези и Американци лажови нек им доделе награде истина и правда побеђује.

MMA

12.12.2019. 00:42

Christina Doctare, nema nigde dokazano njeno da je dobila medalju za mir 1988, mozda sombolicna medalja, kao clanica mirovnih snaga UN. Nagradu su kao kolektiv dobili svi pripadnici mirovnih snaga UN od 1948 do 1988 godine, sto je vise od 500 000 ljudi iz 53 zemlja sveta!

Zigula37

12.12.2019. 02:55

Samo da vas obavestim svi vi iz udruzenja covek je dobio a vase lazi ce kad tad neki uzbunjivac da iznese na videlo pa cete dobiti nobela za fabrikovanje lazi.

Novi

14.12.2019. 12:29

Podrška velikom piscu i humanisti. Nije jedini ko je javno komentarisao istinu presude o cenocidu u Srebrenici. Tu su i Vilijam Šabas i Ketrin Sautvik, stručnjaci za međunarodno pravo, koji su i pored tadašnje velike vojne i medijske moći zapadnih promotera ratova na ovim prostorima 90-tih, javno izrazili sumnje. Podsetio bih i na interviju legendarnog Ace Singera koji je dao Njujork Talmsu u aprilu 1999,g, u kome je rekao šta misli o genocidima na ovim prostorima 90-tih.