УЖАС У СУРДУЛИЦИ: Девојчица (2) преминула пошто јој је позлило на Власинском језеру; Хитна помоћ није могла да дође због процедуре

Новости онлине

16. 08. 2019. у 14:15

УЖАС У СУРДУЛИЦИ: Девојчица (2) преминула пошто јој је позлило на Власинском језеру; Хитна помоћ није могла да дође због процедуре

Здравствени центар у Сурдулици

Двогодишња девојчица преминула је у петак ујутро у Здравственом центру у Сурдулици након што јој је синоћ позлило на Власинском језеру
Двогодишња девојчица преминула је у петак ујутро у Здравственом центру у Сурдулици након што јој је синоћ позлило на Власинском језеру, али су родитељи морали сами да је транспортују до најближе здравствене установе јер су лекари хитне помоћи рекли да не могу да дођу на лице места.


Како је речено новинарима портала Југмедиа у ЗЦ Сурдулица, и поред напора лекара, девојчица је изгубила борбу са животом, а узрок смрти ће утврдити обдукција.


Како преносе, након што је девојчици позлило, родитељи су позвали Хитну помоћ у Црној Трави где им је речено да не могу да изађу на терен, док им је у Сурдулици у овој служби препоручено да сами транспортују девојчицу до најближе амбуланте јер "тренутно немају возило које би могли да пошаљу".

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: ЗАКАШЉАЛА СЕ И КРВ ЈЕ КРЕНУЛА: Девојчица (7) из Београда преминула шест дана после операције крајника


У Здравственом центру у Сурдулици кратко је потврђено за портал "Југмедиа" да је двогодишња девојчица преминула, уз обећање да ће их директор ове здравствене установе контактирати.


Директорка Дома здравља у Власотинцу докторка Милена Станковић Митровић каже да лекар Хитне помоћи из Црне Траве није могао да изађе на терен јер је морао да испоштује званичну процедуру.


- Тачно је да Служба хитне помоћи нема санитетско возило у које могу да ставе кисеоник, али имају возило са носилом којим могу да транспортују пацијента. Међутим, доктор, који је ноћас био у смени, радио је сам. Он као једини лекар не сме да напусти Дом здравља. Постоје ту законске нормативе које заиста морају да се испоштују. Јесте да је Црна Трава територијално близу Власинском језеру и наравно да када је овако нешто у питању, ту нема говора, мора да се реагује. Лекар је највероватније саветовао да се дете довезе до прве амбуланте. Могуће да је лекар, иначе, морам да кажем, са дугогодишњим искуством и јако привржен свом послу, поменуо да немају кисеоник, али није у томе проблем. Он је само поштовао процедуру - наводи Станковић Митровић.



ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: ТУГА У ВРАЊУ: Слепа и непокретна бака Љубица поред шесторо деце умрла напуштена и сама


Она додаје да Црна Трава заправо нема Службу хитне помоћи, али да лекари, који су иначе "у мањку" увек реагују када су овакви случајеви у питању.


- Проблем је у томе што Власинско језеро територијално припада Сурдулици, па тако и здравствене услуге, али је географски ближе Црној Трави, Власотинцу, па и Лесковцу. У таквим критичким моментима људи се одлучују да се запуте пре у Лесковац него у Сурдулицу. Да не причам о томе што сама Црна Трава има проблем са бројем лекара и што тамошње становништво опслужује 0,8 лекара по глави становника - истиче она.


На самом Власинском језеру, које је један од највећих туристичких центара на југу Србије, постоји само једна амбуланта, али не постоји здравствена служба са 24-часовним радним временом.

(blic.rs)

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (26)

Ivica

16.08.2019. 17:07

@krle - Krle,govarace " procedura " ona je kriva,ista je sastavni deo zakona o zdravstvu a zakon o zdravstvu je donelo ministarstvo zdravlja tj republika Srbija ... Zbog te procedure nas tamane kao zeceve... SAUCESCE PORODICI :(

драгана

16.08.2019. 19:16

@krle - Ne trebaju nama odgovori i odgovornosti.Nama treba živo dete od 2 godine.

Mitar

16.08.2019. 15:35

U ovoj nesrećnoj zemlji sve je pitanje birokratske procedure a procedure su tu radi same procedure a ne građana.

Novi Sad

16.08.2019. 16:14

banana drzava.... gori smo od najgorih... nema lekara nema saniteta... procedure... a ti narode umiri.... napredna drzava nema sta... kad slusas tv... ma svabe su za nas 0...

Niko

16.08.2019. 16:28

Zbog papira je umrla devojcica, kakav je to lekar kome je vaznija birokracija od necijeg zivota??????

ima zašto

16.08.2019. 18:32

@Niko - to je lekar koji kao i svi ostali misli da nam trebaju helikopteri,avioni,naoružanje. to je važnije nego život.

buki

16.08.2019. 16:36

Nije problem u procedurama, koje mora da postoje, problem je u broju lekara, posebno u broju specijalista, kojih za 10-ak godina nece ni biti. Po lokalnim Domovima zdravlja, kada oftomolog, dermatolog, internista, otorinolaringolog...odu u penziju -te sluzbe se gase i vi ste usmereni na privatnike, ako i oni postoje. Nema specijalista, nema ni zelje, a vrlo brzo nece biti ni mogucnosti da se obuče novi.

buki

16.08.2019. 16:41

Nije problem u procedurama, koje mora da postoje, nego u malom broju lekara, pogotovo specijalista, kojih ce biti sve manje. Za 10-ak godina, lečice nas "doktori bez granica", kao sto je slučaj u mnogim afričkim nerazvijenim drzavama.

bigserb

16.08.2019. 16:51

Nisu hteli da dodju po dete od dve godine, ok, sada lepo dugogodisnja robija, gubitak licence i prava na rad u medicinskoj struci, pa da vidimo ko ce sledeci da odbije da dodje po dete? Nigde na svetu ne rade bahatiji, neljubazniji i nesposobniji medicinski radnici nego kod nas!

Milica T

16.08.2019. 16:57

J****a vas birokratija i procedure! Dete,verovatno zdravo dete umrede zbog procedure! Sa tom devojcicom umrla je jedna porodica,koju je ona mogla da stvori. Umro je jedan osmeh,rukica nezna,oko maleno! Kazu otislo iz zemlje 600.000 ljudi. Ma svi treba da odu! Tamo gde su deca bitnija od procedura!

Boj

16.08.2019. 17:23

Sličan slučaj se nedavno dogodio u Austriji. Bolesniku nije pružena pomoć, rečeno mu da pozove hitnu pomoć i tako se prijavi ili ode u drugu bolnicu za hitne slučaje. Izašao je iz bolnice i umro u otvorenim kolima, a ljekar mu nije mogao pružiti pomoć jer nije smjeo napustiti bolnicu. Ne okrivljujte državu niti ljekare, ovakvih slučajeva ima i na Zapadu gdje mislite da sve perfektno funkcioniše. Objašnjenje isto kao u ovom slučaju u Srbiji. Ko zna njemački može pročitati u internetu.

srdjan68

16.08.2019. 17:41

Tuga i tragedija za familiju...ne mogu ni da zamislim kroz sta sada prolaze. Nekako se svi izmicu za odgovornost, ali neko mora da je snosi. Ako je neko pogresio, ko je taj?! A ako je sistem kriv, promeni sistem. I samo mala digresija na kraju.. " tamošnje stanovništvo opslužuje 0,8 lekara po glavi stanovnika"....stvarno? 80 lekara na 100 stanovnika? Ispravite ljudi...;

realist.

16.08.2019. 17:49

Dokle ce Ministar Zdravlja da tolerise u ice iz domova Zdravlja u Srbiju, jer ima nade da de problem resi jer Zdravstvo je postalo nemoguce koruptno Plati pa docicemo.

Vlade

16.08.2019. 17:50

ISTORIJA SE PONAVLJA KAO PRE STOTINAK I VIŠE GODINA KADA SMO BILI SIROMAŠNI ,SA NEDOVOLJNIM BROJEM STRUČNIOG OSOBLJA, S TIM ŠTO JE ONDA, BAREM, BILO DECE VIŠE NEGO SAD.

Bozidar

16.08.2019. 18:05

Svakog dana citamo i slusamo o ogromnom suficitu u budzet republike.Nema lekara,a nexaposljeni lekari idu iz zemlje,nema vozila,nema najosnovnijeg medicinskog materijala.Svakodnevna su hvalisanja iz resornog ministarstva kako je zdravstvo na visokom nivou.Saucesce porodici!

Dule M., Beograd

16.08.2019. 19:06

Mani je majka umrla, a hitna pomoć navodno nije mogla da dođe "zbog procedure" a novosti nisu htele ni da objave komentar (tada..)

5C

16.08.2019. 20:09

Srbija danas.......pod hitno poslati zahtjev Kubi da nam posalje nekoliko 100ina doktora.Onih koji su povuceni iz Brazila nakon sto je diktator dosao na vlastSamo ako se smije od zapadnjackih "prijatelja"

драгана

17.08.2019. 13:46

Smatram da je život deteta (od dve godine) iznad procedure.Da sam lekar, svojim autom ili taksijem bih otišla da spasem dete.Po cenu otkaza.Ispunili ste proceduru,pa sada mirno spavajte.