ДРЖАВНИ секретар Министарства грађевинарства Миодраг Поледица ухапшен је у понедељак по налогу Тужилаштва за организовани криминал. Он је, заједно са Мирољубом Јевтићем, недавно ухапшеним в. д. директора "Инфраструктура железница Србије", осумњичен за злоупотребу службеног положаја у вези са тендером за реконструкцију пруге преко Панчевачког моста која је рађена од августа 2018. до маја 2019. године.

Лисице на руке стављене су још двојици осумњичених из "Инфраструктуре" - Бранимиру Алимпићу, из Сектора за набавке, и Предрагу Ћурчићу, заменику директора Сектора за грађевинске послове. Приведени су и директор Привредног друштва за грађење, ремонт и одржавање пруга ЗГОП Зоран Станојевић и Мирко Међо, директор фирме "Инграп Омни". Они ће у уторак бити приведени на саслушање у Тужилаштво.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Погледајте како je ухапшен директор "Инфраструктура железница Србије", осумњичен да је примио мито од 10.000 евра (ВИДЕО)

Тужилаштво сумња да су Јевтић, Алимпић и Ћурчић у поступцима јавне набавке злоупотребили своја овлашћења и службене положаје, како би фаворизовали ЗГОП у добијању послова извођења радова на железници. У томе им је, како се сумња, помогао Миодраг Поледица, који је тражио да се убрза поступак реконструкције, па је извођач изабран директном погодбом. Осумњичени директор предузећа "Инграп Омни" је, наводно, давао "услужне понуде" којима је обезбеђивана извесност добијања посла на тендерима за ЗГОП.

Ова хапшења само су наставак акције Тужилаштва од 10. јануара, када је ухапшен в. д. директора "Инфраструктуре" Мирољуб Јевтић. Како "Новости" незванично сазнају, један од спорних тендера због којих су "пали" запослени у "Инфраструктури" је и реконструкција пруге Пожаревац - Мајданпек. Осумњичени су, наводно, приказивали да је обновљена цела траса, а у ствари су колосеци само делимично реконструисани - уместо нових, стављани су половни прагови. На ове неправилности и малверзације указали су у свом извештају крајем прошле године и државни ревизори.

Фото П.Милошевић

- На појединим деловима уопште није ни рађена реконструкција на горњем и доњем строју, док су на неким реновираним деоницама дрвени прагови замењени половним бетонским праговима и половним шинама - каже извор "Новости". - На већем делу пруге није сипана довољна количина камена туцаника, како би се урадило машинско регулисање по правилницима машинске струке. То директно угрожава безбедност одвијања железничког саобраћаја. На појединим деловима брзина је и после ремонта остала 10 километара на час, а и даље има око двадесет лаганих вожњи.


ПЕТ СВЕДОКА ЧЕКА САСЛУШАЊЕ

У ПРВОМ поступку против Мирољуба Јевтића, због сумње да је примио мито од 10.000 евра, у петак ће бити саслушано пет сведока, који су сви запослени у "Инфраструктури". Јевтић је и даље у притвору, док се остали осумњичени у том случају бране са слободе. Он је осумњичен да је неосновано и непотребно ангажовао адвокате на пословима експропријације земљишта на трасама брзих пруга и да је узимао мито.

Фото Танјуг/Д.Николић

Поједини медији су објавили да је Јевтић наводно рекао да је део новца од мита давао на руке Зорани Михајловић, а да са незаконитим радњама везе има и њен супруг. Међутим, Јевтићев адвокат је демантовао те наводе.


МИХАЈЛОВИЋЕВА: НЕ СУМЊАМ У САРАДНИКА

МИНИСТАРКА грађевинарства Зорана Михајловић у понедељак је изјавила да Министарство на чијем је челу и она лично дају пуну подршку надлежним органима у борби против корупције.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Директору „Инфраструктура железнице“ одређен ПРИТВОР, остали се бране са слободе


- Сви запослени у Министарству и ја, у сваком тренутку стојимо на располагању за пружање свих потребних информација - рекла је Михајловићева. - С друге стране, засада немам ниједан разлог да поверујем да је државни секретар Министарства Миодраг Поледица умешан у радње које му се стављају на терет.