Криза Русима мења јеловник

Бранко Влаховић

30. 07. 2015. у 10:11

Свакодневни живот грађана највеће земље света, под западним санкцијама: Знатно се повећао број оних који зарађују мање од животног минимума

Криза Русима мења јеловник

Руске продавнице пуне су робе, али и нових цена

МОСКВА - ОД СТАЛНОГ ДОПИСНИКА „НОВОСТИ“

ДА Руси осећају економску кризу у свакодневном животу показало је и последње социолошко истраживање које је спровео ових дана холдинг "Ромир". Због повећања цена у последњих шест месеци две трећине грађана прешло је на "режим штедње", што је довело до бројних новина а једна од њих је и - промена јеловника за многе породице.

Бројке у истраживању "Ромира" показују много тога. Између осталог и да се 80 одсто анкетираних одрекло разних деликатеса, њих 79 одсто не купује одећу и обућу, излазака се лишило 77 процената, а 73 одсто сада неће ићи на одмор и путовања. Храну мање купује 76 процената грађана а једина корист од економске кризе је та што је 70 одсто људи смањило куповину алкохола, а 60 одсто цигарета. Укупна продаја у првом полугодишту у руским продавницама је опала за осам процената.

Криза се највише осећа у малим градовима као и на северозападу Русије и местима на Уралу. У Москви и Санкт Петербургу где се обрће око 80 процената руског капитала и где су уреди великих домаћих и страних компанија, одрицања грађана су мања. Још увек добро живе и "северни Емирати", тј. делови Русије где се црпе нафта и гас. Релативно добре су зараде на Сахалину, у хабаровском крају на далеком истоку.

Са друге стране, повећава се број грађана који примају мање од статистичког животног минимума који износи 9.662 рубље, што је нешто мање од 150 евра. Таквих је сада у Русији 23 милиона.

Потпредседница руске владе Олга Голодец каже да статистика показује да већ осам месеци заредом падају реална примања запослених. Осим оних који раде у великим компанијама, сада у Русији још увек добро живе запослени у разним федералним службама. Чиновници су најзаштићенија каста која се не плаши да ће остати без посла.

БОГАТИ НЕ ХАЈУ

Баш као и увек у оваквим ситуацијама, без обзира на то о којој се земљи ради, они најбогатији никакву кризу не осећају. Па тако, иако је генерално знатно опала продаја аутомобила у Русији, потражња за оним најскупљим маркама и моделима је порасла. Уосталом, на московским или петербуршким улицама и даље могу да се виде најскупљи аутомобили као у најбогатијим земљама Запада.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (25)

Aleksandar

30.07.2015. 10:24

Ima tu i druga stvar, moj drug i brat od strica su već tri godine u Rusiji, rade na gradjevini a drugi na izgrdnji naftovoda i velikih rezervoara za naftu ili plin, ne znam ni sam. Njihova zarada je izmedju 1400 i skoro 2000 evra, u zavisnosti od broja radnih sati. Naravno, ne mogu svi Rusi da rade u ovim oblastima ali bi od 23 miliona moglo više od pola, a ne da im dolaze radnici iz Srbije, Kazahstana i sličnih zemalja, tada bi živeli daleko iznad tog minimuma.

Nenad

30.07.2015. 17:52

@Aleksandar - Jeste da zarađuju više od nas, ali tamo je sve skuplje barem duplo nego u Srbiji.

zile

30.07.2015. 19:32

@Aleksandar - Nenade, gresis, malopre sam kupio kilo pecenih bataka, 210 rublji, pre neki dan 750 grama pileceg filea bez koske i koze, 150 rublji, hemija je na nasem nivou, voce je skuplje, kupus 40 rublji, paradajz oko 70, krastavci oko 40, krompir oko 30, luk oko 40 rublji.

volf mesing(alabanac)

31.07.2015. 08:49

@Aleksandar - zile ajde bre ne lazi pecene batake si kupio za 210 rub a gde ?!kilogram bataka kosta 170 rub a ti ih kupio pecene za 210 idi bre ne lazi mnogo!sto se tice ostalog to jeste to su te cene!nego da li ti radis za rublje ili dolare?predpostavljam za rublje e onda ti meni reci sada je dolar 60 rub i kako se to otrazava na cene u rusiji?a konkretno kako se to otrazava na tebe?ranije si imao 30 rub za 1$ a sada 60 rub za 1$!osecas li razliku?

zile

31.07.2015. 11:37

@Aleksandar - Nedokazani albancu, magazin Bila, Obrucova ulica, Obrucovski reon. Nauci da ne mozas nikome govoriti da laze. I jos nesto, U Rusiji ne radim, samo zivim

Demokrata, EU!

30.07.2015. 10:56

Ima da ih razbiju EU i NATO pakt - A uskoro je i Srbija zemlja članica !!!

daki

30.07.2015. 11:26

Jadan narod bez dana istinske demokratije u svojoj istoriji. Kave je sve golgote ovaj narod preturio preko svojih ledja radi raznih apsolutista koji su snjim vladali.

RUSS

30.07.2015. 11:31

Cista laz , ja sam u Rusiji davno, nisam u Moskvu, kako sam ziveo dok nisu bile sankcije, tako zivim i sad. Ovo je cista zapadna propaganda, a zna se za koga rade nasi nezavisni novinari, sramota sto pisu laz. Trazicemo mi Rusiju ,samo bojim se kasno ce biti, Puno pozdrava iz prelepe Rusije. Zivela Srbija i majka Rusija. Nikad u EU i u NATO FASISTICKI SAVAZ!!!

Robi

30.07.2015. 20:31

@RUSS - RUSS iz ruske ambasade kaže:" Cista laz , ja sam u Rusiji davno, nisam u Moskvu, kako sam ziveo dok nisu bile sankcije, tako zivim i sad". Samo pitanje je tko u to vjeruje, rusofili svakako, a ostali neka razmisle svojom glavom, ne tuđom. Statistika je statistika, a ne kozmetika. (čitaj, uljepšavanje stvarnosti).

zile

30.07.2015. 12:05

Isto istrazivanje govori da je prosecni mesecni dohodak 56 hiljada rublji, odnosno 900 eura, ima tu jos mnogo podataka Vas dopisnik bi trebao vernije da prikaze to istrazivanje, ovako deluje smesno.

Dimitar

31.07.2015. 00:30

@zile - Koji dopisnik Zile. TajRusiju nije video ni na geografsku kartu, nego poslali mu clanak i naredili da objavi.

volf mesing(albanac)

31.07.2015. 08:45

@zile - gde be 900?!navedi primer ko dobija 900 evra i pazi to u srednjem!prosecna plata ti je negde 20 000 rub!23 miliona rusa zive na ivici bede!zato ne budi smesan i ne pisi nesto sto nema veze sa situacijom koja se razvija u rusiji!

zile

31.07.2015. 11:33

@zile - Prvo lepo procitaj tekst u Novostima, posle toga procitaj ceo tekst o istrazivanju " Romira" naravno ako znas Ruski. Potom procitaj moj komentar. I za tebe nesto od mene, pre neki dan sam se vratio iz Maksatihe, to je poselok gorodskog tipa u Tverskoj oblasti. Znaci, ti POJMA NEMAS o zivotu u Rusiji vam Moskve i Pitera.

Gordana

30.07.2015. 12:21

Ali procenti su mi mnogo smešni, onako ofrlje napisani. Pa ko može u onoliko miliona naroda da zna koliko procenate njih jede suhomesnato,koliko njih slatkiša ili čega već. Smeši ste

Prle i Tihi

30.07.2015. 12:57

Да ли је ово неки руски Стратеџик маркетинг? по свим категоријама хране,пића, обуће одуће цигарета итд одрицања односно смањења су од 60 до 76%, а промет у продавницама је опао 6%? Људи, да ли сте чули за логику? Оно што је заиста пало, то су немачки аутомобили (хјундаи и Даеву су на истом нивоу као пре) и луксузна роба.

Maksa

30.07.2015. 13:01

Jos jedan narucen tekst. Standard je opao ali to necete videti u Moskvi i Peterburgu ( jel' dotle mozda i mozete da stignete ) nego je standard opao negde u zabiti, al' nije ni svuda u zabiti, jer u "emiratima" nije i nije u Sibiru, a nije ni kod najbogatijih... Zapad je ucinio ogromnu uslugu uvodeci Rusiji sankcije, jer ih je na taj nacin izdvojio iz svog trzisnog "domino" sistema koji se uveliko rusi. Car je odavno golisav samo nema ko da mu to i kaze.

momcilo

30.07.2015. 13:07

ako Ruska kriza nemoze da podigne srpsku proizvodnju, onda stvarno nesto nije u redu sa nasim politicarima. sa ovakvim politicarima, veliko je pitanje, da li ce srbija za 2 decenije uopste postojati. dobar standard se samo moze postici proizvodnjom, nikako kukanjem I prosjacenjem. nasi politicari I intelektualci, su svojom nadmenoscu, toliko ponizili ranike I seljake, a uzdigli starlete I kafanske pevaljke, da mladi ljudi misle kao da je to jedino ispravan put, a da su radnici I seljaci luzeri

Деки

30.07.2015. 14:35

Из ових података се јасно види, колико је неко очајан у покушају да дестабилизује Русију. Проценти се граниче са баналношћу, а објашњења вређају здрав разум. Новости, као озбиљан лист, не би требало да се баве оваквим трачаријама.

zabole me za ruse

30.07.2015. 16:49

zabole me za ruse nek jedu slamu ako nemaju nista drugo i vi se raspravljate o tudjoj porodici a nemate vi stas da jedete

Rusija eldorado

30.07.2015. 17:14

Cista laz, kum od mog kuma pricao mu je da je negov kum tamo u Sibiru gde su izgoreli oni srpski gradjevinari zaradjuje se po 5000€ mesecno, a i neki koji su se vratili svi milioneri, ne znaju sta ce sa parama.

Ramb

30.07.2015. 21:11

Да, сада ја не једем италијански сир, јер имамо ембарго. Одећу сам купио прошле недеље. Данас сам се вратио са одмора. Ја живим у неком другом Русије?..

volf mesing(albanac)

31.07.2015. 08:57

nekako skromno pisete o krizi u rusiji sve nesto okolo!navedite statistiku koliko je fabrika zatvoreno koliko je ljudi ostalo bez posla!moskvu i piter ne racunajte tamo se uvek vrtele pare a ostali regioni se ruse!sibir koji dobija naftu njegovi zitelji su na ivici bede!pisite o tome kako izadjete iz kruga zlatnih gradova centralne rusjie kako se tamo zivi!pa bre deca tamo mastaju da odu u mekdonalds!

Lepo, lepo

31.07.2015. 12:39

@volf mesing(albanac) - pišeš kao neka srpska nevesta poreklom iz zapadne Ukrajine. Vrlo svojstven stil za profašističke luzere.