Мрчајевци: Срушио се авион, погинула четворица мушкараца

В. ИЛИЋ

10. 04. 2011. у 15:30

Мрчајевци: Срушио се авион, погинула четворица мушкараца
Авион „Цесна 172“ срушио се код Чачка, погинули пилот и три путника. По једној верзији, авион закачио струјни вод, по другој, пилоту позлило и мотори отказали

У авионској несрећи, која се догодила у недељу око 14 часова у Мрчајевцима, недалеко од Чачка, када се на локални пут срушио спортски авион „цесна 172“, погинули су Милун Вуколић (60) из Ариља, који је управљао авионом, Горан Иванковић (34) из Чачка, Борислав Илић (59) и Драгутин Ђорем (36), обојица из Мрчајеваца. Шта је тачан узрок ове трагедије утврдиће истрага која је у току. Незванично, према првој верзији пилот је спустио летилицу на осам метара и под пуном снагом мотора закачио струјни вод што је био разлог пада и експлозије. Према другој верзији, претпоставља се да је пилоту Вуколићу позлило током лета, и да су се мотори авиона угасили, после чега је пад био неизбежан.

Пилот из Чачка Перо Марић (58), који је са Вуколићем у недељу требало да лети за Горњи Милановац, па у Краљево, испричао нам је да су се неколико тренутака пре лета на аеродрому у Прељини појавила двојица младића и старији човек.

- Од контроле летења смо добили одобрење да Вуколић и ја полетимо са аеродрома у 13.45. Требало је да направимо два круга до Горњег Милановца, а потом да се упутимо ка Краљеву - испричао нам је Марић. - Међутим, око 13.30, дошла су два момка, и на њихову молбу да их Вуколић провоза над Чачком, ми смо пут одложили.

Вуколић је потом истерао авион из хангара у Прељини. Обавио је и провере на „цесни“, која је била у његовом власништву.

- Проверио је леве и десне магнете мотора, као и број обртаја мотора. Све је перфектно функционисало - испричао нам је Марић. - Полетели су око 13.40. Одлично су узелетели. Вуколић је био добар пилот, 15 година је летео, односно имао је око 1.600 сати лета. Одлетели су ка Чачку, и требало је одмах да се врате. Било ми је сумњиво што их није било после десетак минута. А онда ми је зазвонио телефон и јавили су ми да је авион пао у Мрчајевцима. Сигуран сам да се не ради о квару на мотору, а једина могућност је да је Вуколић имао срчани удар.

Како „Новости“ сазнају, у авиону су Иванковић и Ђорем, који су били добри пријатељи, наговорили Вуколића да надлети над Мрчајевцима, како би Ђорем могао да из авиона поздрави своју супругу, а након тога требало је да слете у Прељину.

- Телефонирао је својој жени и рекао јој да га гледа како надлеће Мрчајевце - испричао нам је један од Драгутинових пријатеља.

- Таман када је прекинуо везу угасио се мотор над нашом варошицом, и авион је почео да понире.

Позивали су, сазнајемо, телефоном и своје пријатеље. Нјих двојица требало је да у недељу поподне отпутују у Италију, због посла. Нико од њихових пријатеља у недељу није могао да нам каже шта их је натерало да пре пута оду на аеродром у Прељину.

- Иванковић никада раније није сео у такав авион. Драгутин, кога зовемо Попић, звао нас је из авиона и смејао се Горану, који је имао надимак Кобра, јер се овај плашио лета - испричали су нам њихови другари.

Мештанка Бисерка Лукић (69), која је видела целу трагедију, потврдила нам је причу да се мотор авиона угасио над Мрчајевцима.

НЕБО БИЛО САН
ДО пре две године, Милун је живео са својом супругом Маром Вуколић, 22 године су провели заједно, а у недељу је од сестре, која је пратила телевизијске вести, чула шта се догодило. - Пилотску лиценцу Милун је добио још 1993. године, а од детињства је био заљубљен у летење. Највећа животна страст га је коштала главе - каже Мара неколико часова после трагедије. - Сваки викенд, празник или слободан дан користио је за летење. До сада, никада није имао ни најмању незгоду. Пре неколико дана смо разговарали, једва је дочекао пролеће и лепо време како би могао да полети. (Н. Ј.)

- Видела сам како авион лелуја и како лагано пада. Пали су на око пет метара од мене, и то тачно на каблове од струје. Срушили су се на пут, између две куће, на око тридесетак метара од Ибарске магистрале - казала нам је Бисерка. - Авион је био смрскан. Онда сам чула мушки крик: „Лјуди, помагајте! Упомоћ!“ Из дима, који је пушио из олупине, избила је ватра. Потом је одјекнула експлозија, од које су се задрмале и куће у Мрчајевцима.

Када су чули експлозију, на место несреће потрчали су готово сви Мрчајевци. Пожар је угасио Божидар Павловић (67).

- Отрчао сам и видео сам буктињу. Лјуди су стајали и посматрали, нико није смео ништа да учини, што од шока, што од страха, јер нису смели да гасе ватру водом, пошто су свуда около каблови од струје. Брзо сам отишао и нашао четири протипожарна апарата, и угасио сам пламен. Видео сам да су тела угљенисана. Страшно... - казао нам је Павловић. - Из олупине вири рука једног од њих... То је, причају, рука младића који је дозивао упомоћ...




ВУКОЛИЋ ИСКУСАН ПИЛОТ

МИЛУН Вуколић је у Ариљу важио за имућног човека који је новац зарадио као успешан предузетник. Бавио се више деценија дрвопрерадом, због чега су га суграђани углавном знали под надимком Столар. „Цесну“ је купио пре више од 15 година.

- Милун је био искусан пилот, то је био његов хоби најмање двадесет година. Имао је све потребне дозволе и лиценце, а његов авион је увек био смештен у једном хангару, на аеродрому Лађевци код Краљева - кажу Ариљци.

Милун се два пута женио, а из првог брака има двоје деце.


ОТЕЖАНА ИДЕНТИФИКАЦИЈА

НА место несреће у недељу је дошла комисија за удесе Директората за цивилно ваздухопловство из Београда. Нјихове екипе, као и истражни органи спровешће детаљну истрагу, након које ће бити познато шта је узрок ове трагедије. Наложена је и обдукција тела настрадалих, која су у недељу око 18 часова извучена испод срушеног авиона. Све док нису извучена тела испод остатака авиона нико није могао са сигурношћу да каже колико је људи погинуло у несрећи.

- Тела су угљенисана, и не могу се препознати. Оно што је сигурно потврђено је да су се у авиону налазили Вуколић и Ђорем, а идентитет преостале двојице још није потврђен - сазнајемо од извора блиских истрази.


САТНИЦА

* 13.40 авион узлетео са аеродрома у Прељини

* 13.45 праве круг над Чачком и крећу за Мрчајевце

* 13.59 гаси се мотор авиона

* 14.00 авион пада у Мрчајевцима

* 14.04 авион почиње да гори

* 14.05 експлозија

* 14.30 угашен пламен

* 14.35 почела истрага

* 18.00 извучена тела погинулих


11 НЕСРЕЋА

10. април 2011. - Четворо погинулих у паду авиона „цесна 172“ у Мрчајевцима.

7. март 2011. - „Цесна 172“ мађарске фирме „Цегцентрум“ слетела без извученог стајног трапа на аеродром „Никола Тесла“. Нико није повређен.

9. децембар 2010. - На аеродрому у Параћину. због изненадног погоршања временских прилика, срушио се авион „цесна 150“. Повређен пилот.

13. новембар 2010. - Пилот спортског авиона изгубио је контролу над летелицом и, пошто је летео на малој висини, ударио је у аутомобил „голф“ у покрету на путу Шабац - Рума. Повређен пилот.

4. септембар 2010. - На аеродрому Лисичји јарак срушио се спортски авион, типа „ЗЛИ ЦДЛ 526“, власништво Аероклуба „Фалконс“ из Зрењанина, а у несрећи су погинули пилот и његова сапутница.

5. јул 2010. - На аеродрому „29. новембар“ код Кикинде, авион се срушио приликом полетања. Није било повређених.

6. јун 2010. - На аеродрому „Ечка“ код Зрењанина, падобранац приликом скока из авиона „антонов Ан-2“ теже повређен.

3. јун 2010. - Авион Војног ваздухопловства Војске Србије срушио се у рејону Книћког језера код Крагујевца, а пилот се катапултирао и преживео несрећу.

2. мај 2010. - Хеликоптер „газела СА-341ХА“ срушио се после полетања из села Крњешевци код Старе Пазове. Једна особа је повређена.

27. март 2010. - На аеродрому „Ечка“ код Зрењанина пилот хеликоптера „хилар УН-12“ задобио је теже повреде када се његова летелица срушила са висине од око 40 метара.

2. март 2010. - Пилот хеликоптера фирме „Циклонизација“ из Новог Сада тешко је повређен код зрењанинског аеродрома „Ечка“.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (19)

Cacanin

10.04.2011. 16:57

Nije tesko utvrditi uzrok, jer vec drugi dan za redom duva izuzetno jak vetar, ni na zemlji nije prijatno, cudi me da je iko normalan uopste i razmisljao o letenju pri ovakvim uslovima.

Dragan

10.04.2011. 19:05

@Cacanin - Kao prvo neka mu je laka zemlja a njegovoj porodici iskreno saaucesce.Kao drugo Miluna sam poznavao licno i ima cast da letim sa njim.Pre svega i ja kao njegov kolega pilot mogu da napisem da je Milun pio jedan od nasih boljih pilota i da je sa njegov cesnom radio akrobacije i verovatno eto mala nepaznja .greska ili neko dokazivanje je ga kostalo zivotom

Nenad

11.04.2011. 04:11

@Cacanin - Ovako,ja Sam isto pilot,zivim u USA I imam oko 1200 sati letenja u poslednje dve godine.Znaci letim veoma cesto. Sad, ja ne znam sta se ovde zaista desilo jer je ovaj clanak pun real-kazala cinjenica. Ali jedno znam,u avion se nikad ne seda ako ti se moze dogoditi nepaznja ili greska. U avionu nemas pravo da gresis. Kada se avion pre leta pregledava,ne pocinjes od propelera ili od repa. Pocinjes od sebe samoga,da li sam100% spreman da ovaj let zavrsim. Greske ne smeju da se desavaju! Slava im.

Radoje Nikolic

11.04.2011. 10:25

@Cacanin - Dragan: prvo u osnovnu skolu pa onda nesto napisite sto narod cita. Sami procitajte sta ste napisali, pa cete se uveriti u moju tvrdnju.

ela

11.04.2011. 14:34

@Cacanin - Nek im je laka zemlja,mirno pocivajte. Dragutina sam vrlo dobro poznavala i mnogo mi je zao sto se ovo desilo. Kad sam cula zaprepastila sam se,tragedija. Bio je mnogo dobar covek,radio je sam mojim ujakom na placu i oni su bili kumovi. Mogu da zamislim kako je njima tesko  i kako ce zena da izdrži gubitak muza. Uvek ce biti u nasim srcima

NN

11.04.2011. 18:53

@Cacanin - Sa tim avionom akrobacije su najstroze zabranjene.Avion cessna 172n koju je Milun posedovao i leteo nema akrobatske mogucnosti prema svom poh-u.Ne treba komentarisati koliko je milun bio dobar ili los pilot.Pogotovo to ne treba da rade ljudi koji nisu strucni za to.Novinarima mogu samo da kazem pre nego sto objave neki clanak da se malo bolje upoznaju sa cinjenicama.

MatijaBG

10.04.2011. 17:39

Cudi me da danas nema toliko pozitivnih komentara na ovaj dogadjaj kao za dogadjaj u Holandiji od juce!!!!Cudan je ovo narod,nikako da shvate da nesreca nema naciju!

obrenovac

10.04.2011. 22:13

@MatijaBG - hej matijabg,svima je ocigledno da si placen da nerviras narod...pa ti ostavljas komentare na skoro svaku vest...imam prijatelja koji prima platu da radi to sto ti radis...i znam da je to posao al nemoras se igrati sa ljudskim osecanjima svaki put i bas za svaku vest...biraj malo gde ostavljas komentar pa ipak su ljudi poginuli

Dzoniba

11.04.2011. 09:56

@MatijaBG - ma ti nisi normalan....kakvih pozitivnih komentara kad se srusio nas avion...imas li ti mozga...

NN

10.04.2011. 19:21

MatijaBG.Svaka cast na komentaru,dok se god Srbi budu radovali tudjoj nesreci nema boljitka za srpski narod.

Dusko Ivetic

10.04.2011. 19:51

Pokoj im dusi.Svaki put gotovo ili ubistvo ili saobracajna nesreca.Pa dosta vise pa da nas je ko Kineza.

srbin

10.04.2011. 21:05

Daj ljudi dokle će da pilotiraju ljudi koji imaju sto godina ovo je ko zna koja po redu u zadnjih nekoliko godina da čovek koji ima dosta godina pilotira gine i još nekoliko povuče sa sobom u smrt. Kao priča iskusan pilot, koja je to nebuloza jedno je iskustvo a drugo je starost. A u starosti otkaže i srce i mozak drugi vitalan organ pa eto zla.

Milisav

10.04.2011. 22:03

Da ne bi bilo pogresnih zakljucaka zelim da obavestim sve koji citaju ovaj clanak da avion koji se srusio nikad nije bio stacioniran na aerodromu u Ladjevcima. Covek koji je ovo izjavio, a Novosti prenose, prosto receno laze ! Takodje, neozbiljno je tvrditi da je avionom upravljao iskusan pilot: radi se o priucenom entuzijasti sa puno para, malo znanja i malo iskustva, jer je ocigledno pao zbog vetra !

Vlada

10.04.2011. 22:13

1990. sam otisao u Paracin (bilo nas je petorica) leteli smo po programu za SRO Avijacije (ja nisam otisao u Zadar, bio sam najmladji, a 1991. su ukinuli zbog rata). Naleteli smo po 30 sati - osnovna obuka. Posle sam od avgusta 1990. leteo (manje vise, kako kad) po aero klubovima. KVALITET OBUKE KAO U PARACINU VISE NIGDE NISAM VIDEO. Ljudi ginu zbog NEKVALITETNE OBUKE, ne moze se lasirati sa dva sata skolskih krugova, mi smo sa 9 sati , ali smo imali zone, vezbe otkaza motora, sk. krugove...

Goran

10.04.2011. 22:24

Neka im je svima laka zemlja i njihovim porodicama iskreno saucesce.Inace sam iz Arilja i Miluna sam jednom video u stanu njegove cerke, i veoma mi je zao sto se ovo dogodilo, pogotovo jer mu poznajem decu odlicno.Jos jednom iskreno saucesce.

Petar

10.04.2011. 23:02

U podnaslovu pisete "motori otkazali", ali Cesna 172 ima samo jedan motor. Tuzna vest svakako.

Kole

10.04.2011. 23:40

Opet, kao u septembru prosle godine, pilot je imao bar 60 godina. Tada je poginuo pilot i devojka koju je vozio.Da li je pametno da ljudi preko 60 godina pilotiraju? Da li mogu da izdrze fizicki napor?Saucesce porodicama nastradalih.