БРАЋА Хајретин (24) и Екрем (25) Полат, из Турске, радници на градилишту вијадукта код Чортановаца, погинули су у четвртак током извођења радова на деоници будуће брзе пруге, од Старе Пазове до Новог Сада. До несреће је дошло око осам часова ујутру када су, према првим резултатима истраге, двојица младића испала из корпе, која се преврнула на висини од 20 метара. Настрадали су на лицу места.

Како "Новости" незванично сазнају, до несреће је дошло у тренутку када се заплела сајла на дизалици, која је корпу са двојицом радника подизала на стуб. Ова корпа се иначе користи искључиво за пренос делова за скелу, јер је ограда на њој нижа него на оној којом се "превозе" људи. У наставку истраге коју раде полиција и тужилаштво треба да се одгонетне и како су и због чега Хајретин и Екрем ушли у корпу која није била намењена за превоз људи.

Извођач радова на деоници брзе пруге од Старе Пазове до Новог Сада, на којој је градилиште вијадукта је компанија руских државних железница, RŽD international, а турска фирма Railtech construction је подизвођач.

Вест о овој трагедији брзо се проширила градилиштем, а о детаљима ће се знати после полицијске истраге и контроле коју спроводи Инспекција рада из Сремске Митровице.

- На токи-воки су ми јавили да су двојица радника пала са висине. Позвао сам хитну помоћ, али нажалост они су могли само да констатују смрт. Затим је стигла полиција - каже један од вођа смене на градилишту, који није желео да каже своје име.


Радници се опраштају од настрадалих колега / Фото С. Костић


Пошто је полиција обавила увиђај, радници погребног предузећа из Инђије ставили су два беживотна тела у црне вреће, а затим у возило. За то време, остали радници, колеге из Турске, прилазили су погребном возилу чија су задња врата била отворена и опраштали се од својих сународника. Плакали су жалећи двојицу браће који су овде дошли да раде са још неким рођацима.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Засекао сам дрво, викнуо брату Милану да бежи лево, али он се уплашио: Незапамћена трагедија прогониће Саву до краја живота



- Ми сада можемо само да нагађамо шта се десило, али надлежни треба то да утврде. Оно што ми радници мислимо је да се један од браће некако нагнуо и изврнуо корпу, па повукао овог другог или је он хтео да спасе њега, па је пао - каже Стеван М., један од радника на градилишту. - Жао ми је, велика је трагедија, сви су овде фини људи, ћутимо и радимо. Има нас са свих страна, чак и из Индије.



Радници који су познавали погинуле, кажу да су били добри и васпитани младићи. Како причају, њих двојица су браћа, али нису рођена. Турска компанија ангажовала је петорицу Полата, који су у рођачким односима, али у тренутку несреће тројица нису била на градилишту.

- Не знамо много о колегама из Турске и других земаља, јер не говоре српски. Није нам познато ни из којег су места, да ли имају жене, децу... - прича Радован, који је стао да упути последњи поздрав настрадалим колегама. - Они који су се дружили са њима, одмах су прекинули са радом, дошли до места несреће, оплакују их. Жао је и нама који нисмо били блиски, јер млади су то људи.

О трагедији је обавештена и турска амбасада у Београду.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Трагедија на градилишту у Чортановцима: Два радника пала са 20 метара и погинула


ЗАШТИТНИК ТРАЖИ ОДГОВОРЕ

ЗАШТИТНИК грађана је по сопственој иницијативи покренуо поступак контроле законитости и правилности рада органа надлежних за поступање у случају погибије двојице радника. Омбудсман је затражио од Инспектората за рад Министарства за рад да у наредних 15 дана обавести ту институцију о свим активностима и мерама које је инспекторат евентуално предузимао у претходном периоду у погледу контроле примене законских одредаба о безбедности на раду на том градилишту.


ГРАДЕ ДВЕ ГОДИНЕ

ИЗГРАДЊА тунела и вијадукта у Чортановцима почела је у августу 2017. године. Рок за завршетак радова на деоници од Старе Пазове до Новог Сада је 52 месеца, односно новембар 2021. године. До овог трагичног догађаја није било озбиљнијих повреда радника.

Стуб са којег су пали радници је један од 59, колико их је изграђено као потпора за вијадукт којим ће возови ићи 200 километара на час. Поједини стубови су у нивоу зграде од седам спратова. Највиши је отприлике на половини конструкције и висок је 26 метара. Стуб са којег су пали радници је нижи и налази се недалеко од излаза из будућег тунела.

На градилишту тунела и моста, које се простире на чак шест километара, сваког дана ради око 650 људи.